{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Nye traffikanter.. {{forumTopicSubject}}

Nedenstående er sakset fra motorsporten.dk.


Sådan passer du på i trafikken

Fodgængere og cyklister skal:
- Holde ekstra øje med køretøjer på sideveje og mindre udkørsler. Mange føler sig sikre her, og derfor køres mange ned
- Læse andre trafikanter
- Lade sig blive set
- Få øjenkontakt med bilisterne

Bilister skal:
- Overholde vigepligt
- Gøre opmærksom på sig selv
- Holde særligt øje i ikke-lysregulerede kryds, højresving og på mindre villa- og sideveje, hvor bløde trafikanter ofte ikke ser sig for

Kilde: Rådet for Større Færdselssikkerhed


Hvad med at lære børn og unge at se sig for i trafikken, lære dem at holde tilbage, eller generelt følge reglerne...

At lægge stort set næsten hele ansvaret over på en billist er sqi forkert i min verden.

Dagens sure opstød.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye traffikanter..
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #1   2. aug 2012 Cykelisterne mener tit og ofte at de er udødelige, og kører som det passer dem, det ser jeg tit i det område jeg bor i...

  • #2   2. aug 2012 Selvmordere på 2 hjul, det var hvad min kørelære kaldte dem.
    Og Billisten vil altid få skylden hvis du kommer ud for et uheld med en cykel. Så det er bare med at åbne øjnene og holde øje med dem desværre smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #3   2. aug 2012 det er helt korrekt, men det er noget pis at det bliver udnyttet på den måde...

  • #4   2. aug 2012 sådan en flok øko-terrorister!!! De skal bare se sig for. Som Jesper siger så kører de som om de er udødelige.....

  • #5   2. aug 2012 og hvorfor er det lige at rundt i rundkørslerne hvor cyklister har hajtænder, de kører bare over selvom man kommer kørene.....altså jeg siger bare hvias de har hajtænder så kører jeg bare, så må de jo køre ind i min bil:D medmindre der alligevel er kø ved rundkørslen så holder jeg for dem af venlighed

  • #6   2. aug 2012 Cyklister der kører frem for hajtænder er bilisternes eneste chance for point, så det udnytter jeg på det groveste. Der er 3 steder på min rute hvor der er hajtænder på cykelstien så cyklisterne skal holde tilbage, og nu hvor jeg har kørt samme rute i over 3 år er dem jeg ser regelmæssigt, ved at have lært det. smiley

    Mange af dem hilser også tilbage, så der er ingen sure miner.


  • #7   2. aug 2012 dette emne burde jo slet ikke diskuteres, Fodgængere og cyklister er det svageste i trafikken og derfor skal der tages hensyn til dem, hvis nogen er utilfredse med det burde de nok at have set færdselsreglerne inden de fik kørekort ^^

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #8   2. aug 2012 ja hvis de har hajtænder, så skal de sgu overholde dem

  • #9   2. aug 2012 Sad 5 min den anden dag og legede stirre leg med en der skulle krydse en vej mens jeg skulle til venstre... 5 min efter gik det op for hende at hun ikke kunne finde ud af noget også drejde hun bare til højre smiley

  • #10   2. aug 2012 Jeg kører defensivt så godt jeg kan, og overholder da nok største delen af reglerne, skal jo være ærlig ikke sandt.

    Men synes essensen i det er følgende.. Holde særligt øje i ikke-lysregulerede kryds, højresving og på mindre villa- og sideveje, hvor bløde trafikanter ofte ikke ser sig for"

    Det er jo en form for fribillet i min verden til at nosse rundt i trafikken uden at orientere sig.
    De skal som jeg se sig for, og sikre sig der er fri bane før de kan komme videre.

    Tanken skal jo vendes så de har respekt for en bil, da den jo aldrig på nogen given måde kan bremse på meget få meter, hvilket en gående eller cyklist har bedre chance for.

    Er jeg forkert på den ??


