{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  andelsbolig..
  • #1   16. aug 2012 Hey Martin.

    Jeg ejer selv en andels bolig, dog ved jeg ikke noget om lån da min er købt kontant.
    købte den i 2008. det er en 3 værelses på 80 m2.
    kostede 500.000,- da jeg købte den og huslejen er på 5000,-

    Men husk at få et indblik i andelsforeningens økonomi, da den er meget vigtig. Nye foreninger der ikke har megen erfaring f.eks. kan have taget dårlige lån, har ikke de store penge reserver til udbedring af div. ting, så som tag, facade, opgange, osv osv. og hvis der ikke er penge reserver, så skal der jo lånes flere penge, og så kan det resultere i en stigning på bolig afgiften / huslejen.

    en sund økonomi kan tit ses i andelskronen og huslejen. et eksempel er :
    2 lejligheder på samme gade på Vesterbro. begge 4 værelser og ca. 100 m2.
    en koster 200.000 at købe men koster 14.000,- om måneden i husleje.
    den anden koster 1.400.000,- men koster 3700,- om måneden i husleje.
    du kan være helt sikker på at lejlighed nr. 2 er i en forening med en god og sund økonomi !
    min mor har en 5 værelses andels lejlighed på Nørrebro, den er på 120 m2 og ligger et rigtig godt sted. den koster 2.3 millioner at købe, ( hvilket jeg syntes er for meget for en andel ) men til gengæld koster den kun 3700,- om måneden smiley

    en del andels foreninger har også lejere i form af butikker osv. dem skal man sørge for betaler en god slat af gildet, men man skal også være obs på at hvis de opsiger leje kontrakten, og den ikke bliver udlejet hurtigt, vil der jo også mangle penge derfra. jeg syntes faktisk der er en del ting at holde øje med, og jeg er slet ikke klar over alle tingene. men tag helt sikkert din bankrådgiver med på råd !!

    men hvis du kommer på striben i morgen kan vi jo altid tage en snak om det hvis det er smiley


  • #2   16. aug 2012 hmmm..

    ku da godt være jeg dukkede op til en snak så.. smiley
    ska self snakke med banken om det..

    har fundet 2 stk i roskilde der koster lige omkring 700.000 med en månedlig ydelse på ca 2000 smiley

    og efter hva du skriver har jeg jo fundet noget af det rigtige.. smiley


  • #3   16. aug 2012 Tja .. Lånet til andel er dyrere end hvis det var en fast ejendom/ejerlejlighed.. Du betaler en husleje oven i selve låne.. Andel kan ofte være lidt svært at komme af med - selvfølgelig kommer det også an på beliggenhed.. Og på plus siden .. Hmmmm ... smiley

  • #4   16. aug 2012 jeg smider lige en pm med mit nummer, så skan vi lige snakkes ved i morgen inden taastrup, da jeg ikke er 100% sikker på jeg kommer.

    men det er satme en lav månedlig ydelse smiley


  • #5   16. aug 2012 man kan ikke tjene penge på en lejet lejlighed, det kan man på andel. du kan dog også tabe penge selvfølgelig !! smiley

    men f.eks. finder du fugt i en væg på en EJER lejlighed, så betaler du bare selv. finder du fugt i vægen i stuen i din ANDELS lejlighed, så betaler hele foreningen jo for det. desuden er der et rart sammenhold i de fleste andels foreninger da man jo ligesom er fælles om noget, det syntes jeg er meget rart. at snakke med naboer, vide hvem folk er osv osv. i stedet for bare at bo blandt "fremmede"

    men ved ikke om jeg ville købe en andels lejlighed igen. tror jeg ville hoppe på leje næste gang. men jeg havde en svær periode, og jeg var nødt til at putte nogle penge i noget "fast" så de ikke bare blev sløset væk ! hehe.


Kommentér på:
andelsbolig..

Annonce