{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.946 visninger | Oprettet:

Hvem betaler deres løn? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu kom jeg sku forbi Allerød station i morges, og det viste sig da at der lige var 6 uniformerede politibetjente og 2 civile betjente......... nej nej, den slutter ikke her. Så var der også nok kontrollanter til at de kunne tage 1 dør hver i et langt S-tog, og så tage ind i toget for og tjekke billetter, men også tjekke dem som stiger af, om de har nogle billetter.

Fair nok de tjekker folk om de nu kører lovligt med toget eller ej.
Men 8 politibetjente som står til stede? Er det fordi der også lige var en kameramand med ?

Eller hvilken mening skulle det give at de var så mange?

Det var ved 05:30 tiden i morges, Lørdag morgen, så umiddelbart en ret så rolig nat hvis de må have ressourcer nok til og sende så mange betjente til Allerød station, som kan stå og trille tommelfingre.

Hvor lang tid stod de der så? Ingen anelse. Men jeg var selv dum og køre uden billet, og da jeg ikke havde medbragt noget legitimation så måtte jeg lige stige af toget og få bekræftet min identitet, og så kunne jeg stige på det næste tog efter og have anskaffet mig en dyr billet til hele 750 kroner smiley

I mellemtiden var toget fra Hillerød ankommet, og der valgte de så også lige og tjekke personerne.

Nå, men jeg skal da til Hillerød, da det jo var der jeg skulle hen til start. Daffer politiet og kontrollanterne igen? Ikke lige umiddelbart hvad jeg kan se. De hopper fra perron til perron for og være til stede når det næste tog kommer ind, så de kan tjekke de folk som er med togene, men som også stiger af toget.


Kunne politiet mon have brugt tiden på noget bedre? Nu synes jeg nemlig at vi ofte hører at de har for lidt ressourcer til og sende folk ud so har fået stjålet deres bil, sende folk ud til folk som HAR fundet deres bil, men ikke ved hvad de skal gøre osv...

Nu tænker jeg hurtigt hvad den timeløn til hver betjent nu ligger på, og så må man jo håbe at lønnen er givet godt ud smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem betaler deres løn?
  • #1   22. jun 2013 velkommen til allerød.. byen hvor der stå fotofælder ved engholmskolen om aftenen (kl22 og frem)
    hvor folk fra sandholm gå i kvikly og vade ud med en PS3 under armen ude nat blive opdaget...
    vi er enige om at politiet ikke laver dagens gode gerning. og de bliver mega pigesure nå man påpeger det over for dem..


  • #2   22. jun 2013 Ja tvivler ihvertfald på at du er med til at betale deres løn, når ikke en gang du har råd til en tog billet.

  • #3   22. jun 2013 Mens jeg stod og ventede på toget så var der også en mandelig betjent som mente det var sjovt og lege med de der tingester på perronen, så han skulle da lige ''tjekke ud'' 4 gange, og da jeg hørte den 4. gang så kunne jeg ikke dy mig med og sige ''Ja, den er sku sjov den der'' og så gik han ned af trapperne.

    Ingen sure miner her, men folk kæft det var mærkeligt og se de ikke stod og lavede en fløjtende skid.

    Det værste er det hele må da have været det tog hvor jeg steg af. De sidste som kommer ud af toget er 2 piger. De står i døren og en betjent spørger om de har billet. Det har de ikke siger de. Så siger han at de skal stå ud, mens en anden betjent holder mig tilbage efter og have spurgt om jeg havde billet, hvilket jeg ikke havde. Pigerne kunne gå. Jeg skulle holdes tilbage til en kontrollant havde tid til og udskrive en afgift til mig.

    De kunne ikke rigtig svare på om hvorfor de 2 piger måtte gå, når jeg skulle blive hvor jeg var.

    Var det mon fordi de var piger i korte kjoler? smiley


  • #5   22. jun 2013 J. Pedersen

    Jeg plejer og betale 130 kroner for en 24 timers billet, dog ikke lige idag ;).