  • DJo E
    DJo E Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 247
    #11   2. aug 2012 Men cyklisters holding er ofte helt fordrejet. Den er meget "Jeg har retten, så her kommer jeg". Problemet er bare, at det er deres egen liv og førlighed de sætter på spil med den holdning. Jovist skal bilister da overholde reglerne, og se sig for og alt det der, men det kan bare ikke bruges til ret meget, hvis det endelig går galt.

    Kære lille døde cyklist, hvad kunne du bruge den holdning til?
    Igen:
    - Holde ekstra øje med køretøjer på sideveje og mindre udkørsler. Mange føler sig sikre her, og derfor køres mange ned
    - Læse andre trafikanter
    - Lade sig blive set
    - Få øjenkontakt med bilisterne

    Såvel som bilisterne skal gøre hvad de kan, for at passe på de bløde.


  • #12   2. aug 2012 og tag den åndssvage kasket af

  • #13   2. aug 2012 Det er underligt nok altid kvinder som bliver sakset af højresvingende lastbiler osv.

  • #14   2. aug 2012 Problemet er at folk på cykel i byen ofte ikke har kørekort, og dermed ikke sat sig ind i færdselsreglerne... så de cykler som det passer dem

  • #15   2. aug 2012 Folk der cykler....... Bøsser..

  • #16   2. aug 2012 problemet er at folk i bil ikk har mc kørekort og har ikk sat sig ind i hvor vigtigt det er at overholde vigepligt..

    og problemet med den på mc er at de ikke har lastbilkørekort, og ved ikk hvor lang tid den er om at bremse

    problemet..... smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #17   2. aug 2012 TheMan, det er måske muligt i kbh og århus, men ellers ikke resten af landet... Jeg har altid haft den opfattelse, at hvis du kan se dem i øjnene, så kan de så sandeligt også se dig...

  • #18   3. aug 2012 Var der ikke noget med at alt hvad der var større end en kat skulle man ikke bremse for?.. Eller var det omvendt?.

    Men
    Bilister skal:
    - Overholde vigepligt
    - Gøre opmærksom på sig selv
    - Holde særligt øje i ikke-lysregulerede kryds, højresving og på mindre villa- og sideveje, hvor bløde trafikanter ofte ikke ser sig for.

    Ehm... Er det ikke det vi altid har sku gøre?.. Kan ikke se problemet.




  • #19   3. aug 2012 Det er det samme propaganda som når mc-sæsonen starter..
    Pas på os og bla bla bla..
    Ja hvis i selv udviser hensyn, så kan vi da snakke om det.


  • #20   3. aug 2012 Hans betrygtende at høre at du er en af dem der på forhånd stempler trafikanter som hensynsløse og som udgangspunkt ikke vil udvise hensyn medmindre de gør det ??

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #21   3. aug 2012 På en eller anden måde, så handler det hele jo om gensidig respekt. Men hvordan skal det kunne lade sig gøre, når nogen forældre forpester deres børn med al verdens dårlige vaner allerede fra barnsben? Så ender det som nu, det er skruen uden ende, MEN jeg kører efter færdselsloven...

  • #22   4. aug 2012 Mirza:

    Jeg viser hensyn.. trust me, det gør så mange andre ikke.
    Skal jo ikke forståes som jeg bare kører ud foran en mc der kommer buldrende mit 200 und etwas på en dansk landevej, det ville jo selv i min verden være sygt. Så er vi jo ved det jeg gerne vil opnå dog. Kommer man netop buldrende mit 200 und etwas på en dansk landevej, så har man som mc ikke på nogen given måde en hensigt i at vise hensyn til en billist. Der er respekten gået fløjten i stor stil.

    Så hvis de vil have jeg skal høre deres klagesang hvert forår, så må de squdda tage sig sammen, jeg blæser jo heller not rundt med hvad mit køretøj kan konstant og når jeg ser et lige stykke vej.


  • #23   4. aug 2012 Der er ikk flere mcister der kører 200 end der er bilister. Og de 5% der gør det jævnligt skal ikke give os andre et dårligt rygte så kan man sige at alle dem med biler hvor der står gti, opc, vti kører som idioter fordi nogen gør det.

    Jespers indlæg rammer plet!


Kommentér på:
Nye traffikanter..

Annonce