{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Seat cupra fælg størrelse {{forumTopicSubject}}

Hej folkens ??
Jeg har brug for ekspert hjælp, har været hos et par forskellige dæk centre for og forhøre mig angående dæk og fælg størrelse til min Ibiza cupra...
lige pt kører jeg på 215/40R17 diameter (60,38)
Jeg vil gerne på i en 215/35R18 diameter (60,77)
Ifølge dækbergner.dk

Det skal lige siges den er sænket 40-25....
hvad siger de kloge hoveder??? ?

Mvh Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat cupra fælg størrelse
  • #1   7. feb 2017 De kan godt sidde der på men kommer an på hvad fælgen har af ET og bredte
    Vores er standard ET 38 og 7" brede
    Hvad ville du da smide på?


  • #2   7. feb 2017 18x7,5 5x100 ET35

    Var planen smiley
    Hvad tænker du Mikkel, vil det se godt ud?


  • #3   7. feb 2017 Jeg ved at mange har kørt med 18x8 og det skulle vist først give problemer når du kommer under ET 32

    Jeg havde på min gamle problemer med 17x8 et30 men det var kun ved fuldt udslag

    Så din plan skulle virke uden problemer


  • #4   7. feb 2017 Ja okay. Men min er jo sænket 40-25 (H&R sænkningsfjedre)

    Men udfra hvad jeg kan se på dækberegner så er der jo reelt ikke meget størrelses forskel smiley ?


  • #5   7. feb 2017 Din sænkning skulle ikke betyde det store. For det er mere ET og bredte man skal passe på den ikke går på indevendigt

    Men min gamle var sænket 40-35 og jeg kunne køre med 18x8 ET 35

    Ellers smut forbi Procarshop var der igår for at hente mine 17" Oz
    De vil helt sikkert lade dig test fitted før du køber hvis du er usikker på størelsen


  • #6   7. feb 2017 Hvilken model OZ har du valgt?? Og hvorfor 17"? smiley har du taget sommerdæk af dine cupra fælge og smidt vinterdæk på?

    Nej sænkningen betyder ikke det vilde udover at jeg helst ikke ville have den skraber på hele tiden hvergang man krydser et bump... men Procarshop kunne bestemt være en mulighed. Jeg er dog fra sjælland og kan se de holder til i Odense smiley


  • #7   7. feb 2017 Jeg har valgt OZ Omnia i matt black 17 x7,5 ET 35
    Jeg valgt 17 fordi jeg kunne få mine cupra fælge dæk over på som sommer dæk
    Og på mine cupra fælge har jeg nu nokian vinter dæk på.
    Det ville blive alt for dyrt for mig og gå i en 18" med dæk og alt det. Du kan se et billede af dem på bilen i min profil


  • #8   7. feb 2017 Procarshop betalt min bro tur/retur fordi jeg købt et sæt hos dem så har kun betalt en halv tank benzin selv. Og resten tror jeg har set din bil på frederiksberg?

Kommentér på:
Seat cupra fælg størrelse

Annonce