{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.652 visninger | Oprettet:

Er jeg den eneste der synes Octavia RS har potentiale? {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg godt den populære mening er at man skal have en Golf GTi eller en honda civic type-R men er jeg den eneste der helst ville have en Skoda Octavia RS hvis budgettet ligger på små 200.000? Det virker som om man får meget for pengene, og med en sænket undervogn og en chip sammen med et par fede fælge og noget matsort folie, så ville jeg mene man havde et rigtigt fornuftigt bud på en racer, med 250 heste.

Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg den eneste der synes Octavia RS har potentiale?
  • #1   19. dec 2014 nej tak skal aldrig have en bil med et logo der ligner en penis med vinger ....

    spøg til side , skoda ellers tak , ser dog ofte en til trackdays på knutstorp i sverige , og tror faktisk den er fra nordsjælland et sted , den ser nu ud til at gå ok ... men det stadig en skoda smiley


  • #3   19. dec 2014 Det er lige præcis den mærke 'racisme' jeg ville tale om. Det er jo en VW med grønt logo. Hvis man ser ud over den detalje virker det som om man får meget for pengene.

    Til Søbæk har du ret i jeg mangler at præcisere at det er bilen til hverdag og fest. Altså ikke trackdays, men den bil dine venner bliver misundelige over, og familie ser på og tænker man har gjort det godt.


  • workforit W
    workforit W Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 21
    #4   19. dec 2014 jeg vil nu vælge en bmw e39 m5 synes den er bedre til prisen, sikkert os dyrere værkstedspris men det en anden sag smiley

  • #5   19. dec 2014 men den bil dine venner bliver misundelige over, og familie ser på og tænker man har gjort det godt.

    synes virkelig du bør genoverveje formålet med biler


  • #7   19. dec 2014 undskyld men hvem fanden bliver misundelig over en skoda ???

  • #8   19. dec 2014 haha okay nu tager den her samtale en vild drejning. Jeg er åbenbart den eneste der mener den bil er fed og ville vælge den frem for andre

  • #9   19. dec 2014 bevares jeg ville da hellere have en skoda kontra en lada f.eks , eller en af de der koreanere man ikke kan udtale navnet på ...hmm ja eller en amerikaner for den sags skyld ... så skoda er bestemt ikke nederst , men så langt nede den ligger så langt kommer jeg forhåbentlig aldrig smiley

    Trænede nogle af politiets civil betjente i køreteknik sidste år på ktm , og der var der en superb og nogle af deres passater, og vil give helt ret der er ikke den store forskel på "kvaliteten" i hverken kabine eller køre egenskaber . men skoda er for mig bare et tabu jeg aldrig ville kunne overvinde , uanset hvor gode de en dag bliver...


  • #11   19. dec 2014 det vigtigste er vel hva du syntes og ingen andre:-)

    men ja skoda er blevet en fin bil og kunne sagtens selv finde på og købe en:-)


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #12   19. dec 2014 Jeg ville ikke få den samme glæde ud af en skoda som andre europæiske biler, men det har nok noget med min alder at gøre, og mobberierne op igennem 80'erne med skoda. Det var en fattigmands bil dengang, og det "brand" er svært at vaske væk... Det er da en flot bil og en vw indeni og alt det der, men igen. Det er en skoda?

    Hvis jeg skulle ha noget der står skoda på, så skulle det være en drejebænk...


  • #13   19. dec 2014 Mads: Haters gonna hate..
    Desværre har Skoda fra gamle dage et skidt ry, og som så mange andre bilmærker, betyder det ry mere for folk idag, end hvad der kan ses og bedømmes.
    Jeg vil derimod give dig ret, jeg kan godt se potentialet i RS'en.
    Og mulighederne for at skabe lange blikke på gaden smiley

    God Jul


  • #14   19. dec 2014 Så vi tilbage til børnehaven igen smiley

    Jeg synes bestemt Skoda er kommet godt med hva angår rigtig mange ting og prisen er bestemt os langt bedre end Audi og vw og det er jo faktisk samme bil bare andet design smiley
    Så bestemt go for it smiley


  • #15   19. dec 2014 sjovt nok vil fordomme omkring Skoda ikke forsvinde. For en del år siden havde bla Audi samme problem, men se i dag hvor populær den er. Jeg kender flere med skoda og syntes da de er kommet godt med. Jeg vil ihvertfald ikke have et problem med at have en ny skoda. Det er jo en VW i forklædning.

