{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om forsikring og selvrisiko.
  • #1   11. jun 2011 Et spørgsmål om selvrisikoen? Kan du ikke bare stille det her? Så kan det da være, at nogen kan svare smiley

  • #2   11. jun 2011 jo skal prøve at forklare det..

    en i min familie har lige bakket i min bil, og det blev at se på begge biler. og så mener jeg jo at da det er hans skyld så skal han bare betale den i policen anførte sum penge i selvrisiko.
    Men så har jeg så en stædig far der siger at han skal betale selvrisiko for både ansvar og kasko hver for sig for at få lavet begge biler, altså den dobbelte sum af det jeg mener han skal betale.
    Og så er det så at jeg gerne vil have en forklaring af reglerne så jeg kan forklare ham hvorfor at det mig der har forstået det rigtigt.
    Hvilket jeg jo mener det er.
    og det var derfor jeg egentlig gerne ville have fat i en fagmand.


  • #3   11. jun 2011 ja men han skal vel ikke betale dobbelt selvrisiko for også at få lavet hans bil ud over min.

  • #4   11. jun 2011 ja men skal han både betale en selvrisiko for at min bil kan blive lavet. Og en for at hans egen kan blive lavet? for så er det det jo egentlig dobbelt selvrisiko han skal betale.

  • #5   11. jun 2011 Nu skal vi lige ha slået en ting fast..
    ham der bakkede...
    har han ansvars, eller kasko?

    fordi hvis han har kasko, skal han kun betale fx 3000 hvis selvrisikoen er på dette..
    det dækker både hans egen og din.

    hvis han kun har ansvars, skal han betale selvrisikoen for at få din lavet, og så må han punge ud af egen lomme for at få sin egen lavet, uanset hvad det koster.


  • #6   11. jun 2011 det sker sålede:

    1 skadesbegivenhed = 1 selvrisiko

    så han betaler kun 1 gang - og intet mere smiley


  • #7   11. jun 2011 Ja skylden var alene hans da min bil var parkeret i indkørslen. og han har kasko.

    Så i dette tilfælde vil han skulle betale de 3200 kr som hans selvrisiko er og ikke det dobbelte som nogen mener? så det er en for ansvar og en for kasko.


  • #8   11. jun 2011 Det skulle jeg ikke da jeg lavede en pakerings skade..
    skulle betale 3000 i selvrisiko som min kasko er på. smiley


  • #9   11. jun 2011 Jeg er forsikringsrådgiver til dagligt og, han skal kun betale en gang ja :O))

  • #10   11. jun 2011 Så fik jeg svar på det, tak for hjælpen.
    Og er glad for at i kunne bevise at det var mig havde forstået det rigtigt.
    Og som det ser ud så har du (Mikkel P) og min far vidst ikke forstået det helt korrekt. smiley

    God weekend til jer alle, eller rettere sagt Pinse.

    Kasper.


  • #11   11. jun 2011 jep.
    Når han har en såkaldt ansvar og Kasko forsikring, og det ene og alene var hans skyld, så er det en selvrisiko som er angivet i policen der skal betales en gang og andet skal der ikke betales. Og så ordner forsikringsselskabet alle de andre hyggelige regninger og hvad der ellers måtte være.


  • #12   11. jun 2011 Mikkel P - Nej det gør bilens ansvarsforsikring men, fordi at det er samme skadesbegivenhed så vil han bliver opkrævet 1 gang.

    Lad os antage at han er ude og køre en tur, og køre ind i et vejskilt og laver kasko skade på sin egen bil, og en time senere laver en ansvar skade ved at køre en fodgænger ned, så er det to skadesbegivenheder og så vil der bliver opkrævet to selvrisikoer smiley


  • #13   11. jun 2011 man kan vel godt sige det sådan at kaskoen er en udvidelse af din ansvarsforsikring. og derved skal der kun betales en selvrisiko pr skadesbegivenhed.

  • #14   11. jun 2011 ja, det kan man vel egentlig godt sige smiley

  • #15   11. jun 2011 præcis smiley

  • #16   11. jun 2011 Man får jo heller ikke en opkrævelse for både ansvarsforsikringen og kaskoen hver for sig, da det er den samme forsikring som ud over at dække den skade du forvolder, nu også dækker din egen bils skader. Derfor er den samlede præmie for Ansvars- og Kaskoforsikringen noget højere end hvad den ellers ville være pga den udvidede dækning.

  • #17   11. jun 2011 så er der styr på det smiley

    God Pinse.

    Kasper.


Kommentér på:
spørgsmål om forsikring og selvrisiko.

Annonce