{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

Golf 2 1.8 motor {{forumTopicSubject}}

hej jeg står med en golf 2 1.8 90hk GT som jeg vil renovere.
hvad synes i jeg skal gøre?
købe ny motor der ikke har kørt så langt og renovere den?
eller renovere den jeg har nu (kørt 232.000)?
er det spild af penge og købe en anden?
Evt. links til nogle motore i synes jeg burde købe.


Kommentarer på:  Golf 2 1.8 motor
  • #3   25. jan 2015 brugt motor fra tyskland koster ca, 3000 og de har gået omkring 80.000

  • #4   25. jan 2015 Køb min golf for 3500 så har du en hel bil til reservedele

  • #5   25. jan 2015 En renovering af det øverste af motoren, dvs topstykke, stempler, boring, honing kan vel holdes under 10.000,-

  • #6   25. jan 2015 Er der problemer med din motor eller er det pga km tal du vil renovere/ udskifte? Hvis den ikke bruger olie eller vand kan du jo nøjes med et godt eftersyn, f. eks remme, tændrør -kabler, olie og
    filtre


  • #7   26. jan 2015 altså der er noget brunt snask i olien så gætter på der er gået en top pakning, men den trækker helt fint og den tikker ikke eller noget, men det er nok mest på grund af km. jeg gerne vil udskifte den for at der ligger en motor i bilen der ikke har gået så meget, af en eller anden grund føler jeg mig bedre til pas med at have en motor der har kørt mindre, kan godt være det bare er oppe i mit hovede den er helt gal, derfor jeg gerne vil høre folks megninger smiley

  • #8   26. jan 2015 Den er sikkert helt gal i dit hoved, kør til den brækker sig.
    Skift olie og filter, så ser du hvad der ligger i karret, så kan du beslutte dig for om det er godt eller dårligt.


  • #9   27. jan 2015 Du risikerer nemt at bruge en masse penge på noget der er dårligere end det du har ved at købe en anden brugt motor, desuden bøvl med tilpasning, indkøring, m.m. så hvis du ikke ved noget om pasningen af den (sjældent der er udfyldt servicebog på ældre biler), så nye remme, en god olie, filtre, tændrør, mm så er du sikkkert godt kørende i nogle år smiley

  • #10   27. jan 2015 80.000km Ja god daw du. Det en Kæmpe løgn.
    Ligesom alle huggermotore til BMW kun har rundet 100-150.000km.

    Drop i den om at bruge den sølle 1.8 motor og smid en 1.8gti 8v i den. Bare søg for at forbro og bagbro ( med skiver ) kommer med og renovering af den nye gti motor. Det ca 30000kr spildt på en Golf 2 men det den eneste måde at få noget der lidt penge værd efterfølgene.

    Der ud over skal du jo så sørge for at rust er lavet ordenligt og den stå pænt i lakken samt ombygningen bliver registreret hos Skat.

    230.000km er ikke meget
    Og hvis dit hovede ikke kan forholde sig til det km tal sp køb en helt ny bil.

    Min nuværende har rundet 360.000 og den røde. Peugeot i min profil havde kørt 414.000km og den kørte suverænt godt og motoren blev da taget ud af bilen inden skrot( bilen døde af en front skade der ikke kunne betale sig at lave. Ellers havde jeg stadig haft den)


Kommentér på:
Golf 2 1.8 motor

Annonce