{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Ville folk være interreserede? {{forumTopicSubject}}

Godaften BG. - Hvad har i ild i, på sådan en mandag aften?

Har siddet og fyret den af med inventor(3d Tegneprogram) tegninger, til det jeg vil spørger om længere nede, i indlæget.


Jeg og en fra mit hovedeforløb, i industri teknikker uddannelsen, har snakket om at lave en lille side-business, hvor vi uddrejer Spacere, adaptere, spikes, custom dele til både biler, motor cykler etc.

Jeg ville bare give det simple spørgsmål til jer der ude, om i tror der ville være et "marked" for det, hvis i forstår mig ret. Altså custom ting, ville selvfølgelig være pr. bestillings odre. Men så som spikes, adaptere og spacere? Ville der kunne være salg i det, hvis prisen var mindre end hvad diverse forhandlere tage for det?

Hvad er jeres bud? Da det er røv at investere rigtig mange penge, i rustfri aksler, hvis der alligevel intet marked er i det skidt' længere. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville folk være interreserede?
  • #1   27. nov 2012 Tror jeg da nok at der ville hvis priserne var gode...
    Men slå en annonce op og så køb lidt materiale hjem ad gangen..


  • #2   27. nov 2012 1 - det er mandag
    2 - self er der det - der er mange der køber spikes, eller søger dem - men du kan nok ikke leve af det :), medmindre du forstår at promovere dig selv smiley


  • #3   27. nov 2012 det tirsdag

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #4   27. nov 2012 Ja!
    Især hvis du kan gøre det billigere end forhandlerne, og kvaliteten på dine produkter er iorden smiley
    Personligt har jeg selv ledt efter spikes, og dem der laver dem idag, de laver dem i guld, og maler dem alu sølv bagefter xD (Gætter jeg på, udfra priserne)


  • #5   27. nov 2012 ja jeg er også kommet til tirsdag

  • #6   27. nov 2012 Haha, well done. Efter en hel dag, med noget stramt gevind og konus teori batter hjernen knap så langt.

    Det er helt sikkert ikke valgt som en leve vej, blot en lille side gevinst da jeg jo personligt elsker styling til biler, og for at tjene en lille skilling.
    Det er jo ikke så det skal tage de 580 kr i timen, det nu koster at have en CNC drejebænk kørene i normal arbejdstid. har jeg tjent materialet ind plus en hund eller to (alt efter hvor omfattende det er), er det jo top dollar. smiley


  • #7   27. nov 2012 Så lyder det pludseligt som et grundlag du kan starte på - og hvis du ender med at få anerkendelse for dit arbejde, vil dit navn også blive spredt - du kender jo "ringe i vandet"-konceptet smiley

  • #8   27. nov 2012 Mr. Christiansen
    Har godt set nogen tager psycho priser for et sæt spikes, så et sæt til 600 bobs her i markedet på et tidspunkt.
    Altså må sige, at det alu ville jeg nødig købe, eftersom indkøbs prisen er så høj smiley


  • #9   27. nov 2012 spikes burde sælge smiley
    men noget i burde overveje til alle de knægte på sg med en maxi. adapter til forhjul så man kan få skivebremse på smiley det er åbenbart det nye sort ?


  • #10   27. nov 2012 The Verdens master:
    Planen er heller ikke, at der skal ligge flere hundrede sæt adaptere, etc på lager da jeg jo ikke har nogen mulighed for det.
    Men altså at have CNC-Programmerne og enkelte materialer klar lige til at køre, evt et par sæt spikes, et par sæt adaptere, og nogen spacere med forskellige størrelser og mål. Altså ikke som det skal fungere som en webshop, blot som en fritids hobby, hvis det kan siges sådan. "Side-Business" er nok forkert tolket, i forhold til hvad vi mener med det. smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #11   27. nov 2012 Claus C
    Kun 600! Fik tilbud fra 800 til 1200! Og self uden regning...


  • #12   27. nov 2012 - MK Productions -

    Tak for tippet!
    Har du nogen ideér om hvordan det fungere, må du da gerne lige give en PM. da jeg personligt aldrig har haft snitterne i nærheden af en maxi smiley


  • #13   27. nov 2012 Mr Christiansen - Det er vel løgn? :D.

    Fordi så kan jeg sagtens finde en fornuftig pris til dig!


