{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.724 visninger | Oprettet:

aldrig har jeg følt mig så snydt (VVS) {{forumTopicSubject}}

Lidt galde jeg skal ud med:

Jeg har haft en VVS'er ude til at tilslutte noget gulvvarme, da jeg ikke selv havde tid eller lyst til at rode på en rimelig trang plads.

Prisen havde jeg en forventning om, skulle ligge på omkring 12-1400 kr alt inkl, da de bor ret tæt på (mindre kørsel) og der skal ik bruges ret mange fittings osv.. (og han kun var der 1,25-1,5 time)

Da jeg fik regningen var jeg ved at falde baglæns ned af stolen... 2200 kr..
De skal have 120 kr + moms for en 20mm pex -> ½" rør fitting!!
Vinkler med sideudgang koster lige under 100 + moms

Det er da virkelig ufatteligt at de skal tjene så meget på det! - Jeg har fra flere steder hørt at indkøbsprisen på de her fittings osv ligger på mellem 10 og 35 kr..

Så kan man satme godt forstå at folk gør det selv! Det er røveri!

Ville svare til at jeg tog 100 kr for to meter netværkskabel..

Er der andre der har oplevet noget lignende?
PS: VVS gut i nærheden af odense søges til forfaldende weekendarbejde, efterhånden som arbejdet med huset skrider frem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aldrig har jeg følt mig så snydt (VVS)
  • #1   21. dec 2010 Det prisen på grisen.. Hvis du laver det selv er der ingen garanti der dækker..

  • #3   21. dec 2010 man får ikke meget for 2200 kr idag.

  • #4   21. dec 2010 Daniel: Jeg har som udgangspunkt ikke brug for garanti - enten er det tæt eller også er det ikke.. og så længe jeg lige holder øje med det i en uges tid, skulle det ikke være et problem..

    TB: Ja, fittings er dyre - for MIG.. Når jeg kan køre i bauhaus eller harald skrald og få fittings til 20% af prisen, synes jeg alligevel det er groft nok.
    Det er OK de tjener på det.. men det er da at tage folk i røven at tjene så mange procent på det.. (det samme med tøjbutikker i øvrigt)..
    Næste gang jeg skal have lavet noget, køber jeg delene selv! smiley


  • #5   21. dec 2010 du ved vel også godt at et værksted tjener 50-60-70 % på dæk til bilen

  • #6   21. dec 2010 Jønne: Nej åbenbart ikke..

    Er der nogen der vil købe et netkabel på 1 meter? kun 200 kr.. eller hvad med en stikdåse? kun 350 kr..?

    smiley


  • #7   21. dec 2010 Jt!-> Jo, men det er 50-60-70% - ikke 4-600%

  • #8   21. dec 2010 Vil du ha et ekstra underlag op med stikkontakt ved siden af det eksisterende? Det blir lige 1500kr!

  • #9   21. dec 2010 http://www.shg.dk/Produkter/Belkin-Patch-Cable-CAT5e-shield-snagl-0.-2008085.html&ref=edbpriser

    62 kroner for en halv meter smiley

    du kunne vel have fået en pris på det inden de gik igang eller selv have købt reservedelene hjem ?


  • #10   21. dec 2010 Nicklas: Det lyder som om du har erfaring! smiley

  • #11   21. dec 2010 Sådan er det med alle erhverv.. Sælger han dig så et lokum tjener han måske kun 15%. Og det kan man jo ikke drive virksomhed med. Man bliver nød til at tjene der hvor man kan.

  • #12   21. dec 2010 sådan er det med håndværkere.

    Havde en VVSer ude og skifte 3 balofixer i mit badeværelse. 1500kr. 2 dage senere skulle han montere afløbet fra håndvasken i væggen 2200kr. 2 uger senere skulle han montere afløb fra køkkenvask, samt opvaskemaskine. 4200. Totalt = 7900 !

    elektrikker skulle trække nyt el til køkken samt sætte et par stikkontakter op og udskfte eltavle. Var ved at dø da jeg fik en regning på 19000...

    ærgeligt man ikke er håndværker.


