{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.278 visninger | Oprettet:

Golf v gti undervogn {{forumTopicSubject}}

Hey,
Jeg har en mk5 gti, som jeg føler er alt standard for tiden. Hvilken undervogn har i af erfaringer med til denne. Det skal ikke være noget luftundervogn. Bare noget stille og roligt som ville klæde, når jeg sætter mine 19'' fælge på. Har godt set der er en masse på nettet, men jeg spørg ind til noget erfaring.
Kan de standard jeg har sænkes en smule eller hvordan og hvorledes ville være bedst.


Eksempelvis som på dette billede. Føler jeg er meget tilpas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf v gti undervogn
  • #1   20. jan 2017 Kontakt: thesuspensioncompany . dk

    De kan helt sikkert hjælpe med den perfekte løsning for dig smiley


  • #2   20. jan 2017 Har lige tjekket den igennem, havde ikke regnet med at give +10 jern for det. Tænkte lidt billigere. smiley

  • #3   20. jan 2017 billig-gevindundervogn.dk/shop/gevindundervogn-saenkningssaet-sports-undervogn-til-vw-golf-5-508s1.html

    AP gevind kører rigtig godt, og de er til en overkommelig pris


  • #4   20. jan 2017 Jeg kan på det kraftigste anbefale vogtland. Du kan købe ved dem direkte selv.

    Jeg har et sæt 40mm fjedre og dæmpere på min bil og er ekstrem tilfreds. Koster ca 6kg for sådan et sæt, og det er alle pengene værd.

    En gevindundervogn til 1500kr må du selv regne ud hvor lækker er at køre med.. Og nej AP er LORT, undskyld Brian H men hvis du kan sige at en AP kører godt så har du intet sammenligningsgrundlag.


  • #5   20. jan 2017 Jeg tager lige et kig, mange tak. smiley

  • #6   20. jan 2017 Jeg har såmænd nok kørt på lige så mange forskellige undervogne som dig.
    Sjovt nok så roser alle VAG ejere en AP gevind på diverse VAG forums


  • #7   20. jan 2017 Iøvrigt så er en AP gevind heller ikke en kina undervogn til 1500,-

  • #8   20. jan 2017 Mener også de er eget af et støre og bedre mærke ? Kan ikke lige kuske vilken

  • #9   20. jan 2017 KW smiley

  • #10   20. jan 2017 Det var det som jeg havde i tankerne ??

  • #11   20. jan 2017 Jep KW har 3 undervognsmærker hvor KW er kvalitetsproduktet. AP er 3. dje sortering.

    KW - Top of the line, stainless steel, plastic spring perches (corrosion resistant), best quality internal components, twin tube, most comfortable ride, helper springs, TUV approved, enough said

    Weitec - Mid range, galvanised steel, plastic spring perches (corrosion resistant), internals reported to be near as good as KW but not confirmed if they are actually the same, twin tube, ride quality comparable to KW, helper springs, TUV approved

    AP - Base range, zinc plated, anodised metal spring perch, lowest grade internal components, harder springs, reported to have the harshest ride quality, helper springs, TUV approved


    Jeg ville stadig droppe en billig gevind til fordel for en dyr konventionel undervogn med sænkningsfjedre og sportsdæmpere. Man får meget mere for pengene hvad angår kvalitet.

    Men for nogen handler det selvfølgelig mere om udseende end komfort og køreegenskaber.


  • #12   21. jan 2017 Men igen det kan jo godt være de laver en cirkel K hvor de køber konkurrenter nok og sætter priser efter eget humør

  • #13   21. jan 2017 Det er ikke nok at kigge på deres hjemmeside (thesuspensioncompany . dk) de kan skaffe stortset alt i undervogne og i alle prislejer ? Skriv til dem, super flinke og meget hjælpsomme. smiley

  • #14   21. jan 2017 Jeg er helt enig med dig i at en dyr konventionel undervogn med sænkningsfjedre og sportsdæmpere vil give bedre komfort og køreegenskaber end en billig gevindundervogn, men i min optik er en AP ikke en BILLIG Kina undervogn.

    Hvis man prøver at samligne en AP mod feks en jom eller anden billig undervogn, så er der kæmpe forskel i komforten samt kvalitet.

    Nu er det så også sådan at vælger man 8.5 og 9.5 x 19" til en Golf V og og den så skal ned i kælderen så må undervognen heller ikke være for blød for så går hjul nemt i skærmene.