  • #17   19. dec 2014 Mærkeracime er udbredt. Eks nævner du ikke PSA eller Renualt biler som jeg har RC GTI og RS modeler som alle er sjove og som på bane godt kan følge med Golf med tryl...
    Jeg ville ikke vælge Skoda som det første men vil hellere købe Skoda end VW eller Seat...


  • #18   19. dec 2014 Men for 200.000 kr kan du få Volvo'er eller Saab med turbo. Som udstråler mere velstand og status og som også kan være møg hurtige

    Volvo V70 til 179900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2333936

    Saab 9-5 til 179900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2309586

    Honda Accord til 199900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2136104


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 60
    #19   19. dec 2014 Det der er problemet med Skoda, er netop fordi de er et 'slagtilbud'. Det er nemlig folk der helle tiden snakker om mærke snobberi, men når de så køber en ny fin Skoda, så tror de, at de pludselig er kommet ud og køre i den helt store Audi, de tænker netop som trådstarter, at nu tror alle at det er en stor direktør der kommer kørende.

    Hvis Skoda ejere nu bare købte en Skoda for hvad den er, el billig fornuftig bil. Et eller andet sted er det jo folk der indset inde ville have en Vw, og har sikkert også haft råd til det, men næh nej, det er de sq for nærrige til.


  • #20   19. dec 2014 hehe er vild med som folk synes at VW er hævet over Skoda, som om at VW skulle være noget specielt.. det er bare en alt for dyr folkevogn med alt for mange fejl.. en Skoda er sgu ligeså god, her får man i det mindste hvad man betaler for..

  • #21   19. dec 2014 Det er dig der skal køre i den, så du skal vælge den bil DU syntes bedst om ………...Hvad vi andre syntes om dit valg er fuldstændig ligegyldigt, så længe du er tilfreds

  • #22   19. dec 2014 Jeg er skam selvstændig nok til at vælge den bil jeg helst vil have, men jeg synes bare ikke man ser andre af de biler hvor der er gjort noget ved dem, og tager man en bil som den jeg linker til vil jeg sgu mene at det er svært at finde alternativer til prisen der ser lige så sporty ud, med samme potentiale og hestekræfter.
    Jeg kan godt se det var farligt at sige ligeud at man gerne vil have en bil man ser godt ud i, den slags ærlighed er BG åbenbart ikke helt klar til haha

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tfsi-rs/2325632


    profilbillede
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #23   19. dec 2014 Pæn bil Skoda, men drop matsort folie..

    Jeg tror de fleste har glemt, dengang Skoda var lort.
    Ikke rigtig noget jeg tænker over, på samme måde med Hyundai/Kia, som også laver gode biler idag.


  • #24   19. dec 2014 skoda følger nu ganske godt med hvad angår komfort og forbavsende kvikke biler smiley den bedste taxa jeg har sat i til dato er en skoda...uha en lækker slæde smiley

    #1
    kan godt være det ''bare'' er en skoda men det samme har mange sagt om ford for nogle år tilbage og man må da sige hvad man vil både skoda og ford laver nogle lækre biler.


  • #25   19. dec 2014 Sådan en Skoda er da en fin lille bil til fattiglars. Pøbelen skal jo også have noget at køre i når de suser afsted til deres arbejde, de små flittige myrer.

    Nyder sådan at se dem fra min dejlige BMW.


  • #26   19. dec 2014 Christian W

    er du noget bedre pga du kører i en BMW frem for en der kører i Skoda eller for den sags skyld Dacia?


