{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

låne penge i banken til NY bil... {{forumTopicSubject}}

hey bg... smiley

har aftalt et møde med banken om et lån til bil... uden udbetaling...

vi snakker 142 jern...

har en indkomst på ca 7000 om måneden efter skat og har ca 1600 i regninger... altså ca 5400 tilbage

er lærling og har ca 2 år igen og skulle have gode chancer for at få lov at blive der bag efter...

i min verden ka jeg ikk se hvorfor jeg skulle få et nej...

ska li siges at jeg har haft gammel bil i 1 år nu...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  låne penge i banken til NY bil...
  • #1   19. jul 2010 altså jeg spørger til chancen for at få et nej... smiley
    håber jo meget på et ja... smiley


  • #2   19. jul 2010 jeg er på su, og jeg fik kun lov til at låne 20.000, og ikke en krone mere og jeg får 6800 kr udbetalt om måneden. så tror sku ikke du kan tage et lån på ca 150.000kr, når du har en så lav indkomst.

  • #3   19. jul 2010 den ligger altså lige på vippen i mine øjne smiley har du taget højde for du nok skal afdrage ca 3000-3500 kr alene på det afdrag

  • #4   19. jul 2010 så kommer den nye forsikring, vægtafgift, hvilken bil er der tale om?

  • #5   19. jul 2010 det tror jeg ikke du får lov til.. smiley

  • #6   19. jul 2010 Umiddelbart vil jeg sige glem det. Det er simpelthen et for lavt rådighedsbeløb du står tilbage med - men prøv da banken. Og siger de så nej, så glem alt om det istedet for at låne pengene andre steder.

  • #7   19. jul 2010 et lån over 7/8 år?? gir da lige omkring 2 jern om måneden... og det er en lille øko bil...

    chevrolet Aveo med lidt xtra udstyr...


  • #8   19. jul 2010 Er hel sikker på at du IKKE får lov! Din indkomst er al for lav..

  • #9   19. jul 2010 Nu ved jeg ikke hvad det er for en bil du har kig på, men kaskoforsikring og grøn ejerafgift er jo i alt fald nok ikke under 1000 kr pr måned. Så er du nede på 4400 kr. Hvis du køber bil for 142000 og vil betale tilbage over 6 år giver det cirka 2500 pr måned incl renter osv. Så er du nede på 1900 kr til dig selv. Og det er altså benzin, mad, tøj, byture, mv.

    Jeg tror du skal se dig om efter noget billigere til du er udlært, for i det budget bliver der i alt fald ikke plads til noget uforudset.


  • #10   19. jul 2010 igen det kommer an på om du har lån i forvejen om du bor hjemme osv... men tror bestemt ikke du får lov.. men det kunne da være fedt smiley

  • #11   19. jul 2010 Jeg lånte 160.000 i banken da jeg købte ny brugt bil.
    Og det var ingen problem, og jeg var også lærling med ca det samme i udbetaling som du har.
    Men det er nok meget forskelligt fra bank til bank.


  • #12   19. jul 2010 Bankerne plejer i øvrigt at sige ca 5000 kr i rådighedsbeløb som minimum når alt er betalt.

  • #13   19. jul 2010 bilen er med kasko som er med i prisen... og græn afgift på 510 kroner halvårligt...

    altså stadig masser af penge i min verden...


  • morten l
    morten l Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #14   19. jul 2010 jeg håber ikk du får lov:D

  • #15   19. jul 2010 Morten L

    håber ikk du overlever i nat... smiley


  • #16   19. jul 2010 om du så fik lov af banken, så tænk dig om, det er mange penge du skal undværre om måneden, vil det ikke være sjovere at finde en vogn til en 25-30kg og så have et meget stører rådighedsbeløb til dig selv i måneden?

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #17   19. jul 2010 prøv lige at regne ud hvor mange timer du skal arbejde for at afbetale alle de penge... man kan få ret fin bil for halvdelen

  • #18   19. jul 2010 Kan ikke lige se hvorfor banken skulle sige nej, bilen er ny, udgifterne kommer ikke til at svinge da man har garantien samt den fast forsikrings pris ved forhandleren...

    Og til dem som siger man skal købe en gammel æske til 25000, kan i selv huske da i gjorde det, og hvor mange penge der skulle smides i lortet årligt fordi forrige ejer havde kørt bremserne i sænk, støddæmperne var trættere end den lokale luder f*sse osv osv osv...