    Sjovt nok så har vi her i huset en Golf V med KW gevind, en Leon 1p med KW gevind og tidligere en Leon 1p med AP gevind, og til daglig kørsel kan vi nu ikke mærke forskel, men det er da muligt at der vil være en forskel på bane.
    En KW er jo udført i rustfast stål og det er en AP jo ikke så det er nok der den største forskel ligger hvad angår prisen.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #15   21. jan 2017 hvis du vil have komfort så vil jeg sige at mange gevind undervogne er stive som bare fanden ikke til at holde ud at køre med til dagligt

  • #16   23. feb 2017 Jeg tænkte på, for ikke at ødelægge den daglige kørsel og dens komfort alt for meget, at købe et sæt sænkningsfjedre.
    Hvordan ville jeres rækkefølge være, for lige at bluse en diskussion op smiley :
    TA Technix < AP < Vogtland < ST < Eibach < H&R?

    Overvejer et par Eibach 40-45mm. sænkning.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #17   24. feb 2017 har læst mig til at et sæt Eibach fjedre med gode gasdæmpere skulle give en god komfort

  • #18   24. feb 2017 Eibach skulle være de sports fjedre der giver mest komfort, men ikke lige så meget komfort som en med standart undervogn

  • #19   25. feb 2017 Jeg har vogtland i min Vectra og er meget tilfreds. Ville ikke engang overveje AP og TA-technix, JOM og alt det andet rods..

  • #20   26. feb 2017 Ved i om de standard støddæmpere der er i min gti, kan klarer at jeg bare skifter fjederen ud?

  • #21   26. feb 2017 Hvis dine dæmpere er sunde så kan de sagtens køre sammen med et sæt fjedre.
    Men da de kommer til at køre et andet sted inde i støddæmperen, så skal man forvente at levetiden kan blive mindre end med de originale fjedre.


  • #22   26. feb 2017 brian h - det er sludder det du siger. Dæmperen bliver ikke slidt hurtigere fordi den kører et andet sted eller er i andet niveau end normalt.

    Dæmperne kan sagtens klare en sænkning på op til 40mm uden problemer. Derover risikerer du at dæmperen går i bumb-stop og så er det man typisk bruger sportsdæmpere der er lavet til at operere i andre områder. På visse biler vil dæmperen ganske enkelt være kortere.

    Hvis du vil have bilen til at se ud som på billedet skal du nok have en gevindundervogn.


  • #23   26. feb 2017 R U H
    Sjovt nok ville jeg faktisk have skrevet at du nok havde en anden mening, men det glemte jeg desværre.

    Hvis en dæmper har kørt en del km og er mindre slidt, så er der et spor inde i cylindervægen/ stempelstangen, og når pakningerne så kommer til at køre et nyt sted, så er der ret stor chance for at dæmperen bliver defekt.
    Men hvad ved jeg om det, jeg har jo ingen forstand på hydraulik smiley


  • #24   27. feb 2017 brian h - jeg har aldrig oplevet en dæmper dø fordi man sænker bilen 40mm, det er muligt at det er teoretisk muligt det du skriver, men fordi noget er muligt er det jo ikke ensbetydende med at det sker, og spørgsmålet er så hvor ofte man vil opleve den slags ? en ud af to, en ud af 2000 ? Og er det så noget man bør bekymre sig om, eller er der ganske enkelt tale om et tilfælde af "male fanden på væggen" ?

  • #25   19. feb 2018 Hey,
    Ville et par H&R sænkningsfjedre / sæt på 35mm både for og bag være sådan rimelig "cool" på min gti?
    Uden at jeg mærker samtlige bump på vejen. Har set at mange herinde har sænket meget mere end det, tænkere mere komfort mæssigt.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #26   20. feb 2018 25
    jeg har læst flere steder at Eibach sænknings fjedre med kval gas støddæmpere skulle være det bedste god komfort og stadig med de sportslige egenskaber


  • #27   20. feb 2018 #25
    Min Golf V GTI var sænket med et sæt 35/35 fra HR.

    Jg synes den stod pænt ift hjul og skærme, den havde god vejbeliggenhed og god komfort.

    Har før brugt Eibach progressive fjedre, og de er også super gode


  • #28   22. feb 2018 Søren;
    Den golf du har på din profil, stod lige som jeg mener er tilpas, virkelig flot! Var den virkelig 35/35??


  • #29   23. feb 2018 Norbit, ja. Den var sænket med et sæt HR fjedre 35/35

  • #30   23. feb 2018 Har købt sådan et sæt, skal have dem på onsdag, så må jeg se om det bliver lige så pænt! smiley

Kommentér på:
Golf v gti undervogn

Annonce