  • #13   21. dec 2010 Lars: Det kunne jeg, men et eller andet sted, mener jeg at en opgave på den størrelse ikke skal "i udbud".. - Det havde været noget andet hvis jeg skulle have et nyt fyr eller lignende..

    Hvis du skal have skiftet en lille ting, kører du jo heller ikke rundt til forskellige værksteder og henter tilbud?


  • #14   21. dec 2010 Lars K
    Hvad sker der for bolchebiksen.. De har ikke engang en alm Patch Cable/CAT5e på lager Hehe...


  • #15   21. dec 2010 Hvis I er så utilfredse med prisen, på grisen, så få sku da et tilbud istedet, så kender i prisen INDEN håndværkeren går igang...

  • #16   21. dec 2010 TT - SHG har sku næsten intet på lager mere........det lugter

  • #17   21. dec 2010 TT: I IT branchen er avancen ca 5-12% - Vi lever af at yde god service - og derfor kommer kunderne igen.
    Hvis jeg solgte noget til en kunde han kunne købe for 1/5 af prisen i bilka, ringer han aldrig til mig mere..

    TK: jeg kan godt forstå at de skal have en forholdsvis høj timeløn, da de også har en masse udgifter de skal have dækket. Problemet er hvis de udover en forholdsvis høj timeløn skal have 3-500% på alle dele, bliver det pludselig ret uigennemskueligt.
    Jeg vil hellere betale en høj timeløn og så konkurrencedygtige priser på delene end jeg vil betale 200 kr i timen og de tjener 500% på alting de bruger..


  • #18   21. dec 2010 sten: Havde været noget større, ville jeg også have fået en pris - regner med at han behandler folk ordentligt mht priser..
    HAN skal i hvert fald ikke regne med at jeg ringer igen...


  • #19   21. dec 2010 Hey!

    Jeg kender godt det med at blive overrasket over en VVS regning, men det du skriver synes jeg ikke lyder dyrt smiley

    Jeg har netop fået lavet relativt meget VVS arbejde i mit hus, tilslutning af gulvarme og trækning af nye rør til brugsvand, og mange flere ting.

    Har fået en regning på over 12.000 kr, og den blev jeg da også pisse træt af.

    Det er bare dyrt at have VVS folk på besøg smiley

    /Kasper


  • #20   21. dec 2010 Det er nu meget fit alt sammen.

    Tror ikke vi finde håndværkere der "snyder" mere end mekanikere i dette samfund.

    Er lille service koster hurtigt 4.000 kr og der er materialer for under 1.000 kr og så tager der max 45 min. at lave. Se der er tale om snyd.


  • #21   21. dec 2010 Da en VVS skulle lave afløb fra køkkenvask i min lejlighed kostede det den tidligere ejer 2900 plus moms. så tingene koster nu det de koster, desværre

  • #22   21. dec 2010 Kasper: Jeg vil godt betale timerne - men at de skal have så meget for delene, når jeg som privatperson kan køre i bauhaus (der i øvrigt er pisse dyre med alting) kan købe tingene billigere..

  • #23   21. dec 2010 cs - Kan udemærket godt forstå din fustration, men en anden gang få et skriftligt tilbud, selvom det eks. bare en enkelt stikkontakt du skal have sat op.
    Nu er jeg selv. el-installatør, og kender udemærket problemet. Jeg er selv begyndt at tilbyde kunderne at de kan få det lavet på fastpris istedet, da de 70% af gangenge på timeløn ringer og brokker sig....
    At prisen på varen er betydelig dyrere end du kan købe dem til privat, er desværre en natursag, om man vil. Eks. kan jeg fortælle at en stikkontakt i harald-skrald koster 60,- mens en tilsvarende, fra samme firma (LK) koster ca. 110,- i min (forhandlede) indkøbspris. Så er det dælme svært at forklare fru. hansen hvorfor hun skal give så meget for materialerne. (Den højere pris, er bla. inkl. levering til min dør-Endvidere tager det altså tid at bestille alle de småting, hvilket kunderne heller ikke tænker over)
    Vi bliver nødt til at sætte en høj avance på materialerne, da vi står med produktgarantien, hvilket vil sige, at bliver produktet defekt, skal vi som virksomhed, jo komme ud og få orden på tingene.
    Men JA, der er virksomheder, som pisser på de private, og dem er der MANGE af...


