{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.621 visninger | Oprettet:

anmeldelse af skade (periode) {{forumTopicSubject}}

hey bg
ville lige høre om nogle vidste hvor længe der må gå inden modparten ringer til forsikringen og anmelder en skade.
havde et problem med en der knallede ind i siden på min bil og derefter fik jeg skylden (sådan er det jo).
nu er det bare sådan at han fik en lille ridse derimod fik jeg jo så smadret en god del af min bil som jeg måtte punge ud for at få lavet (selv om jeg har kasko) så den ku køre igen.
så måtte jeg punge ud for opretning af buler osv. da han ikke melde skaden. nu et ½ år efter har han meldt skaden/ hans firma har. og skaden lyder på 9000 kr. FOR 1-2 ridser i fronten MERE fik han ikk ?.

mit spørgsmål er så bare hvor lang tid efter må de melde en skade ? :S


Kommentarer på:  anmeldelse af skade (periode)
  • #1   29. sep 2010 en lidt lang smøre men håber i kan svare smiley

  • #2   29. sep 2010 2 år

  • #3   29. sep 2010 Du skal ALTID melde en skade til dit eget forsikringsselskab, også selvom du ikke bærer skylden.

    De erstatter din skade og gør regress mod modpartens forsikringsselskab.

    Gør du ikke dette, og er skaden ikke meldt senest 12 måneder efter den er indtruffet, bortfalder modparts forpligtelse til at erstatte skaderne på din bil.

    Det er i øvrigt ikke 2 år som Jesper H. påpeger, og den simple grund er alle private forsikringer, løber ét år ad gangen.


  • #4   29. sep 2010 rasmus
    fik bare beløbet afvide, fordi jeg selv ville betale skaden da min selvrisiko stiger til 10k nu.
    syns bare det er underligt at han kan komme ½ år efter og kræve og så syns jeg det er underligt at hans skade koster 9000 kr når det kun handler om en blå lak på en forkofanger :? INGEN anden skade, lugter meget som forsikrings svindel


  • #5   29. sep 2010 rasmus
    det havde jeg tænkt mig, havde ikk regnet med det beløb der :S
    så nu må forsikringen dække det hele. mangler og få lakkeret forkofangeren men det hele må forsikringen betale.
    men skal lige snakke med dem tror bare ikke på efter ½ år at han ka kræve det beløb for at få lavet den ridse det pisser mig af


  • #6   29. sep 2010 rasmus
    noget i den stil og så aligevel ikke
    han køre ind i mig ja.
    vi udeler forsikring og finder ud af han ikke har skrevet de rigtige info på min sedel må så vente på han ringer til min forsikring.
    (har så åbenbart fået skylden, jeg er ikke ret gammel og de er 2 mod en.)
    så jeg siger til min forsikring jeg bare dækker min skade self fordi jeg skal ku køre i bilen han havde bukket min bærarm og styrkugle=2000 kr godt og vel.
    så ringer min forsikring til mig idag og spørg om jeg skal ha dækket min skade. og siger så jeg har selv betalten den da jeg ikke har fået noget svar fra modpart.
    han siger så han har meldt skaden og det blir 9000 kr. nu skal min forsikring så kigge på min bil og lave det sidste og jeg skal betale selvrisiko for bilen og den blir dækket af dem.
    så grundlægende ville jeg ikke mene at de kan ringe ½ år efter og sige at der er sket det og det. da skaden kan forværes på de 6 mdr.
    er næsten 100 på at de har ramt noget med fronten her fornyligt og brugt mig som tøre klud.... så ringer til alka imorgen og snakker med dem for det kan simpelthent ikke passe.


  • #7   29. sep 2010 Det korte af det lange er: du har ikke haft styr på tingene, og nu må du betale nogle dyre lærepenge.

  • #8   29. sep 2010 mr. b
    jeg betaler skam osse det var jo ikke det der var spørgsmålet ?


  • #9   29. sep 2010 Se mit svar næsten øverst i tråden.

Kommentér på:
anmeldelse af skade (periode)

Annonce