    Hellere nyt og sikkert med garanti, end gammel og usikkert, og med garanti for at pisset går i stykker...

    Held og lykke i banken


  • #19   19. jul 2010 Who Am I ?

    det er nemlig lige det... smiley

    er slut med brian bil... smiley

    har nemlig skiftet bremser hele vejen rundt og støddæmpere... tandrem og kobling og så videre... og så lidt indbrud og en knust forrude...

    generalt har jeg bar været uheldig med bilen...

    og tak Who Am I ? smiley


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #20   19. jul 2010 who am i..nu sagde jeg ikke han skulle købe noget udkneppet lort... man kan altså godt finde en bil der er i orden for en 60-70 tusind. synes det er synd at sætte sig i gæld i så mange år når det bare er til en hverdags øko bil... var sq noget andet hvis det var drømmebilen der stod der

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #21   19. jul 2010 og så er værditabet på nye biler jo altid enormt, men hvis du regner med at have den i 10år + er det intet problem

  • #22   19. jul 2010 Jeg kunne da låne 125.000 kr til en brugt bil som 19 årig, med en indkomst på lidt under 8000 om måneden

  • #23   19. jul 2010 Hvis du bare bor hjemme, så er der da en chance for, det kan lade sig gøre. Men det kommer meget an på, hvor meget, du tidligere har brugt.

    Hvis du ingen opsparing har nu, tyder det jo på, at du bruger hele dit rådighedsbeløb nu. I så fald har du selvsagt ikke råd til at gå 3-4.000 ned i rådighedsbeløb.


  • #24   19. jul 2010 synes det er pisse træls med sådan nogle indlæg
    vi ved ikke noget om det
    så prøv din bank først også kan du jo komme med en indlæg bagefter.


  • #25   19. jul 2010 Jeg håber for din egen skyld at han siger nej.

    Med de penge du har, ville jeg ikke kunne klare det.
    Men så bor du vel hjemme?.


  • #26   19. jul 2010 ja jeg bor hjemme...

    og vil sagtens ku leve for det...


  • #27   19. jul 2010 Da jeg var i banken for at snakke om lån til min bil (vel at mærke da krisen var på det højeste) sad jeg med nogenlunde samme rådigheds beløb.. Hun var villig til at låne mig 200k.

    Valgte så dog at klare udbetalingen selv, også tage det hos finansierings selvskab, grundet den lavere rente..

    Du burde ikke få et nej.. Slet ikke hvis du har vist at du godt kan styre din økonomi, det var blandt andet det der gjorde at hun var villig til at låne mig så meget, fordi jeg havde stor opsparing og aldrig været en krone i minus.. smiley


  • #28   19. jul 2010 Som udgangspunkt ville det blive et nej hos mig. Der skulle være andre faktorer, som talte din sag (som vi ikke er blevet oplyst omkring), hvis det skulle blive et ja.

  • #29   19. jul 2010 HOLD NU OP!!!

    Jeg er 19, på SU, og kan låne ALLE de penge jeg vil, kommer an på hvem du er og hvem din far er smiley !

    så det kommer an på hvem DU er! og ikke din nabo smiley


  • #30   19. jul 2010 Mr K
    Så er din bank komplet uansvarlig. Under normale forudsætninger vil man ikke få lov til at låne så mange penge med den indkomst, hvis banken er ansvarlig.


  • #31   19. jul 2010 Min far haft samme bank i 30 år og samme bank mand.. Hvis banken har tillid til dig kan du jo det meste smiley

  • #32   20. jul 2010 Nej. Det kræver også evne.

  • #33   20. jul 2010 Evne? :b,

    Penge = magt og frihed, men ikke lykke smiley


  • #34   20. jul 2010 Du har et forskruet livssyn, synes jeg.

    Evnen = mulighed for at betale pengene tilbage, likviditetsmæssigt såvel som solvensmæssigt.

    Man har ikke - isoleret set - evnen til at betale 150.000 kr. tilbage over 6-7 år, hvis man har 7.000 udbetalt om måneden og i øvrigt skal betale sine regninger.

    Rådighedsbeløbet bliver (anslået) ca. 1.500 kr., hvilket nærmest er under eksistensminimum.


Kommentér på:
låne penge i banken til NY bil...

Annonce