  • #24   21. dec 2010 Her kan man få et overblik over hvad tingene koster.

    http://www.billigvvs.dk/

    Har personligt aldrig noglesinde fået en regning fra en håndværker og det kommer jeg heller aldrig til.



  • #25   21. dec 2010 cs . - jeg havde heller ikke indhentet tilbud hvis det var mig men jeg ville også være klar over at prisen kunne ligge en smule højere end forventet.

  • #26   21. dec 2010 Sten: Det virker bare så "besværligt" at indhente tilbud for at få lavet småting. Jeg kan sagtens se problemet med at nogle butikker sælger tingene billigere end håndværkeren kan få dem til. Jeg er i IT branchen og kan heller ikke selv konkurrere med netbutikkerne. Hvis folk vil have det billigst muligt, så må de selv købe og lave det - helt klart!

    Nu siger du selv at du giver 110 kr for en stikkontakt i LK. Hvis man skulle følge VVS'erens avanceprocedure, skulle fru hansen betale et sted mellem 4 og 600 kr for denne her stikkontakt.
    Tager du mellem 4 og 600 kr for en stikkontakt? Det håber jeg da ikke, for så skal du aldrig inden døre hos mig! smiley
    En rimelig avance på et produkt der står mål med, at der skal ydes garanti og evt U/B arbejde for udskiftning af et produkt, som følge af en garantisag, er fint!
    Jeg skal også have noget oveni en server eller en PC - eller hvad jeg nu sælger.
    Jeg vil som privatperson hellere betalt dig noget mere i timen ift hvad du tager nu og du solgte mig den stikkontakt til 150 kr end jeg vil give dig en mega lav timeløn og du så tager 250 kr for stikkontakten.
    Timeprisen er noget jeg kan forholde mig til, da det er en service jeg får og skal betale for. Det er også servicen der er noget værd-og værdien er det der er DIN reklame-og bestemmer om jeg anbefaler dig til andre..

    Døde materialer - et stykke bøjet messing som koster 15 kr i indkøb - skal jeg ikke give 70-90 kr + moms for, fordi han LIIIIGE skal tjene de sidste 50 kr.. Så skal det i hvert fald ikke være ham jeg bruger i fremtiden..


  • #27   21. dec 2010 Nu jeg selv vvs'er og hvis jeg kommer ud til hr. og fru. jensen og skal montere et bla. batteri fra baruhaus til 299kr og de ikke kan forstå hvorfor det tager så lang tid skulle de satme selv prøve. deres kobberrør på deres bla batterier er noget værre lort samt det er kina metal det lavet af og man kan ikke få resservedele til det ..

    men hvis du er så utilfreds skulle du måske have købt fittings selv, ved bare at det er nogle skrammel fittings bla. kuglehaner osv ..

    Og historien lyder ikke på om der er 40x40cm og arbejde på eller 1x1m ?

    der er stor forskel på hvor bøvlet arbejdet er. Og firma'et skal sgu da også tjene hjem, de kan da ikke sætte penge til at du skal have et komplet sæt gulvvarme fra bauhaus (eller hvor det nu er fra) som er noget værre lort at sætte op og tilslutte ..

    Ting koster det de koster, hvis de vil have lavet kvalitet så koster det..
    Og holder meget bedere og er nemmer er servicere når det skal det igen..


    Folk har ingen forståelse for at købe et ordenligt bla. batteri til f.eks 2000kr, som de bruger næsten 24/7 .. Men når de skal have ny bil som bliver kørt i 2timer om dagen kan de godt bruge 400.000kr ..


    God jul derude (:


  • #28   21. dec 2010 Lars: en smule højere er 15-1600 kr fra 1200.. ikke 2200..

    Trækker jeg fittings fra, havde det jo kostet mig under 1000 kr..


