{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.063 visninger | Oprettet:

nogen med erfaring af plasti dip og spray pistol {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg er blevet dybt fascineret af plasti dip, folie spray, eller hvad det kaldes.
Derfor vil jeg gerne prøve det.

Men: kan man bruge en almindelig spray pistol ting, til det. Eller skal man ud og spendere penge på en der er lavet til det? For de er godt nok dyre.

Evt nogen der ved hvor de kan købes brugt eller billigt.

Det kribler helt i fingrene for at komme igang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen med erfaring af plasti dip og spray pistol
  • #1   31. mar 2015 Prøv da evt bare med en spraydåse?

    De fåes også i biltema f.eks.


  • #2   31. mar 2015 Prøv at læs lidt om folks erfaringer omkring det, f.eks her i forum.. Og så spar dine penge til noget andet.

  • #3   31. mar 2015 Anders - har set YouTube videoer der viser et grumset resultat med spray dåser..
    Jeg har en almindelig lakerings pistol, men er i tvivl om den kan bruges til plasti dip..

    Bdog: jeg kunne ikk finde nogen i forum..?
    Du vil ikke anbefale det, siden du skriver sådan? smiley


  • #4   31. mar 2015 http://www.bilgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=Plasti%20dip
    Så skal du øve dig i at søge smiley

    Nej, det kan jeg på ingen måde anbefale. Det er et opreklameret produkt, som kun forhandlere af produktet anbefaler. Det er på ingen måde, hvad man tror, efter at have set en film på youtube.
    Har selv været både forhandler og montør af det, så kender det udemærket.
    Og ja, der er selvfølgelig lige så mange meninger om dét, som så meget andet.


  • #5   31. mar 2015 Så ruller den igen - Haters gonna hate..

    BDOG Forkert brug, vejledning og udstyr - Det er der folk syntes det er noget lort.. Har nu arbejdet med lortet i et par år og har aldrig oplevet noget af det du har lukket ud i andre tråde ( ja ikke for at være arrogant ) men bliver det gjort rigtigt er det ganske glimrende produkt. Har aldrig haft en kundeklage.. Hvis man ikke sætter sig ind i det, eller bare kaster det på, f.eks med forkert udstyr så blir det noget lort.. det kræver teknik som så meget andet at få lavet et godt resultat, og det sker ikke første gang man prøver... men sådan er det jo med alt.

    Ja du kan godt bruge en alm HVLP pistol - men ikke en LVLP det blir noget pis

    og det har intet med jeg er forhandler at gøre, har brugt produktet længe før jeg begyndte at forhandle det.


  • #6   31. mar 2015 Ja, det undrer jo ikke nogen, at DU af alle, skynder dig at skrive, at folk "lukker ud" fordi de ikke er enige i dine ytringer.. Nu kan du jo være nok så uenig, men derfor behøver du ikke beskrive min mening på den måde.
    Derudover behøver du ikke lære mig om produktet eller brugen af dette. Kender alt til det og holder stadig helt og holdent på min mening.
    Nu er der rigtig mange større firmaer, der tidligere har arbejdet med produktet og forhandlet det, der enten har lukket ned, eller stoppet med det. Men okay, det er jo tydeligvis kun dig, der kan finde ud af det, kan jeg forstå.

    Når det så er sagt, så spørger trådstarter om erfaringer, hvilket jeg giver. Det skulle ikke give anledning til diskussion mellem mig og en forhandler af produktet, hvilket jo egentlig alligevel var forventet.


  • #7   31. mar 2015 Kj-Tjek.dk
    Kan du så fortælle hvilket produkt der er bedst ??
    Plasti dip, liquid (et eller andet) eller?? Og hvor jeg kan få det billigst ?? smiley

    Vil rigtig gerne Ende med at få min bil i denne farve. smiley


    profilbillede
  • #8   31. mar 2015 Lad nu være... det eneste der dur i din verden er Folie, det er det eneste du skriver hver eneste gang.. anyway fair nok du har din mening, men der er ikke hold i det du siger.. Korrekt en folie holder til mere end en plastidip gør, men du har stadig en pris forskel på 40-60%.. Hvad tager du for en folie på en stationcar med regning? 14-16000 + moms?

    Produktet er hvad det er - en gummihud og ikke en folie.