  • #27   19. dec 2014 #24 jeg kunne heller aldrig drømme om at købe en Ford.

  • #28   19. dec 2014 Dennis J

    det er jo dit valg, men bare sådan for sjov hvorfor ville du aldrig købe en Ford?


  • #29   19. dec 2014 Min første bil var en Ford og den gik kold konstant smiley men udover det køber jeg ikke biler med fwd. Min fars bror har lige købt en ny Ford og den er faktisk rimelig pæn men kvaliteten i kabinen er simpelthen skandaløs, bilen havde da jeg prøvede den for nogle mdr siden kørt 7000 km og allerede der knirkede instrumentbordet, virker som om den ikke er samlet ordentligt hvilket han også har klaget over, ford's svar er at sådan lyder de og der kunne ikke gøres noget hvilket jeg synes er en skam af en bil der ikke engang er 6 mdr gammel.

    Har dog haft sjove oplevelser i Ford med Ford Sierra cosworth og rs200 og faktisk kører st220 modellerne ok men de halter på kvalitet.


  • #30   19. dec 2014 det er jo ikke ensbetydende at alle ford bilerne er på den måde hverken ny eller gammel model....har kørt i en mondeo 2009 model den knagede ikke på noget tidspunkt.
    men ja indrømmer gerne ford har et ry for og blive kaldt plastik Mercedes,synes dog stadig det er et lækkert mærke og uden videre kan hamle op med prestige mærkerne VW Opel Seat og Audi


  • #31   19. dec 2014 Hvordan prestige og seat kommer ind i samme linje forstår jeg ikke smiley vil sgu hellere have en Ford eller skoda end en seat.

  • #32   19. dec 2014 ahhh ok min fejl prestige mærkerne er BMW Audi Mercedes Jaguar Bentley osv. som du kan se på mærkerne er der tale om den dyre vognklasse. smiley

    men du kan jo ikke benægte at Ford er en af de bil mærker der kan deres kram, især hvis man tænker arbejdsvogne.


  • #33   19. dec 2014 @R M

    Humor og internettet er en svær ting smiley

    På en mere seriøs note så synes jeg at Skoda er en helt fin bil, og vil da langt hellere købe en Skoda end en VW, som tidligere nævnt så hænger pris bedre sammen med kvalitet på en Skoda end på en VW.

    Jeg kørte Vag (Audi) dengang de lavede fantastiske biler. Min gamle audi 80 fra 1987 er noget af det mest stabilie jeg har ejet, gav den væk for mange år siden og den kører sgu stadig.
    Nu om dage er det jo nærmest et større studie i hvilke motorer og gearkasser man skal undgå hvis man skal købe vag. Nej tak....


  • #34   19. dec 2014 Christian W

    ja i know er det samme med sarkasme, det kan man ikke aflæse på internettet. smiley

    giver dig ret, fra midt 90erne og ned efter kunne diverse bil fabrikanter præstere noget holdbart.
    må så sige uanset hvilken bil man end ejer, så kommer ekstremt meget an på hvordan du plejer og vedligeholder den, indrømmet til det skal der også siges nye biler har alt det elektronik der kan fejler big time, det er så bagsiden af medaljen men udover det så en gammel kontra ny bil lige gode chancer for og holde mange år frem.


  • #35   19. dec 2014 Igen synes jeg vi glemmer det vigtige budget spørgsmål, for kunne jeg selv vælge var det da en 335i coupe jeg kørte i eller måske en ML400 men det er først længere ude i fremtiden.
    Nu gik diskussionen på om RS'en ikke var et godt bud når man gerne ville have en kvik og præsentabel bil og trackdays ikke var interessante.
    Det har været interessant at høre hvad folk mener om Skoda for jeg er ikke noget nær mekaniker og måtte da også google hvad VAG biler var, men indtil videre har der ikke været et eneste kritisk indlæg med anden substans end at de hænger fast i Skodas tidligere blakkede ry.
    Jeg er ikke meget bedre selv, da jeg aldrig ville vælge koreansk men hvad Ford angår er jeg stor fan, men det er en anden tråd.
    Nu er billedet fra en nyere årgang end den omtalte men se lige den udsigt og sig at man skal vælge den fra fordi ens far ikke talte pænt om den.