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #14   27. nov 2012 Desværre ikke løgn, og er netop grunden til, at jeg aldrig fik spikes på min space line fælge, de er dog ved at blive skiftet ud, og tror ikke at spikes er passende til keskin kt1 fælge smiley

  • #15   27. nov 2012 Tha Verdens Mester - Uden at gå alt for meget op i skat osv. osv.
    Aner jeg intet om regler etc. smiley Men det var heller ikke hvad hele spørgsmålet gik ud på. smiley Men tak for at nævne det. smiley


  • #16   27. nov 2012 Mr. Christiansen

    - Det ville godt nok være lidt en skam tror jeg også :-). Men det er jo en smags sag, og kommer helt an på stilen, på resten af bilen! smiley


  • #17   27. nov 2012 Altså - skal det laves lovformeligt, så tager det længere tid end du umiddelbart tror - det er jo ikke kun liiige at sidde et par time et par dage om ugen og lave diverse ting - det er også regnskaber osv smiley ..

    Men igen, intet er umuligt - og ved ikke hvordan reglerne er, men du kan vel tjene noget skattefrit om året - et mindre beløb, og gøre brug af det i starten?


  • #18   27. nov 2012 Kunne godt bruge nogle bredde spacere til E30 da et komplet sæt koster ca. 2000,- kr smiley

  • #19   27. nov 2012 Jimmy- Hvor brede skal de være? smiley evt skriv i pb.

  • #20   27. nov 2012 Det var også planen - Det var jo ikke meningen det skulle være en seriøs stor indkomst på det.

    Men også fordi som sagt længere oppe, går jeg selv meget op i biler bl.a.
    Og kan da huske da jeg købte min golf 3, ville jeg gerne have mercer fælge på, men altså den pris adaptere koster, var det absolut ikke en mulighed. Så det var sådan set for at hjælpe folk, til nogen overkommelige priser! smiley


  • #21   27. nov 2012 Claus C > Vær flink at gøre mig en tjeneste - gem denne tråd, og hiv dem frem, når du render og tænker på hvorfor du laver det arbejde du har intentioner om - således er chancen for du bliver pengegrisk mindre smiley

  • #22   27. nov 2012 Har sendt pb smiley

  • #23   27. nov 2012 FreakAzoid, det skal ske! smiley

  • #24   27. nov 2012 Lyder dejligt! .. Håber din ildsjæl fortsætter - vi savner folk som dig! smiley

  • #25   27. nov 2012 hvor er du på hovedeforløb henne ?

  • #26   27. nov 2012 når du nu har startet det her (tråden), så skal du fra dag et føre regnskab med alt du køber og sælger, for ikke hvis, men når skat kontakter dig, er det dig der står og skal forklare dig, har selv prøvet det. og skat magter kun at fange små fisk, for de er lette at afsløre, der er helt klare regler hvad man må og ikke må. har du spørghsmål. så skriv pb. mvh kim

  • #27   27. nov 2012 Det kunne der helt sikkert! Du kan starte med at smide mig en PB med en pris på 4 spacere til min Supra smiley

  • #28   27. nov 2012 Jamen det kan ikke passe, at folk ikke skal have lov til at leve deres "drømme" ud, for priser der er til at overleve. Altså det kan sagtens rende op i 3000-4000 kr, for et sæt adaptere. Jamen hvad sker der? Som Mr. Christiansen skrev længere oppe 1000-1200 for et sæt spikes? Altså jo brænder for styrkede biler, og savner og se noget fedt i hverdagen. Hvorfor så ikke hjælpe lidt hvor man kan? Jovel jeg vil da gerne tjene lidt på at lave det, men altså så stor en fortjeneste er jo grotesk, vil sige det er at snyde folk. Intet mindre smiley Rustfri aksel er slet ikke billigt, men er man færm med lidt maling ( kan evt gøres inden salg) og så lidt fedt på boltene, er der intet problem i alm automat stål bruges, som du nærmest kan få kastet i nakken ( groft sagt) hvis man er i faget. smiley

  • #29   27. nov 2012 MK Production - Metal College Aalborg. smiley

  • #30   27. nov 2012 okay for hvis du var på mercantec i viborg kunne jeg tage et maxi fælg med så du kunne tage nogle mål osv smiley

  • #31   27. nov 2012 jeg ved godt du gør det af lyst og go gerning, men hvis ikk du fører regnskab over det, kommer du i problemer, du må omsætte for ca 50,000kr uden moms nummer, og hvis der sælges nye ting, eller du skriner "nye adaptor sælges", så falder hammeren fra deres side. slåssede med skat to år. fordi jeg solgte noget værksteds inventar for min mester gennem DBA. noget af det var nyt, og blev meldt af gud ved hvem?? og det der blev solgt kom i hans regnskab, som det skulle, men det blev mig der måtte bøde for det, da det var mine annoncer.

  • #32   27. nov 2012 Kim K - Super lækkert du skriver det, det der kan jeg reelt bruge til noget. smiley er det ok jeg kontakter dig senere hen, hvis det er?

  • #33   27. nov 2012 ja det kan du bare gøre. mvh

Kommentér på:
Ville folk være interreserede?

Annonce