{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

hus køb hjælp {{forumTopicSubject}}

Heey bg håber i kan hjælpe mig har fået en fandens opgave af en kammerat som spurgte om jeg viste noget om hvad der skal til for at man kan købe bolig og sagde jeg kan undersøge det.

Huset koster 395.000kr ligger i jylland på landet og det er som han vil have det. Han vil kunne ligge 3000kr i afdrag og han har 11.700kr udbetalt+ den boligsikring der nu må være. Han sidder lige pt i en skod lejlighed på 45kvm og den koster 3700kr i alt uden boligsikring. Så kan ikke se at han ikke skulle kunne låne de 395 uden problemer og de er jo sikret deres penge banken eller realkredit.

Nu kommer mine spørgsmål hvad lån vil i vælge og hvor ville i låne pengene henne til den billigste rente. Han har en smule gæld men det køre bare derud af med dem små beløb så der ikke noget der. Han har når alt er betalt 8000kr til sig selv så skal der så trækkes opsparing og det til side. Håber i kan hjælpe mig manden er 22år gammel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hus køb hjælp
  • #1   29. jan 2013 er ikke helt sikker på du kan få boligsikring på en eje bolig

  • #2   29. jan 2013 Han kan da ikke få boligsikring i en ejet bolig.

  • #3   29. jan 2013 Det spørgsmål findes der ikke noget entydigt svar på. Der er så mangen faktorer der spiller ind, at han skal snakke med sin bank "rådgiver".. Men en ting er sikkert, han får ikke boligsikring til egen bolig.

  • #4   29. jan 2013 Tror kun hans bank kan svare på det smiley Har selv 4 % fastforrentet, fordi jeg gerne vil vide hvad jeg har at gøre med hver måned + fik en rigtig god kurs da jeg lånte.. Men han må ind og snakke med sin bank, han skal højst sandsynligt have et boliglån, og der kan renten godt svinge lidt fra bank til bank, så der må han finde det bedste bud.. Realkredit vil jo 'kun' låne 80 % af hvad huset koster, resten skal lånes i et boliglån.

  • #5   29. jan 2013 Et hus til den pris er lidt noget Pis pga prisen. er svært at få et f.eks real kredit lån i det fordi de tit siger at grænsen er ved 500000kr for at de vil lave sådan et lån og kan man ikke få det er lånet jo til ca samme rente som et billån.

  • #6   29. jan 2013 Han kan ikke få boligsikring i ejet bolig - han SKAL sidde til leje. Om han kan låne penge kommer hvilket budget han kan fremlægge for långiveren. Men tvivler på at der er ret mange som vil låne til et hus på landet alderen taget i betragtning på nuværende tidspunkt. Men igen kommer an på hvilken økonomi han fremlægger smiley Den eneste som kan svare korrekt på spørgsmålet er banken. Fordel er at renten er hammer lav lige nu - har selv lige købt hus. F1 lånene er de billigste hvis man er villig til at tage chancen med.

  • #7   29. jan 2013 steen t striben aalborg.. du har ret, , minimum 500.000 i kriditforeningen lån.
    så det blir jo nok et bank lån i ska have, , og er jo en del dyre, , men det sku nok kunne lade sig gøre.. gætter på han er førtids pensoin.. så kan han nok låne dem i banken.. held og lykke .. mvh hc.. ps ingen bolig sikring i eget hus,


  • #8   29. jan 2013 Ved et hus til 400k, skal der vel laves lidt om. Altså fx. 100k oveni. Ved hvorfor har han spurgt dig når du aner lige så lidt om det?

  • #9   29. jan 2013 hos nykredit hvor vi er skal man have et rådighedsbeløb på ca. 13.000,- efter skat.

  • #10   29. jan 2013 Et kreditforeningslån til et hus til den pris vil næsten være udelukket. Et boliglån over f.eks 20 år vil ca. koste 3.300 kr. Hvis banken går med til en finansiering over 20 år. Ud fra det din ven har udbetalt vil jeg umiddelbart ikke finde det realistisk at din kammerat har råd til dette. Varme udgør måske 1500 kr. Pr. Måned, så kommer lån 3300 kr. Licens 200, forsikringer 400, telefon 200 , internet 200 så er 5.900 kr. Tilbage og så er der ikke sat andet af i budgetter til kabel tv, transport den øvrige gæld osv. Jeg tror ikke der er råd til det umiddelbart.

  • #11   29. jan 2013 tror han vil få nemmere ved at låne til et hus til omkring 500.000-600.000 end et til 395.000 da man til den pris kun kan låne i banken og så er det til 10-13% i rente! :|.

    Ud over det tror jeg at der skal kigges på omlægning af hans lån også så han måske for alt samlet under et lån. Man kan typisk også maks lån 80% af boligens pris så koster den 500.000 kan han låne 400.000 i realkredit og resten skal laves via. et bank. så rækker hans udbetaling ikke så langt igen.

    alt i alt... jeg tror det bliver svært i disse tider!. men kan nok godt lade sig gøre hvis han ligger et godt fast budget og vil tage til møde i 10-20 banker (hvis der findes så mange nu) og forligge dem "sagen".


  • #12   31. jan 2013 Min kammerat har købt hus til 300.000kr i stedet for og har fået F1K lån og sidder møg billigt i huset 1600kr i afdrag og vand og varme pas. Ja det koster nok 2500kr at sidde i det hus når han er alene og radiotorne er på 2 i hele huset simpelthen for at holde rørene varme så hvis der nu kommer minus 20grader så springer de ikke. Jeg kiggede lige papirene igennem og den familie på 5 der boede der før Brugte 15000kr i varme og 2500kr i vand. Fandme billigt og huset er virkelig godt der er nyt loft over alt og der skal self lige males lidt og muren uden på huset skal lige have en omgang så der ikke kommer frost og vind ind og så males :). Der er pinekedel Men han overvejer og få noget ind i stuen. Så han kan fyre med træ i stedet for da han har mange træer rundt omkring på grunden og så skal der laves et ekstra badeværelse lige ved siden af soveværelset da det eneste der er i huset ligger nede i den anden ende og det er fandme træls hvis man virkelig skal pis.

  • #13   31. jan 2013 tillykke med hus køb til din ven.. lyder som en ok tilbud.. men 1600 kr md.
    billigt ??? har et lille sommerhus,også.. md . ca 120 kr se det er billigt. he he
    mvh hc


  • #14   3. feb 2013 Hvor har han fået lov at låne henne?
    Havde han selv noget til udbetaling ?


Kommentér på:
hus køb hjælp

Annonce