  • #29   21. dec 2010 Problemet er jo bare at fru. hansen kigger på timeprisen (på nettet, eller telefonisk), får hun afvide at timeprisen er 550,- istedet for 400,- så ringer hun videre...

    Men at skulle ligge en avance på flere 100% på, er sku ikke rimeligt.....det er dårlig forretning..


  • #30   21. dec 2010 Daniel: det er skam ikke fordi jeg ikke vil betale for kvalitet.. men den ballofix jeg køber i bauhaus til 50 kr er DEN SAMME som den han kommer med til 200 kr..

  • #31   21. dec 2010 Peter R : Der vil jeg godt tilslutte mig. vi tjener helt sikkert LAAAANGT fra 50-60-70% på dæk. hvis vi gjorde det gad man da ikke lave andet end dæk her op til vinteren. så kunne man også lukke ned ved frokost tid hvis man tjente så meget smiley

  • #32   21. dec 2010 Tager du så også mel med til bageren smiley Fx hvis du tager dele med på værkstedet, vil deres timepris være højere.

  • #33   21. dec 2010 sten: jeg kan godt forstå at det kan være et problem med folk der kun kigger på timeprisen. Det er ærgeligt at folk fokuserer så meget på den, da en dygtig fyr til 550 kan være meget hurtigere om det end een til 400 - og så er der ikke noget sparet!
    Det er noget lort for jer, for der er altid en der er billigere (pr time) - og for os, da i så skal hente pengene hjem på at lægge en masse avance på tingene..

    og det går ud over os begge..



  • #34   21. dec 2010 det er dyrt. og de tager sku lige så meget røven på folk..

    hvis vi skal sælge dig en stikkontakt som fx koster 100 kr.
    så tager vi 100 kr + 80% altså 180 kr + moms for stikkontakten.

    så tænker du at vi "Kun" tjener 80 kr på den men nej.
    da det firma jeg er i er så stort har vi 60-70 & rabat på stortset alle vare. dvs vi gir kun 30-40 kr for den stikkkontakt. altså tjener vi 140 kr istedet smiley

    det er buisness.:P


  • #35   21. dec 2010 martin: hos bageren betaler du for et samlet produkt uanset hvor meget mel der er i kagen.. - han har brugt noget tid på at lave det - hvilket er mere værd end de 50 øre materialer der er i kagen.. og det er tiden du betaler for..


  • #36   21. dec 2010 Martin G >> Ikke hvis man spørger om timeprisen inden man medbringer reservedelene selv, eller det må de i hvert fald ikke. Men det ville jo være langt fra første gang et værksted tager røven på en kunde.

    Der skal være en balance imellem timepris og avance på materialer.

    Prøv at undersøg hvad de aut. værkstede i Kbh tager i timen.


  • #37   21. dec 2010 Mark K >> Hvor køber du stikkontakter henne, for INGEN elektrikerfirmaer får så mange % på LK produkter her i landet.

  • #38   21. dec 2010 mark: ja gu er det da business - og det er klart at der er individuelle rabatter der er højere end det vi andre kan få. men hvis jeg kan føle mig stødt over at give x antal kroner for noget som i BAUHAUS (ikke på nettet, ikke hos Brdr. Dahl, ikke gennem en kammerat - nej i BAUHAUS) kan fås til under halv pris, så må da der være noget galt.. han får altså en avance der er
    fra: varens pris-rabat op til den pris jeg skal betale... så tjener han kassen på bukket messing..


  • #39   21. dec 2010 Martin E, så kunne jeg ikke forestille mig de gad lave det. Og ville ikke engang gætte på hvad de vil have for en smule ingenting.

    Peter R, ved ik hvordan det fungerer, men ved da til at de tager den høje timepris der, hvis det er tilfældet.


  • #40   21. dec 2010 er det mig der er helt urimelig når jeg vil have mere gennemskuelighed i priserne når jeg køber noget gennem en håndværker?

  • #41   21. dec 2010 Det med firmaprocenter kan man aldrig regne med, vi får op mod 75% på kloakting i sanistål. Man kan sgu aldrig regne med det.

