{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Hvilken undervogn? {{forumTopicSubject}}

Hej bruger på bg har brug for lidt hjælp her. Vil have en ny undervogn på min seat altea fr fra 07.

Kan ikke finde ud af hvad jeg skal vælge af gevindundervogn eller sportsundervogn. Hvad er bedst?

Måske i kunne sende et link hvor jeg kunne købe en rigtig god undervogn. På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken undervogn?
  • #1   20. mar 2017 Det kommer helt an på hvad dit budget er. Hvis du kun vil bruge 2500kr på en undervogn bør du ikke købe gevind da det du får er forfærdeligt i både kvalitet, finish og slet og ret komfort. De billige gevindundervogne er forfærdelige.

    For 2500kr kan du nemt få et rigtig fint sæt Vogtland sænkningsfjedre, eller H&R eller andet kvalivaremærke.

    Skal du have gevind på skal du budgettere med mindst 6.000kr for en hæderlig undervogn og 10.000 for en god.


  • #2   20. mar 2017 Jom Blueline gevind undervogn er overraskende gode. Den bedste budget undervogn på markedet.

  • #3   20. mar 2017

    profilbillede
  • #4   20. mar 2017


    profilbillede
  • #5   20. mar 2017 Jeg vil til dels give RUH ret !

    Dog har jeg selv lige købt en AP Gevind til små 4000 kr, og den er nu ik så ringe endda.
    Men her har du et link til et firma der sælger til fornuftige priser i DK :

    https://www.billig-gevindundervogn.dk/shop/gevindundervogn-saenkningssaet-sports-undervogn-til-seat-altea-5p-7991s1.html


  • #6   20. mar 2017 ap er ganske fin til Altea, kender flere som køre med den som og er godt tilfreds, de kan dog ikke sænke lige så meget som de billige kan, men ellers rigtig fin undervogn til pengene smiley
    NV- Har den på tilbud, de kan også hjælpe hvis du ønsker mer sænkning smiley
    http://nv-autodele.dk/shop/altea-leon-ii-13188p.html


  • #7   20. mar 2017 Tak for jeres viden om undervogn så har jeg noget at arbejde ud fra. Hvad med sportsundervogn er det ikke så godt?

  • #8   20. mar 2017 Jo sportsundervogn er rigtig fint.....Tror bare de fleste vælger gevind, så man kan få den til at stå nøjagtig som man kan lide det.

  • #9   20. mar 2017 Har hørt mange bøvlet med at gevindet brander fast på deres gevindundervogn og så kan de smide det ud osv bilen skal heller ikke spores ved sportsundervogn det skal den med gevind vil

  • #11   20. mar 2017 Gevindet på gevindundervogne skal altid have noget fedt..
    Smøre du det godt ind og ikke spænder det mere end det skal sætter det sig ikke.
    Hvis du ved hvor meget den skal sænkes ville jeg vælge en sænkningssæt, bedre komfort + det er billigere smiley
    Ps. bilen skal også spores hvis du vælger en sænkningssæt. smiley


  • #12   21. mar 2017 Jeg har KW gevindfjedre på A5'eren, og havde det også på A6'eren. På den måde beholder du en del af komforten.

    Der skal altid spores. Og vær obs på at skifte støddæmpere, hvis du vælger fjedre. Du risikerer med meget stor sandsynlighed, at de gamle bliver utætte, fordi de ændrer arbejdsområde.


  • #13   21. mar 2017 Sonny T præcis, lortet irrer og ruster sammen og det gør det især på AP, JOM, TA Technix og de andre billige mærker fordi gevinddelen består af varmegalvaniseret rør og en fjederskål i aluminium. Hvis man ved bare en lille smule om metaller så ved man at en varmegalvanisering forsvinder meget hurtigt når det er gevind, og så har du rå jern. Alu og rå jern oxyderer når det sættes sammen og bliver umuligt at skille ad.

    De gode gevindundervogne har rustfast rør og gevind typisk i noget AISI316 og så er fjederskålen aluminiumslegering i 7000 serien (zink) eller en titanium legering på de rigtig dyre.

    En sportsundervogn er præcist lige så god som en gevind, den eneste forskel er at en sportsundervogn sænker bilen med stykker af typisk 20mm, dvs du kan få en 25mm sænk, 40mm og 60, 80 osv. Hvis din bil står perfekt ved 46mm kan du ikke bruge en sportsundervogn og derfor vælger man en gevindundervogn så man kan justere sænkningen helt nøjagtig der hvor det hele står perfekt.

    I min optik er der ingen grund til at bruge en gevindundervogn hvis du bare vil have bilen sænket lidt.

    Jeg har valgt at bruge 40/40 fjedre på min Vectra C fra Vogtland, det ser helt fint ud, og det har gjort at bilen er blevet meget mindre sidevindsfølsom på motorvejen, + den ligger meget bedre og mere stabilt på vejen. Med dæmpere kostede det sæt i omegnen af 4000kr.


  • #14   21. mar 2017 For min skyld kan det ruste, og irrer lige så meget det har lyst til !

    Når undervognen først er justeret helt perfekt ind, og den herefter er blevet sporet.
    Så skal der jo alligevel ikke pilles / justeres mere ved det.

    Jeg har tidligere os prøvet et 40/40 sæt på en Passat variant....og den hang lidt med røven, det var jeg godt nok ikke specielt glad for.
    Siger hermed ikke, at det altid er sådan....Men det er altså det fedeste når man kan sætte den helt som man ønsker det.


  • #15   21. mar 2017 Enig, Michael. Der er noget ved at kunne justere som man ønsker.

    Jeg vil anbefale gevindfjedre fra KW, for der beholder man meget komfort og de originale dæmpere.


  • #16   21. mar 2017 RUH >> For øvrigt ligger din fine Vogtland i stort set samme prisklasse som AP smiley

Kommentér på:
Hvilken undervogn?

Annonce