    profilbillede
  • #36   19. dec 2014 Der er ligeså plads i diskussionen til forslag hvad i heller valgte med 175.000 plus minus

  • #37   20. dec 2014 ts..dit spørgsmål er jo ret simpelt, man vælger for det første ud fra hvor meget den har på klokken..for det andet om den ser slidt ud og om der mislyde når du kører i den...for det tredje hvilke omkostninger man får på lang sigt(det er selvfølgelig et skøn)
    hvilken jeg ville vælge, hvis jeg stod i din situation, helt klart Skodaen der er pris/kræfterne og ikke mindst komforten et godt udgangspunkt.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #38   20. dec 2014 Sådan en her, den er umiddelbart nyere, mindre km, mere power og en lidt ringere brændstof økonomi, til en anelse højere pris... Den kan nok godt handles ned i pris, personligt havde jeg valgt en wagon.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/vectra/28-opc/2340619


  • #39   20. dec 2014 Det er vel efter ens egen smag... Jeg kan fx også bedre lide VW CC R-Line mere end andre lignende biler. smiley

  • #40   20. dec 2014 @DisConFlubberated

    Den Vectra er også et godt bud! Forsikringen kommer nok til at tage noget af et hop men når der står RS/GTi/OPC så er man nok allerede i en gruppe hvor de er svære at få med.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #41   20. dec 2014 Jo jo, men nu lagde du selv ud med en octavia RS med 250 hk, der kan forskellen nu ikke være himmelråbende stor, heller ikke fra en 200 hk tfsi som der sidst blev lagt på som eksempel. Forsikringsselskaberne er ikke dummere end andre normale mennesker, tvært imod...

    Der er forresten en OPC'er til salg her på siden til 125.000, med lidt småfejl der skal laves... De har en ond ond lyd når de får noget at lave... smiley


  • #42   20. dec 2014 Køb du bare sådan en Skoda..

    Jeg beholder min Type R smiley


    profilbillede
  • #43   20. dec 2014 Jeg er enig med dig og at den er klart federe end både golf og civic. Langt mere stilet..

  • #44   20. dec 2014 Jeg forstår dog ikke, hvordan du kan sammenligne de 3 biler..
    En Type R er en hårdkogt gaderacer, hvorimod både en Golf GTi og VRS "bare" føles som en frisk rejsevogn.

    - Sådan ser jeg ihvertfald på det, jeg har prøvet alle 3.


  • #45   20. dec 2014 Nu var det igen ikke for at lave en head to head med lige de tre biler, men mere at få anerkendt RS'ens potentiale, det har du ikke sagt noget om?

  • #46   20. dec 2014 tror 95% af dem der ved hvad en skoda RS er vil tænke godt forsøgt og små grine lidt indeni , de resterende vil tænke en gejlet skoda og grine endnu mere indeni .






  • #47   20. dec 2014 Mads Bondo Greenaa, du ska bare ringe til techno forsikring eller mondux, der er ikke alt det pis med hk/motor størrelse.. smiley
    Alle jer der ikke kan lide skoda octavia rs, men godt kan lide gti'ere og cupra ' er har da ikke realiseret det stortset det samme du får, udover skoda ikke henvender sig til de unge der tæsker dem i stykker. Meget fornuftigt bud i mine øjne, der er alt for mange herinde der kun synes det de køre i er det bedste, ligesom AHJ........


  • #48   20. dec 2014 Er det nu dig igen, Mads..
    Har du købt din Leon Cupra?


  • #49   20. dec 2014 Dennis J, at du virker helt blank overfor Skoda og diverse andre mærker, er jo din egen sag - jeg forstår dog ikke det med, at andre vil grine, fordi man kommer i en Skoda RS vogn.
    Men nok om det.