  • #6   22. jun 2013 Thomas

    Politiet har slet intet med at skulle kontrollere folk om de har billetter når de kører rundt i s-togene. Det har vi vores kære kontrollanter til smiley

    Desuden er jeg ikke for nærig til og gi 130 kroner for en 24 timers billet, som jeg kan bruge 2 dage i træk, lige så tosset jeg har lyst til.

    Alene turen fra hvor jeg bor og til Hillerød, koster 60 kroner. Og videre derfra og til København, så ender vi allerede oppe på et total beløb på over de 130 kroner som en 24 timers billet koster, og så er der stadigvæk hjemturen smiley

    Jeg har rigtig mange gange benyttet mig af sådan en 24 timers billet, men lige idag glippede det lige smiley


  • #7   22. jun 2013 thomas
    jeg betaler kun hvis jeg skal med langt med toget .allerød-hillerød eller birkerød så betalet jeg ikke.
    1. det er tæske dyrt.
    2. fik jeg en så dårlig service på en resturant ville jeg ikke betale fuld pris.
    3. hvorfor sku jeg betale for en bilet nå det er 1 station og jeg alligevel har bil...


  • #8   22. jun 2013 Udover det ligger jeg jo heller ikke skjul på min helt egen fejl, som gjorde at det udløste en kontrolafgift på 750 kroner. Så synes jeg ikke vi skal træde mere i det, for jeg indrømmer det jo fuldstændig selv smiley

    Kunne forstå hvis jeg sad og svinede dem til og sagde det var mega uretfærdigt osv.. Men det er jo ikke tilfældet smiley


  • #10   22. jun 2013 en rigtig gang klynk


  • #11   22. jun 2013 Team E A

    Hvor.............? Hvis mig.


  • #12   22. jun 2013 Jeg må dog også til mit ''forsvar'' sige at man meget sjældent møder dem, og derfor ''glippede'' det lige idag smiley

  • #13   22. jun 2013 Sø Propel: Selvfølgelig skal du da betale. Det er jo prisen får at køre med, der er jo ingen der tvinger dig. Og du kan jo ikke undskylde dig med at du ikke vil betale fuld pris for dårlig service, for havde du fået dårlig service på restauranten, var du jo ikke kommet igen.

    Driftsomkostningerne på toget er da mig bekendt det samme, om du så havde 10 biler...


  • #14   22. jun 2013 ja er det ikke det du gør


  • #15   22. jun 2013 Team E A

    Jeg klynker mener du? Det vil sige jeg sidder lige nu og piver?
    Jeg sidder udelukkende og stiller spørgsmålstegn til hvordan der kan stå 6 uniformerede betjente og 2 civilbetjente, på Allerød station, en Lørdag morgen ved 5:30 tiden, og de kun går med hænderne i lommerne. Gætter jeg rigtigt så stod det minimum på i 1 time. Hvorfor skulle der overhovedet dukke 8 politibetjente op? Så¨vidt jeg ved så er det vel kontrollanterne som har det arbejde at udføre, at gå rundt og tjekke om folk kører med toget på lovlig vis.

    Og derfor undrer jeg mig godt nok meget over at politiet kan finde ressourcer til og sende 8 betjente til Allerød station, hvor de kan gå med hænderne i lommerne og fløjte med fjæset ned i jorden smiley

    Jeg piver sku ikke over min afgift. Det bør vel også tydeligt kunne læses smiley



  • #16   22. jun 2013 Hold nu op med det tuderi & brug din tid på at samle flasker, så du kan betale din togbøde.

  • #17   22. jun 2013 Smut i seng med dig knægt.
    Kunne betale bøden på stedet hvis der blev bedt om det smiley


  • #18   22. jun 2013 ja du sidder og klynker.du kunne bare have betalt biletten med det sammme


  • #20   22. jun 2013 Team E A

    Er du uden for pædagogisk rækkevidde?


