{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bo i Tyskland - arbejde i Danmark
  • #1   26. sep 2011 Dansk, så længe du er dansk statsborger..

  • #2   26. sep 2011 Dansk.. du får jo din løn i dk smiley



  • #3   26. sep 2011 "for helvede" .
    Det har ikke noget med statsborgerskab at gøre.

    Du betaler skat i det land din virksomhed udbetaler pengene/dit ansættelsesforhold er.


  • #4   26. sep 2011 Du betaler tysk skat hvis du arbejder i tyskland. og det er om du er dansk statsborger eller ej.

    MEN du skal betale skat i det land du arbejder i. i det her tilfælde danmark.
    bor selv i flensborg og arbejder i danmark


  • #5   26. sep 2011 Rasmus .
    Hvis du gør det udelukkende for at få adgang til billige biler, så er det sq ikke det værd!


  • #6   26. sep 2011 Dansk skat..

    Hvis du overvejer at flytte derned, så kontakt sydbank, de er rigtig gode til den slags, og har også en grænsegænger konto..

    Men husk.. Bilerne er lækre, men sproget er grimt og damerne er vamle!!!!

    Men en go' ting er, at barerne er rockerstyret, så ingen provokerende indvandrer i nattelivet smiley


  • #7   26. sep 2011 Johannes H
    Du kan godt arbejde i danmark med betale skat i tyskland, hvis dit ansættelsesforhold er i tyskland, men dit arbejde er i dk.

    Men lige som en note, så er lønningerne ikke så høje i tyskland, så i sidste ende vil det ikke betyde det store om du er det ene eller andet sted


  • #8   26. sep 2011 Det er ikke kun pga billige biler, overhovedet smiley Det er generelt for at få mere ud af pengene.

  • #9   26. sep 2011 Rasmus .
    Tjoo... men der er jo ikke så mange andre ting der er værd at tage med.. fødevarer er nogle % billigere, brændstof er det samme og drikkevarer kan man jo altid hente med traileren...
    Boligpriserne er ikke lavere!


  • #10   26. sep 2011 Ifølge bekendte jeg har der bor i tyskland, kan det sagtens betale sig, både ved køb af dagligvare, brændstof, osv. og jeg ved godt at boligpriserne ikke er lavere, hvis man skal købe, hvis man skal leje er niveauet ca det samme som i dk

  • #11   26. sep 2011 Tja.. jeg har overvejet det engang, men så på flere af mine kolleger at de boede der i 1-2 år, så kunne de ikke holde det ud længere.

  • #12   26. sep 2011 well, det er jo også bare en tanke, hvis jeg realisere det, og ikke kan lide det, kan jeg altid tage tilbage til Dk Igen smiley


  • #13   26. sep 2011 Jeg boede en kort overgang i Flensborg, og ja, for satan det er billigt, og det er da også sjovt at kunne have en anden bilpark, men manglen på det danske sprog, og nærværet af en omgangskreds gik mig lidt på, så efter 8 måneder rykkede jeg tilbage til DK..

    Men hvis man kan sige "fuck it, nu skrider jeg og prøver noget helt nyt" så er det et OK sted at gøre det.


  • #14   26. sep 2011 fødevarer er altså også en del billigere dernede, og gå ud og spise osv, Husleje er også en del billigere, kender manger der bor i flensborg

  • #15   26. sep 2011 Min omgangskreds er ikke længere væk end at det tager en halvtime til 3 kvarter i bil for at besøge dem. så det afholder mig bestemt ikke, og har da også bekendte i flensburg allerede. så det jeg nok mest ville savne, var sproget.


  • #16   26. sep 2011 Jeg boede i Haderslev inden jeg rykkede til Flensborg, og det var heller ikke langt på motorvejen, men det er alligevel belastende at skulle kører frem og tilbage for at være sammen med dem man gider..

    Jeg snakkede konsekvent dansk, for jeg dur overhoved ikke til Tysk.. Nogle gange gik den, nogle gange måtte jeg finde et sted hvor der var nogen der kunne modersmålet..

    Men pøj pøj med prøjserne smiley


  • #17   26. sep 2011 Så længe man kun skal bo i en lejlighed i tyskland kan det betale sig. Det koster væsentligt mere at bo i eget hus dernede i forhold til herhjemme.

    Men at dissideret tro at man får det meget bedre ved at flytte derned tror jeg godt man kan skyde en pil langt efter. Euroen er jo også stadig en dyr kapital.


Kommentér på:
Bo i Tyskland - arbejde i Danmark

Annonce