    Generelt er timeprisen på mange håndværkere også blevet meget høj, om det så er vvs,elektriker, mekaniker eller it-mand


  • #42   21. dec 2010 cs. Nej det ville ikke være dårligt

  • #43   21. dec 2010 jeg har ikke noget imod at betale en OK timeløn.. for så ved jeg hvad det koster - så længe de ikke tager overpris for materialerne..

  • #44   21. dec 2010 Peter: Jeg tror nu godt at værkstederne kan fraskrive sig det ved at notere at det er kundens egen reservedel og der kun gives garanti på selve arbejdet. Det er derefter op til kunden at påvise at fejlen ikke var i reservedelen..

  • #45   21. dec 2010 cs. hvad synes du er en fair timeløn ? Hvis man antager at selve håndværkeren får mellem 140-200

  • #46   21. dec 2010 Som sagt ved ikke hvordan det foregår, ved bare at værkstedet har tre str. timeløn alt efter arbejdes slags, og den dyreste når der er medbragt reservedele, fra kunden selv. Men dvs. at I påtager jer garantien på thansens reservedele for et par hundrede ?

  • #47   21. dec 2010 en fair timeløn hvis materialepriser ligger på samme niveau som det jeg selv kan købe dem til og det er en ordentlig håndværker inkl bil og alle de andre latterlige tillæg de har vil jeg sætte til 5-550 + moms..

    Er det helt skævt?


  • #48   21. dec 2010 cs . >> Nej det passer fint.

    Svar mig så lige på hvorfor nogle mekanikere skal ha 800 - 1.000 kr i timen, det er der en enkelt grund til og det er fordi at de kan og ikke en skid andet. Man skal bare være lidt hårdere som kunde.


  • #49   21. dec 2010 Mener vi fakturer for 1mand med bil, 325+m, det er så entreprenør, kloak, gartner osv.

    Og ja værksteder der tager 1000 eller lign i timen, er jo sygt. Men har dog set tilfælde på it folk med timepris på +1500


  • #50   21. dec 2010 Kunne jeg virkelig ikke forestille mig. Det var nu mere ment til martin e, som mener det er fusk

  • #51   21. dec 2010 martin g: ja, men vi har også sindssyge høje omkostninger til kurser osv i IT branchen.. Et 3dages kursus kan let koste 50.000 kr - hvis hele hytten på 130 mand skal afsted på sådan eet, løber det hurtigt op..

    I øvrigt, hvis du skal af med den c-max, så sig lige til! især hvis en mondeo kunne have interesse! smiley


  • #52   21. dec 2010 cs . >> Øhh hvad er det for et kursus inden for IT sektoren der koster 50.000 kr for 3 dage om jeg må spørge?

  • #53   21. dec 2010 Microsoft Exchange Certified Master 1.del f.eks..

  • #54   21. dec 2010 Ja lige Microsoft ved sgu godt hvad deres kurser skal koste, men tvivler på at alle 130 mand har behov for det kursus, ligesom alle elektrikerne i mit firma har behov for en firmabil der med alt koster omkring 250.000 kr stykket.

  • #56   21. dec 2010 nej nej - nu var det bare et eksempel - vores kerneområde er navision - men det var bare for at illustrere.. smiley

  • #57   21. dec 2010 anders: sjovt, jeg vidste ikke at f.eks en ballofix var dårligere af at blive købt i bauhaus...

    du køber måske heller ikke michelindæk i thansen fordi det bliver automatisk dårligere af at komme derfra?


  • #58   21. dec 2010 det er dyrt på regning... bedst at kende nogle håndværker. men umiddelbart lyder det ikke vanvittigt med den regning du har fået desværre.

  • #59   21. dec 2010 nårh - jeg vil køre hjem - tak for en nogenlunde ordentlig tone til alle..
    merry x mas til dem der går op i det..


  • #60   21. dec 2010 cs... er forresten uddannet vvs og blikker og kender mange inde for det område i odense. så skal du have lavet mere så skriv en besked til mig smiley

Kommentér på:
aldrig har jeg følt mig så snydt (VVS)

Annonce