  • #21   22. jun 2013 det må da være dig det er, hvorfor klynke over at skude betale,og de har nok været fordi der mange som snyder


  • #22   22. jun 2013 Thomas

    Det var nu mærkeligt. For der var jo også kameramand på med et stort fint og dyrt kamera som filmede, både da toget kørte, men også da de standsede, og også nogle af de passagerer som blev kontrolleret smiley

    Men det ændrer stadigvæk ikke på at politiet lød 2 piger gå som sagde de ikke havde billet, og sagde nej til og eje en billet, imens de stod i døråbningen i toget smiley
    Så 2 piger fik lov og gå, men 1 (mig) blev tilbageholdt) sammen med nogle andre.

    Den kontrollant som udskrev min afgift sagde at de jo ikke kunne være ved dem alle på 1 gang......................... MEN HVAD SÅ MED DE 8 BETJENTE? Den ene holdte mig tilbage. Hvad med de andre? Haha, hvad med den betjent som udspurgte dem om en gyldig billet? Kunne han ikke også have tilbageholdt dem? Hehe smiley


  • #23   22. jun 2013 Team E A

    Seriøst, du formulerer dig som en på 12.
    Incl kameramanden var der med garanti 20 mennesker (incl politibetjente), og så mange var der ikke engang som steg af toget i Allerød smiley


  • #24   22. jun 2013 Hurra, Swag på tur igen.
    Uuuhhh, hvor er det spændende smiley


  • #25   22. jun 2013 Ja, sidste weekend stod der sku også nogle betjente på Lyngby station og hev fat i en knægt som de smed til jorden :b

  • #26   22. jun 2013 Er det ikke bedre end at de sidder på politistationen fordi de ikke har noget at lave lige denne dag/nat, sådan kunne man også spørger. Men som altid er Det med dybt kritiske briller der bliver set på politiet med.

  • #27   22. jun 2013 Swag. Er det dig der os rejser til thailand og kører på motorcykel?

  • #28   22. jun 2013 Swag >>

    Det må stå skidt til, hvis du ikke engang har råd til en togbillet.


  • DGK
    DGK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 61
    #29   22. jun 2013 hold nu da kæft en børnehave

  • #31   22. jun 2013 Swag

    Hvorfor mener du han er uden for pedagogisk rækkevidde..?

    Tror du skal se lidt på dig selv....

    Og der er sikkert en grund til at der er så mange betjente, da nogle mennesker er utrolig aggresive, og generelt må der jo have været en godt fangst, og der bliver jo sendt et signal, for nogle fortæller det jo videre ligesom dig...

    At du skriver at idag "glippede" det, ja det er så ok, men når du ved at du sætter dig ind i offentlig transportmidler, så er du jo vel også klar over at det koster,, så i reglen kommer du jo med en "undskyldning" på egne vegne....

    Du kommer jo netop, med at de bare står og glor,, (skulle de have taget nogle strikkepinde med) eller hvad mener du ellers med at de bare står og glor...

    Hvis kontrolanterne evt. er u-trygge eller lignede, så er det jo egentlig ok, men ud over det hvad andre kalder klynkeri, er jeg lidt enig i dit indlæg, på sin vis....

    Jeg har selv været udsat for overfald, både i taxa og bus fordi folk ville undrage sig en mindre betaling, og troede også dengang på at politiet var der for at hjælpe...
    Jeg kunne den ene gang endda fortælle hvilket hus personerne gik ind i da de havde snydt og truet mig i min tid som taxa-chauffør... og politiet gjorde intet ved det, jeg skulle selv tage på skadestuen da de ikke havde tid eller lyst til at komme ud til gerningsstedet, og bagefter op og lave en anmeldelse...

    Og når det er sket et par gange, så valgte jeg at smække de kunder der var ubehøvlet eller truende et par på skrinet,,,,

    Og dem der snød blev kørt flere kilometer uden for byen ag smidt af, og så kunne de gå hjem....