    Grunden til jeg skriver er, at du skriver i #29, at du har haft sjov i et par Ford vogne, og da jeg selv ser Ford som det mest alsidige og foretrukne bilmærke (har dog to Skodaer lige nu, hehe), så bed jeg lige mærke i, at du skrev: "Har dog haft sjove oplevelser i Ford med Ford Sierra cosworth og rs200 og faktisk kører st220 modellerne ok men de halter på kvalitet."

    Har du virkelig kørt i en RS200? (for mig er det pretty much a big deal)
    Var det så race eller bare noget tøffen rundt?
    Det er jo en legende smiley


  • #50   20. dec 2014 Det var en racer fra uk der blev brugt til trackdays af en fra ford klubben i uk , det var også i denne sammenhæng jeg prøvede en cossie.. og er godt klar over RS200 er pænt sjælden , og ja den fik klø, det den jo bygget til ....

    edit : Tror dog den ville være bedre på en mere kringlet bane end bedford Gt layoutet....


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #51   20. dec 2014 Det var dengang ford kunne lave nogle solide og holdbare motorer...

  • #52   20. dec 2014 AHJ.. Nææ, det blev en golf r med dsg.. Så vi ses jo til de kommende trackdays?? Glæder mig til at se den perfekte honda du har til at lave bedre tider.. Goodluck

  • #53   20. dec 2014 Hold da op Mads, bare det var mig!
    Btw. er Golf ikke noget man spiller? ??


  • #54   20. dec 2014 synes den har potentiale til at blive rigtigt fed i photoshop smiley

  • #55   20. dec 2014 Nej, det gas Mads..
    Det er sgu en herlig bil, som overrasker mange på vejene.
    Tillykke med den ?


  • #56   20. dec 2014 Haha.. Kom du bare til de kommende trackdays, så ser vi smiley

  • #57   20. dec 2014 Regner med at skulle på Nurburgring her til sommer smiley

  • #58   20. dec 2014 Hvad uge? Vi triller derned en hel flok i uge 28..

  • #59   20. dec 2014 Svært spørgsmål, men det bliver nok deromkring, ja.. Alt efter hvordan og hvorledes med arbejdet smiley

  • #60   21. dec 2014 #50 Dennis J
    Fint at den bliver brugt til det den er bygget til smiley


  • #61   21. dec 2014 Nu fik nogle af vores gode medlemmer drønet ud af en tangent men med potentiale mener jeg faktisk også lidt gade race, som ellers udelukkende blev tildelt type-R.
    Man kan mene hvad man vil om farverne, men her er der da en der har tænkt lidt ud af boksen med hensyn til image for den bil som bliver kaldt en 'frisk familie vogn' så mener jeg godt man kan gøre den gade.


    profilbillede
  • #62   21. dec 2014 den ser sku godt ud med den farve kombination smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #63   21. dec 2014 Det er uhyggelig grimt det der, men jeg er nok bare blevet gammel..

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #64   21. dec 2014 Skarpe kontraster er åbenbart det de unge vil ha... Der er også mange der kører med en skarp pink, neongul eller neongrøn farve på deres fælge, det er også tudegrimt i min verden... Men det er ikke kun mig der har den mening kan jeg forstå...

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #65   21. dec 2014 Jeg synes det ser cool ud, tror det har meget med alderen at gøre. Pensionisterne synes sikkert det er grimt, hvorimod vi unge er lidt mere med på moden.
    Bilen skal jo gerne passe til folk, så derfor passer en kedelig standard farve fint til deres grå hår, mens pastel og neon farver henvender sig mere til de unge og friske.
    Pensionist = 30+


  • #66   21. dec 2014 Sikke dog en fimsekabine i den der Honda. :S

  • #67   21. dec 2014 #63 og #64

    handler jo om trends i tuning/styling verdenen, er jo fedt og komme væk fra de sædvanlige gunmetal grey - grå - krom - sort/mat sorte farvede fælge og diverse andre ting man kan farve efterhånden.men ja er selvfølgelig et spørgsmål om alder, vi kan vel alle blive enige om at farvede fælge og skrigende klistermærker er til folk under 50 års alderen.


