{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

HJÆLP - AUDI A3 1.6 1997 Køre kun på 3 Cyllindere ! {{forumTopicSubject}}

Audi A3 - 1.6 101 HK - AEH Motor - 1997

KM Kørt 213.000

FULD Servicebog

Jeg købte bilen ved en forhandler, og 3 måneder efter
gik den kun på 3 cylindere, jeg kørte den så ned til forhandleren og fik den repareret for 10.000+

Følgende blev skiftet :
Alle Udstødningsventilerne
Tændrør + Tændrørskabler
Olie + Oliefilter & Kølervæske
Ny Toppakning og planslibet topstykke (Ja Toppen var af)

Derefter gik den fint på alle 4 cylindere igen, men jeg opdagede hurtigt at den brugte meget olie Ca, 1 L på 100 KM !!!

Og den dryppede også med kølervæsken !

Jeg kørte den så tilbage til forhandleren og fik den lavet for 1.200

Følgende blev skiftet
Olietryksføler (var utæt og var skyld i olie tabet)
Og en ny studs til kølerslangerne

Derefter var den fin igen, den drypper ikke og den mister heller ikke olie. MEN så efter at have kørt 100KM efter den var til mekanikeren Køre den nu på 3 CYLINDERE IGEN !!!

Det skete imens jeg var ude og køre, og jeg køre ikke vildt eller i høje omdrejninger, jeg passer på mine biler, men jeg forstår bare ikke hvad der kan være galt denne gang !

Hvad kan det være ?

Skal jeg nu betalle 10.000+ IGEN !?!?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - AUDI A3 1.6 1997 Køre kun på 3 Cyllindere !
  • #2   15. jun 2013 Jeg var så dum at købe en bil uden garanti, og det er ihvertfald også sidste gang !
    jeg prøvede at forhandle mig til 6 måneders garanti, men sælgeren kunne ikke give mig nogen form for garanti på ''de gamle biler'' ...


  • #4   15. jun 2013 Er du sikker på at det gælder for alle biler ?
    fordi det virker da lidt mærkeligt at en forhandler sælger biler uden garanti så ?.


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #5   15. jun 2013 Købte du med cvr nr?
    For så er der nemlig sjældent/aldrig garanti..

    Har du købt som privatperson, så gør som Meldgaard skriver, og få en advokat på sagen


  • #7   15. jun 2013 det er for det først nok tændspolen der er gået på din bil min smed den nemlig og blev skiftet samt alle 4 tændrør og det er nu 10000+ km siden og funker så tjek den

  • #8   15. jun 2013 Du har ikke 6 måneders garanti så vidt jeg ved.. Du har 2 års reklamationsret.. Men du skal jo kunne bevise at fejlen var der da du købte bilen..

  • #10   15. jun 2013 Hvad mener du med CVR-NR ?
    jeg har ikke noget CVR-NR altså firma eller lign...


  • #11   15. jun 2013 Så selvom den først gik i stykker 3 måneder efter jeg købte den.
    så er der stadig 6 måneders garanti på eller det vil sige nu er der kun 3 måneder tilbage jo, men alt hvad de har Repareret på bilen er i princippet noget sjusk, og måtte omrepareres, så hvis jeg har 6 måneders garanti på bilen alligevel, så skal jeg jo have alle mine penge tilbage for reperationerne PLUS de skal lave bilen som er i stykke lige nu UDEN BEREGNING !!

    er det der vi er, eller er jeg helt væk ?


  • #13   15. jun 2013 det lyder som om du har prøvet det før !
    men hvorfor sælger han bilen til mig uden garanti, når han ved at han ikke må ?

    er du helt sikker på at der garanti på bilen ? smiley


  • #14   15. jun 2013 Rasmus
    Han må gerne sælge bilen til dig uden garanti.. Men som meldgaard skriver så går din situation ind under formodningsreglen..


  • #16   15. jun 2013 hvad kan jeg bruge den til på nuværende tidspunkt ?
    hvad gør jeg så ?


  • #17   15. jun 2013 Prøv og kontakt FDM og hør dem ad.. For i realiteten så skal forhandleren jo betale dig det beløb tilbage du har brugt på at få lavet bilen hos ham..

  • #18   15. jun 2013 Okay det prøver jeg så, tak på forhånd ! smiley

  • #19   16. jun 2013 Nu er der flere ting du skal overveje inden du sætter en masse igang..... FDM hjælper normalt kun hvis du er medlem når historien starter, men kan ikke bare blive medlem, også tager de dine gamle sager op.
    Hvis du går rettens vej, og bilhandleren bliver dømt til at lave din bil gratis, og betale dig pengene tilbage fra en tidligere reparation......kan han bare lade være med at give dig en eneste krone, om du så har rettens dom. Sådan er DK. smiley
    Din bil vil så normalt stå i advokatens varetægt i flere måneder eller mere, og når du så får den tilbage er den rustet sammen........ Snak fornuftigt med bilhandleren, eller find et andet værksted til at kigge på bilen.....sådan en sag giver nemt grå hår, hvis du går rettens vej. Det er jo et rimelig lavt beløb vi snakker om smiley Det var bare min erfaring, brug den eller lad værre.


  • #20   16. jun 2013 Tak for info Peter !

    Men nu fungere bilen optimalt igen ! smiley
    den køre på alle 4 cylindere igen og har aldrig kørt bedre ! smiley

    Det der var galt (tror jeg) var at jeg var ude og køre i EKSTREME MASIVE MÆNDGER AF REGNVEJR i går, og nu idag prøvede jeg så at køre en lille tur i den, og efter at have kørt 2-5 KM i den, hostede den lidt også gik den på alle 4 cylindere igen !! smiley

    Kan det være regnvand som er kommet ind igennem insugningen og derefter ind i cylinderne?

    - Den stank af rådne æg da den kørte på 3 cylindere..

    Men nu er jeg en glad mand igen ! for satan hvor ville det være surt hvis toppen skulle af igen, pyyhaaaa siger JEG bare !

    Men som sagt tak for hjælpen og den hurtige respons !
    jeg køre ikke sagen videre da bilen fungere optimalt..


Kommentér på:
HJÆLP - AUDI A3 1.6 1997 Køre kun på 3 Cyllindere !

Annonce