  • #9   31. mar 2015 Jeg giver sgu alligevel en bajer på den lokale, hvis det på nogen måder lykkedes dig, at komme i nærheden af det resultat der, hjemme i garagen.

  • #10   31. mar 2015 Liquid film er bedst, det er en "rigtig" sprøjtefolie, men den sprøjter man ikke bare sådan lige på smiley der skal bruges kabine da der er rigtig meget sprøjtestøv.

    Plastidip eller cardip er mest begynder venligt, vil ihvertfald starte med at anbefale at starte der, og så en fornemmelse af hvordan du skal gøre inden du begynder med de vandbaseret produkter.

    Og martian serie er en "whitebased" pearl - den er bestemt ikke for første gangs dippere.. det bliver sjældent godt. Start i en candy / solid pearl


  • #11   31. mar 2015 Har så vidt jeg ved, ikke nævnt ordet folie, i det her indlæg.. Har ytret min mening, om det middelmådige produkt, plasti dip er og altid vil være.
    Havde jeg haft en anden mening, havde jeg stadig lavet lortet. Det er MIN mening, uanset hvor meget, du end prøver at overbevise folk om andet (som en forhandler selvfølgelig gør)
    Holder mig til facts og intet andet.

    Og diskussionen er hermed afsluttet herfra.


  • #12   31. mar 2015 Helt iorden BDOG. Vi har hver vores mening og erfaring .D

  • #13   31. mar 2015 Melanie hvis du skal have martian serie, bør du se og forstå denne først.

    https://www.youtube.com/watch?v=SnOB4UmPWkU


  • #14   31. mar 2015 Godt så smiley

  • #16   31. mar 2015 Beklager det kun blev til 7 i dansk. smiley

  • #17   31. mar 2015 Jeg takker. smiley

    Det var nu ikke personligt ment. Men det ser bare bedre ud. smiley


  • #18   31. mar 2015 Kanon! Tak, ender nok med en almindelig mørk blå Pearl så:.

    Hvor kan man få produkterne billigst? smiley
    Hvor meget skal der ca bruges til en sedan model? smiley


  • #19   31. mar 2015 En world rally blue er at anbefale.

    2 Gallon blå eller sort som base ( ufortyndet ) - ville nok bruge den blå da du skal bruge færre coats med pearl
    1 Gallon Klar Mat (ufortyndet) du skal kun bruge en halv gallon
    1 Gallon Glossifier
    100 gram Pigment.
    3x 1 gallon fortynder ( ikke den billige fra stark, der er acetone i som opløser lakken )

    btw 1 Gallon er 3,78L

    Skyd efter 5 ( eller over ) coats base ( for at kunne trække det af igen ) og pearl coats til du syntes at den er dækket - hvis du bruger en blå base, bør 2-3 coats være nok

    Du har nok lidt til overs.

    Mængen af base farve er lidt afhænging af hvilken farve din bil har nu.. er den sort eller blå kan du godt nøjes med 4 coats base


  • #20   31. mar 2015 Hvor er det bedst og Billigst købe?

    Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom
    På når det skal påføres? smiley


  • #21   31. mar 2015 Skal de produkter du har nævnt efter base coaten, eller hvordan smiley

  • #22   31. mar 2015 hvis du har et moms nummer er det billigst uden for landes grænser.
    Nu må jeg ikke nævne priser, men jeg tager 825 pr gallon.

    Første coat skal som sådan bare være et støvlag så det næste tykkere lag har noget at binde i, ellers løber det.
    Når du sprøjter skal du skyde efter 50% overlap pr strøj du tager med pistolen, så du får en ens artet og jævn overflade og den skal ( hvis du kan ) sprøjtes helt våd - lige på grænsen til den løber, på den måde får du mindst struktur i dippen. Hvis du ikke kan og er bange for det løber, så sprøjter du bare lidt tyndere, men så har den dog lidt mere struktur


  • #23   31. mar 2015 Ja.

    Du skal bruge en halv gallon af en klar mat, den fortynder du til du har 1 gallon sprøjteklat mat dip

    Den blander du så sammen med din gallon glossifier og tilsætter de 100gram pigment. så har du 2 gallon pearlmix og hvis du bruger en blå base bør det være nok


Kommentér på:
nogen med erfaring af plasti dip og spray pistol

Annonce