  • leif k
    leif k Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #68   23. dec 2014 Mads.

    Jeg kørte taxa i 30 år og de 5 tilsidst var i en Octavia.Hilse og sige at det ikke er en fissemagnet,men gør hvad den skal.Bare se alle de Skodaer der kører som taxa idag Så op i røven med alle drengerøvene her i dette forum.mange af billederne af 'deres' fede øser er sikkert ikke deres,men det skal være sejt.Hvis det ikke er Gti Supra,Porche osv.,så er det skod biler .
    Vær du glad for din bil og skid på hvad Briandrengene siger.


  • #69   25. dec 2014 At tro en skoda er en dårligere bil end en VW, er nøjagtig ligeså dumt som at tro at en audi er en bedre bil end en VW er... ,!

  • leif k
    leif k Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #70   25. dec 2014 Folk herinde er lidt for ensporede.Til tider MEGET. Skodbiler er ikke for Brianfolket.

  • #71   25. dec 2014 Leif k.. meget af det der bliver sagt om skoda kommer ud af misundelse, dem der kan komme med en god grund til de ikke kan li eller udstå mærket har vel sat sig ind i tingene og kørt i en af dem...for meget eget vedkommende var jeg også imod det mærke lige indtil jeg har sat i en op til flere gange og selv kørt en to gange.octavia stationcar føles og køre lige så godt og raskt som en passat gør det.

  • #72   25. dec 2014 Jeg skriver jo netop længere oppe at skoda og passat stortset er ens. Men jeg bliver aldrig misundelig på hverken en passat eller en skoda im Sorry.

  • #73   25. dec 2014 du kom jo med en grund ud fra erfaringer med mærket, så du burde da ikke føle dig truffet af min udmelding.

  • #74   25. dec 2014 Næ hehe så ikke lige den besked du skrev henvendte sig til Leif smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #75   25. dec 2014 Det er pæne biler vw designer for skoda, herregud. Men med det sagt, er jeg nu heller ikke misundelig på hverken vw eller skoda. Hvis man har et bestemt behov til et bestemt størrelse bagagerum og generel størrelse indvendigt, så har vag koncernen absolut intet at komme med i min verden, til min økonomi. Der er ikke plads i bagagerummet og dermed ikke i resten af bilen, til mit behov. Bilerne er for dyre i brugtvogns salg, fordi at folk tror at bilerne er støbt i guld.

    Guld ruster ikke væk, men det gør VW...


  • #76   25. dec 2014 #75...sjovt du nævner lige netop det at mange sætter deres bil til salg til en ret høj pris. synes det er specielt slemt med VW Golf hvor prisen og det man får slet ikke hænger sammen (brugte biler mener jeg) og det er slemt taget i betragtning at de fleste af de biler har omkring 200,000 på klokken hvis ikke mere.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #77   25. dec 2014 Hold nu... Det er jo ikke kun golf, det er også polo, passat og alt andet fra den koncern... Men nu du nævner golf, så ses det da ind i mellem en totalt udhamret golf 2 diesel fra 80'erne engang til 15-20.000, og så har den kun kørt jorden rundt 10-15 gange. Der ses da også passat'er der har kørt 600.000 som skal koste 60.000 eller derover, fordi det ikke kan mærkes at bilen har kørt så langt. Uanset retfærdiggør jo ikke pris kontra km, 600.000 km sætter trods alt sine spor på og i en bil over alt. Man kan skifte mange ting, men bilen har stadig kørt det der står på tælleren...

  • #78   25. dec 2014 brugte så kun golf som eksempel

  • leif k
    leif k Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #79   26. dec 2014 Hvorfor tror I,at der kører så mange Skodaer rundt som privat og taxa ??. hvis I er kvikke gætter I (tvivler ). Skulle hilse og sige at når folk i sin tid kørte med min Skodataxa, var de af en anden mening når de stod af .

