{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørt galt i bil hvad så?
  • #1   27. jul 2013 du får falck til at køre den ud til det værksted som du vil have til at lave bilen, hvis du kan, så kontakter du lige ejeren af værkstedet eller andre der har med det at gøre og gør opmærksom på at bilen kommer. så laver du en skades anmeldelse til din forsikring når det er bilskade kan du nok lave den online via. deres hjemmeside.

  • #2   27. jul 2013 Har forsikringsselskabet ikke en døgnåben skadecentral? Det ville jeg tro, de flestesselskaber har. I så fald må de kunne give dig det mest korrekte svar smiley

    Jeg har heldigvis aldrig selv prøvet det, så jeg kan ikke give noget bedre svar.


  • #3   27. jul 2013 Aller først så ringer du til din forsikring...
    Der er tit de har samarbejdspartnere, og fordelsværksteder, som de vil ha bilen skal repareres på...


  • #4   27. jul 2013 forsikringen kan IKKE!!!! kræve hvor bilen skal laves.

    Ofte betyder det bare at hvis du benytter et af deres fordelsværksteder eller samarbejdspartnere er du sikret en låne bil...


  • #5   27. jul 2013 Forsikringsselskabet kan IKKE bestemme hvor du skal have din bil repareret. De vil gerne, men de må ikke.
    Du får bilen kørt til dit eget værksted.


  • #6   27. jul 2013 Ja OK. Mange Tak for hjælpen. Det er da irriterene for vi har livgenerelt fået bilen for en uge siden. Dejligt folk vil hjælpe mig

  • #7   27. jul 2013 Uden for odder en alfa?...

  • #8   27. jul 2013 Prøvede selv at køre galt en vinter aften på en fredag, kunne trille bilen hen til det værksted jeg ønskede skulle lave den, og smed nøglen i deres postkasse. Tog kontakt til både forsikring og værksted mandag morgen og fik styr på det hele der. Alt gik fint på den måde.

  • #9   27. jul 2013 Ja prøv at ring til dit forsikringsselskab, kan se du er fra Skive og flere forsikringsselskaber bruge Fritz Dahl biler (Toyota) og GR biler (Ford) når det er i Skive og der får man gratis låne bil.

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.375
    #10   27. jul 2013 <b>hvis det står i din police, så kan forsikringsselskabet godt kræve at du får bilen lavet på et værksted anvist af dem... </b>man betaler samtidig en lidt lavere præmie for at de bestemmer værkstedet.

  • #11   27. jul 2013 Forsikringsselskaber har altid en 24 timers skadecentral.
    Og du SKAL ringe til dem, inden for 24 timer. Så få fattet knoglen.


  • #12   27. jul 2013 Få falck til at køre den til det ønskede værksted og ring til værkstedet på mandag. Og anmeld så skaden til dit forsikringsselskab.

  • #13   27. jul 2013 Da min golf blev påkørt, sagde forsikringen at den skulle på det værksted der var nærmest smiley

  • #14   27. jul 2013 Jeg har ringet til Der hvor jeg er men fe har lukket. Så kan ds ikk melde inden 24 timer når de først åbner mandag

  • #15   27. jul 2013 du kan tit melde det på deres hjemmeside!.

    Flere steder har de et andet nummer man skal ringe på ved skade.


  • #16   27. jul 2013 Jeg har prøvet det med at ringe til et andet nummer. De sagde de ikk kunne hjælpe mig


  • #17   27. jul 2013 Bare vent til på mandag, det er der ikke nogen problemer i.

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.375
    #18   27. jul 2013 hvor står der at man skal melde det inden for 24 timer ??????????????????
    det eneste krav er at man melder det til sin forsikring inden for 6 måneder fra skadesdato.


  • #19   28. jul 2013 Kim b: Det har stået i min police ved både Alka og GF forsikring.
    Det skulle da være pudsigt, at jeg har valgt netop de 2 eneste der kræver det.

    Men alt er da muligt!


  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.375
    #20   28. jul 2013 Skal jeg kikke min police igennem fra alka om der er noget som er overset... For lovgivningsmæssigt er det inden for 6 måneder.

  • #21   28. jul 2013 Lyder mærkeligt med de 24 timer.
    Der var en jæger der ramte 7 biler ude på arbejde og der var ingen der meldte det før ugen efter og det var der ikke nogen problemer i, det var ved alm brand GF tryg Thisted forsikring og et mere jeg ikke kan huske.

    GF skriver.
    1. Telefonisk anmeldelse
    Langt de fleste skader kan behandles over telefon, hvilket der som regel er den hurtigste og nemmeste måde for dig, at anmelde skader på. Du kan ringe til os mandag til fredag i tidsrummet 8.30-16.00*. Dette gælder dog ikke for personskader.

    Alka skriver.
    Kontakt Alkas Skadesafdeling
    Telefonnummer: 70 12 14 16
    Åbningstider: mandag - fredag kl. 8-16. Uden for åbningstid kan du ringe til vores døgnskadeservice på 70 12 14 16 (kun ved akutte tilfælde).

    Skal vi ikke bare glemme det med de 24 timer.


  • #22   28. jul 2013 Morten og kim. Nu kan jeg jo altså kun svare for mig selv.
    Det har stået i mine policer og den ene gang jeg kørte galt, ringede jeg efter 2 timer og fik afvide at det var det helt rigtige at gøre.


  • #23   28. jul 2013 jeg laver en anmeldelse i aften.

    hvordan foregår det så når det er meldt. så kommer der en og ser bilen og vurder den ??? hvor lang tid går der normalt før jeg ved hvad der skal ske.


  • #24   28. jul 2013 Michael: Det er meget forskelligt.

    Men jeg kan da fortælle hvordan det foregik, da jeg kørte galt.

    Jeg anmeldte skaden i weekenden, så fik af vide at jeg ville blive ringet op om mandagen for mere information. Om mandagen blev jeg så ringet om, fik fortalt om bilen, detaljer om ulykken osv. Der kom ikke en taksator, vi aftalte tilgengæld at jeg skulle sende billeder af bilen. Efter at have gjort dette. Blev jeg ringet op om beløb osv. Herefter blev bilen hentet af den lokale skrothandel. Slut færdig.

    Nemt og smertefrit.


  • #25   29. jul 2013 Ja OK Det var sku da nemt. Hvor hurtig fik du penge? hvem er du forsikret ved

  • #26   31. jul 2013 Det var GF forsikring. Så vidt jeg lige husker et sted mellem 8 og 10 dage.
    Det gik forholdvis hurtigt. Ingen brok herfra i hvert fald smiley


Kommentér på:
kørt galt i bil hvad så?

Annonce