    Er det mom det man hellere vil have i lille danmark....???

    Men hvor om alt er, så er det dsb´s eller hvem der står for kørslen, opgave at kontrolere, og hvis de selv sparer på deres medarbejdere skal politiet ikke bruges som deres forlængede arm...

    Generelt er det mangel på respekt fra manges side, at der skal sådan noget til, og ligesom dig selv for der er ikke noget der "glipper" for du kan jo godt bevæge din bagdel ind i toget og så kan du vel også betale,, så i reglen kommer du med en gevaldig undskyldning, du bruger antallet af betjente, og de to piger der ikke fik en regning, og der er misundelsen jo en grim ting,, og hvad man ellers kan kalde det,,,

    Det er jo ikke pigernes skyld at andre betragter dem, som objekter der ikke skal straffes, så om de er nogle udklædte fiseletter, skal de da også betale ved kasse et...

    Men nogle tænker jo med andet end lovbogen, eller hovedet... og det kommer nu aldrig til at være anderledes....

    Men politiet behøver ikke at stå og beskytte eller assistere kontrolanter,, de skal lave værdigt politiarbejde... og så kan man jo diskutere hvad det så ellers er.. smiley

    God Weekend alligevel......


  • #33   22. jun 2013 Kris H

    Det er jo i reglen ikke det det handler om...;-)

    Så prøv at læse det han skriver igen, folk ser altid det de vil i en debat,,,,

    Swag

    Ydermere er der jo ikke andre end betjentene der ved hvad de egentlig laver der, for de fortæller de dig ko ikke,,,
    Det kan jo endda være at de faktisk havde andre arbejdsopgaver,,, smiley


  • #35   22. jun 2013 betaler glædeligt min skat, så Feks. Politiet får deres løn. De gør et godt job her i DK. Uden dem ville det ikke være rart herhjemme!
    Sjovt at nogle bestemte folk i samfundet altid skal brokke sig!
    Oftest er det folk der ikke foretager sig noget andet en at indkassere penge fra staten.
    Det pisser mig tilgengæld af at nogle folk hyler op, om politiet osv. Men de nasser grænseløst videre på staten/os!
    My 50 cent......


  • #36   22. jun 2013 Torben

    Men du betaler glædeligt 8 betjentes løn som kan stå med hænderne i lommen og indkassere deres løn på den måde? smiley


  • #37   22. jun 2013 Swag: Så længe de er på jobbet og er synlige er det helt ok med mig! Der er så mange andre ting jeg hellere ville undga at betale til smiley

  • #38   22. jun 2013 det godt danmark har folk som dig torben k
    har selv opblevet at blive truet at en flok personer i byen. (som havde været i flæsket på 2 andre drenge før de begynder at true mig) ringer til politiet som kommer med deres standart svar "vi har ikke resurser til dit problem. samme aften ringer min veninde og melder et igang værende indbrud i hendes opgang igen samme svar. men 4 af mine venner blev stoppet i en kæmpe racia der forløb over flere timer samtidig ca. 2km væk fra hvor jeg og min veninde befandt os... og nå man endelig bliver stoppet af politet skal man finde sig en nedladene tone fald. argoante svar og tomhjernde kommentare omkring ting de tydelig hvis de ikke aner noget om... ikke uden grund min respekt for politet er = 0. snakker de pænt så snakker jeg pænt. ud over det bliver 114 nu kun brugt til at tjecke op på biler jeg overvejer at køre eller hvis vi har en diskution omkring lov.