  • #80   26. dec 2014 leif k...går ud fra prisen har en del og sige hvorfor skoda bliver valgt som taxa..er trods alt ikke mercedes penge.

  • leif k
    leif k Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #82   27. dec 2014 Mercedes er for det meste prestige.For dyr i forhold til hvad du får. Der er ikke alt guld der glimrer. Mercedes er jo allemandsbil som frikørte.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #83   27. dec 2014 Det koster godt det samme at vedligeholde en skoda som en mercedes, hvis man ser på hvad stumperne koster. Reservedelene koster nok det samme, men timeprisen er forskellig...

    Og hvad er skodaen så, som frikørt? Hyrevogne har et hårdt liv.... Behøver man at sige mere?


  • #84   27. dec 2014 #82 en mercedes er da ikke dyrere end alt andet? En ny c klasse koster det samme som en ny passat? En e klasse koster mindre end en ny 5 serie eller a6? En s klasse er billigere end en A8, 7 serie og phaeton? Mercedes har dog et hav af dyrt eksklusivt ekstraudstyr som kan trække priserne over de andre? Også holder de bare værdien langt bedre...

  • #85   27. dec 2014 leif k..mercedes har i mange år været værdigstabile i forhold til andre mærker selvom de fleste af dem har kørt mange km. selvom du køber en mercedes frikørt/brugt så er den jo stadig lige så dyr som nogle nye biler er det.

  • #86   27. dec 2014 #69, nu ER Audi så bare bedre end VW. Samlekvaliteten er ihvertfald meget bedre hos Audi end VW. MEN de 2 bilmærker har mere til fælles end de fleste tror.

  • #87   27. dec 2014 Danger Dane - Du er da helt ved siden af... Samlekvaliteten er da præcis den samme

  • #89   27. dec 2014 som altid er bil spørgsmålet et meget kort svar, smag og behag deler vandende indenfor bil verdenen...vi har Audi Skoda VW Seat dom er VAG tossernes domæne og så har vi de Amerikanske bil tossers domæne osv osv der vil altid være delte meninger, det vil være svært og få en Opel fanatiker til og kunne lide en VAG bil og omvendt.

    sorry for ordet tosserne, det byttes ud med fanatisme.


  • #90   27. dec 2014 #87, nej det er ej. Nu kører jeg taxa og ham jeg kører for har næsten lige fået en A5 ud og kører. Ham der monterede taxaudstyret bandede og svovlede over Audi og deres montage af instrumentbord mm, da han ikke bare lige kunne skrue eller "rive" det fra hinanden som på en Ford, Mercedes eller VW'er.

    Normalt kunne han monterer fuld taxa udstyr på ca 2 dage. Med Audien tog det 3 smiley


  • #92   27. dec 2014 #91...fuldstændig enig smiley både hyundai og kia laver nogle vildt fede modeller og ligeledes suzuki er kommet frem med fede modeller...sjovt nok den eneste bil mærke der ikke har ændret sig markant på det ydre er Porsche..i know er et helt andet segment vi snakker om i denne tråd men come on lidt kreativitet må man gerne komme (undtaget der kommer mere panamera damn et ugly duckling)

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #93   28. dec 2014 Jeg har stort set ikke ejet andet end opel, pånær en seat og den nuværende c5'er. Jeg har aldrig været fanatisk over for noget, jeg har bare holdt mig til hvad jeg kendte til fra barnsben, og er derfor hjemmevant i det. Men på trods af min kærlighed til opel, kan jeg da godt sige at en vw karmann ghia eller golf 1 cabriolet er en flot bil. Sjovt nok, så er der mange af de gutter der har golf 1, der er vilde med kadett c... Jeg ved ikke hvorfor, men det siger mange af dem jeg har talt med...

  • #94   28. dec 2014 Nu har jeg prøvet at kører i en Hyundai af de nye modeller og er ikke fan af deres automatgear og deres 1.5 diesel efterlader meget at ønske.

Kommentér på:
Er jeg den eneste der synes Octavia RS har potentiale?

Annonce