{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af køleskab
  • #3   4. jul 2011 altså da jeg købte mit i punkt1 sagde de at jeg bare skulle vente nogle timer med at sætte det til. hvis jeg fragtede det læggende

  • #4   4. jul 2011 der sker ikke noget ved at de ligger ned, der står sikkert et sted i brugsanvisningen, hvor længe det skal stå hvis et har lagt ned, men vent et par timer med at tænde det hvis du vil være helt sikker,

  • #5   4. jul 2011 pecielt gældende for køle- og fryseskabe:
    * Hvis De ABSOLUT KUN kan transportere køleskabet liggende, skal skabet
    ligge på venstre side, set forfra. I modsat fald risikerer De, at olie fra
    kompressoren trænger ud i kølesystemet, som herved blokeres.
    (køle- og fryseskabes rørsystemer, kompressorophæng og hængsler mv. er konstrueret til at optage ”stående”
    belastning og tåler nærmest ingen rystelser under ”liggende” transport. Vær ved ”liggende” transport særligt
    opmærksom på, at især trailere ofte ikke er støddæmpede i affjedringen og derfor ”hopper” meget under
    kørsel, hvilket skabene ikke kan tåle).
    * Efter at køleskabet har været transporteret liggende, SKAL det stå oprejst,
    ved stuetemperatur, i mindst 24 timer inden det tilsluttes el-nettet og
    opstartes.
    (dette skyldes, at smøreolien i apparatets kompressor skal have tid til at ”løbe” retur til kompressorens
    bundkar, således at denne smøres optimalt under sin drift. Startes kompressoren, mens dens smøreolie befinder
    sig ude i apparatets kølesystem, ødelægges både kølesystem og kompressor).
    http://www.harald-nyborg.dk/pdf/318.pdf


Kommentér på:
Transport af køleskab

Annonce