  • #39   22. jun 2013 Sø: Jeps, det er nemlig super.. Ken der selv godt det at man er i byen, for derefter at blive "Truet" og DU havde INTET GJORT smiley

    Hyl hyl hyl. Det er bedre de laver noget Razzia en at køre rundt til fulde folk i byen smiley


  • #40   22. jun 2013 Torben er jo uden for pædagogisk rækkevidde.
    Politiet som laver razzia? Ja, mod hvad? Stå og kigge på at nogle kontrollanter tjekker om folk har kørt ulovlig med toget eller ej, mens politiet går med hænderne i lommen, og alligevel er der ikke folk til og sende ud til værre ting? Hahahaha, der kom dagens grin sku........... hov nej, vent. Det fik jeg da i morges da jeg så så mange betjente som gik med hænderne i lommen, hahaha.


  • #41   22. jun 2013 Swag. Det er min mening:) du hyler ugentligt op om alt det uretfærdige der sker for dig. Een gang ser du 8 betjente stå samme sted og fluks er du der. Sig og sø propel er lige dumme at høre på:) go weekend!

  • #43   23. jun 2013 Frederik


    Gad vide om der er 1 betjent med for hver kontrollant? smiley
    For det stemmer meget fint overens med at der også var en 8-9 kontrollanter, som der var 8-9 betjente smiley

    Var der så også en kameramand med som der var i mit tilfælde? smiley

    Udover det så ved jeg at der går civile betjente i s-toget mellem Hillerød og København. De gør dog bare ikke særlig meget for at skjule de er civile, for så havde de skjult deres pistoler noget bedre. Men det er for og kunne beskytte nogle af de personer som er på vej hjem fra byen af, og som måske er faldet i søvn i toget under turen. Det er nemlig den strækning hvor de oplever mest med tyveri, netop fra de sovende passagerer. Og det er lige præcis Allerød station som de ynkelige abekatte (øst-europaere osv..) står af ved, da de nok holder til der smiley

    De siger endda også over højtaleren at de på lige den strækning oplever rigtig mange tyverier..


  • #44   23. jun 2013 Flot flot indlæg...... Hvis man følger med i DKs medier ville man vide hvorfor hele hillerød var i en jernring i weekenden.....
    http://ekstrabladet.dk/112/article2020582.ece


  • #45   23. jun 2013 Andreas


    Og hvad skulle din ligegyldige kommentar give af mening? Der er forskel på at de opholder sig i og omkring hvor festen holder til, og så i nogle nabo byer som Allerød, og så langt væk som hvor Ølstykke ligger. Giver stadigvæk ingen mening at de skulle stå på nogle togstation perroner smiley

    Jeg vidste udemærket godt at der var 20 års fest.


  • #46   23. jun 2013 Jeg forklare dig nu hvorfor der har stået 8 betjente m.m. og det ikke bare har været for at tjekke billietter.....
    Men bliv du nu bare sur over ingen ting og skriv ligegyldige indlæg....
    Politiet er massivt til stede i Nordsjælland, hvor Bandidos lørdag har inviteret til storfest i deres klubhus i Hillerød.




    I forbindelse med arrangementet har politiet oprettet en visitationszone, hvor alle, der bevæger sig ind i zonen, uden videre kan blive visiteret for våben.

    Desuden vil politiet stikprøvevis visitere folk og undersøge biler, tøj og tasker hos tilfældige mennesker, der færdes i HIllerød.
    olitiet er massivt til stede i Nordsjælland, hvor Bandidos lørdag har inviteret til storfest i deres klubhus i Hillerød.




    I forbindelse med arrangementet har politiet oprettet en visitationszone, hvor alle, der bevæger sig ind i zonen, uden videre kan blive visiteret for våben.

    Desuden vil politiet stikprøvevis visitere folk og undersøge biler, tøj og tasker hos tilfældige mennesker, der færdes i HIllerød.


  • #47   23. jun 2013 Havde slet ikke læst dit link, kun overskriften. Så stod det der i artiklen, så bevares smiley

  • #48   23. jun 2013 Swag-Fag: Du er til grin!!

  • #49   23. jun 2013 Torben

    Og du kører fiat.


Kommentér på:
Hvem betaler deres løn?

Annonce