{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Hjælp til printproblemer PDF {{forumTopicSubject}}

Hejsa
I forbindelse med mit studie har jeg i alt 5 store PDF filer jeg skal have printet.

Hver fil er på mellem 150 og 180 sider og i farver.

Selve PDF filerne fylder kun 7-9 MB pr. stk. men problemet er, at når jeg skal printe filerne på mit job på en netværksprinter så tager det en allerhelvedes tid, så indtil videre har jeg hver gang afbrudt printjobbet, fordi selv efter 10 minutter var der stort set kun printet 10 sider og jeg kan jo ikke blokere firmaets printer hele dagen.

Når jeg går ind under printer-jobs, hvor man kan se hvad printeren aktuelt er igang med at printe, kan jeg se at den står og tæller Megabytes op - og da ser det pludselig ud til at filen fylder flere hundrede MB (eller er det hukommelsesforbrug den viser der?)

Jeg har også prøvet at tage 4-5 sider ad gangen, men det går lige så langsomt og er håbløst, når jeg skal have printet omkring 1000 sider.
Jeg har checket på Adobes side,men der står ikke umiddelbart noget jeg kan bruge

Kan det virkelig passe, at disse printjobs skal være så tunge?

Findes der mon nogen løsning på problemet?
Som sagt hjælper det ikke rigtig at printe få sider ad gangen.

Har også prøvet at lave filerne om til "images" dvs. billedfiler, men det hjalp ikke. Heller ikke at forsøge at printe i sort/hvid har hjulpet.

Gode råd modtages gerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til printproblemer PDF
  • #2   6. feb 2011 Don Vito Corleone .
    Nu er det jo ikke printeren der er langsom, det er selve "processing" og opbygning af printjobbet der tager så lang tid.


  • #3   6. feb 2011 Printet vil fylde mange 100MB og kan derfor tage tid, alt efter din pc's hastighed, netværket og printeren (og printserveren, hvis det er tilfældet)

    Hvad er det for en printer og hvad er det for et netværk du sidder på? trådløs?


  • #4   6. feb 2011 kan du ikke bare sætte den til at køre når det er fyraften og så lade den køre natten over?

  • #5   6. feb 2011 Henrik R
    Jo det var en mulig løsning smiley

    Jesper S..
    Det er en HP af en eller anden slags (kan desværre ikke lige finde modelnummeret på den). Det er sådan en kombineret kopimaskine/scanner/printer-ting på størrelse med en traditionel kopimaskine. Der er vist tale om et helt traditionelt netværk (ikke trådløst, efter hvad jeg ved). Kan det være printserveren der er begrænsningen?

    Jeg har tidligere printet flere hundrede sider fra Word, og det gik rimelig hurtigt - så muligvis er PDF filer bare generelt "tungere" at printe.

    Tak for jeres kommentarer i øvrigt smiley


  • #6   6. feb 2011 Er der netværk i printeren, eller er det en baks ved siden af og er det i så fald en USB eller ethernet boks?

Kommentér på:
Hjælp til printproblemer PDF

Annonce