{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Tilmeldt:
25. aug 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

ryster efter sænkning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har en Skoda Octavia Combi 2016 (DSG) som har kørt 15.000 km.

Jeg har lige monteret et sæt Einbach sænkningsfjedre 30/30 mm, og de passer perfekt til bilen.

Men et problem er opstået, som jeg godt vil høre jeres meninger omkring. Når man accelererer fra cirka 80 km/t og opad, kan jeg mærke en rysten og uro fra undervognen. Når man når marchhastighed, aftager det, men det er der stadig.

OBS: Det skal siges, at jeg endnu ikke har fået lavet en styrtøjsmåling, men det vil jeg få gjort snarest.
Men kan det have indvirkning på problemet, for bilen kørte jo 100% perfekt før fjedrene kom på?
Normalt ville man måske sige trækaksler, men det synes jeg lyder mystisk, når bilen ikke har kørt mere end den har.

Hilsen
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ryster efter sænkning
  • #1   26. jan 2018 Jeg tror det er dine trækaksler. smiley

  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #2   26. jan 2018 Hej Morten
    Men når der nu intet var galt med disse inden! Det er det jeg synes lyder mystisk

    Vh
    Jesper


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #4   26. jan 2018 Hej Claus

    Jo, det skal den.
    Jeg undrer mig bare over at det kan være årsagen til rystelser og uro i undervognen. Det er her jeg godt kunne bruge lidt input og erfaringer. Men lad os se hvad folk byder ind med.

    Vh Jesper


  • #5   26. jan 2018 nu har den ikke kørt så langt, eller sænker speciel meget.

    men når trækaksler bliver slidte og man sænker bilen, så ændres vinkelen på akslerne, og Kan lave ubalance,
    men det sker for det meste, når træksaksler har kørt mange km
    eller hvis man sænker bilen meget,
    så ændres vinklenen og på nogen biler er der så ikke plads til trækakselen,



  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #7   26. jan 2018 Hej
    Thomas og Dennis
    Super gode fornuftige svar
    Det undrer mig også at trækaksler skulle være defekte
    Men uanset hvad, skal den ha en 4 hjuls opmåling

    Vh Jesper


  • #8   27. jan 2018 Tror heller ikke trækaksel vil dø på 15.000km og især man har sænket kun 30mm/30mm.
    - fik selv sænket min bil da den havde kørt 150.000km med 40mm/40mm fjedre, trækaksler aldrig skiftet.. Kun mine støddæmpere der døde smiley nu har bilen kørt 189.000km og det køre bare


  • #9   27. jan 2018 Det er træk aksler led inde ved gearkassen de har fået ny vinkel . du burde dog have mærket det inden sænkning ved kørsel med acceleration over bump noget frisk kørsel

  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #10   27. jan 2018 Hej mekaniker
    Vil en styrtøjsudmåling så ikke fjerne problemet?

    Vh Jesper


  • #11   27. jan 2018 Nej for det er jo din vinkel ved den er blevet lavere det er nye eller andre aksler

  • #12   27. jan 2018 Den har kørt 15000km og i mener hans trækaksler er færdige smiley mon dog........
    Mon ikke man skulle starte med en 4 hjuls udmåling det skal den under alle omstændigheder efter sænkning.


  • #13   27. jan 2018 Lav 4 hjulsudmåling. Kan se du er fra Østjylland. Han laver det til 500 https://www.jmauto8220.dk

  • #14   27. jan 2018 Om så hjul pegede i alle retninger, ville det jo ikke få bil til og ryste. Den vil sejle ud af vejen.



  • #15   27. jan 2018 #14 har nu oplevet det....
    Hvor om alting er så er det nok lige hurtigt nok at råde manden til at skifte trækaksler på en bil som har kørt 15000.


  • #16   27. jan 2018 når træksakslerne drejer rundt,
    så køre kuglerne i en fast mønster,

    som over tid(nok ikke lige 15000km) skaber en rille,

    når man så sænker bilen, så ændres vinklen, hvor aksel køre i forhold til før,
    så køre kuglerne et andet sted, og krydser det den gamle rille, så kan det skabe div problemer,

    men tænker trækaksler der kun har kørt 15000 km burde ikke havde det problem,
    men man ved det jo ikke,


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #17   27. jan 2018 Hej
    Tak for alle input
    Nu starter jeg ud med styrtøjsudmåling
    Go weekend til alle

    Jesper


  • #18   27. jan 2018 #15 stiller man tvivlene over din påstand, at en dårlig sporing får bil til at ryste.
    Jeg siger ikke det hjælper og skifte træakslerne. Nye biler er utrolig følsomme over for ændringer.


  • #19   27. jan 2018 For at der skal opstå vibrationer, skal der enten være ubalance et sted, eller slør. Bare fordi hjulene ikke peger lige frem, får ikke bilen til at ryste.

  • #20   27. jan 2018 jamen udmåling er kun godt for bilen men som du beskriver din fejl der efter du har sænket kan jeg kun sige træk aksler ellers er det et beskriver forkert

  • #21   27. jan 2018 Mange døjer med vinklen på trækakslerne ved motorswaps osv, så det kan nemt være 3 cm er nok til at få den til at ryste, også selvom bil og aksler kun har kørt 15.000km. det kan jo også være et andet problem. En ting er sikkert, en sporing/4 hjulsudmåling med justering ændre ikke på rystelser i bilen.

  • #22   27. jan 2018 Det kan sagtens være trækakslerne.

    Har selv prøvet det samme på en Grande Punto der rystede når man accelererede, den fik helt nye trækaksler og iøvrigt også en anden gearkasse. Den rystede mest når man havde en passager med. Og det gik ikke væk med nye trækaksler eller gearkasse. Det forsvandt først fuldstændigt da vi afmonterede det 40/40 sænkningssæt og monterede standard fjedre.

    Så det kan sagtens ske at den Skoda bare er overfølsom over for sænkning, og måske max kan sænkes 15/15 eller sådan noget.


  • #23   27. jan 2018 Det er rigtigt mange der sænker 30/30 det er samme sæt Skoda gladeligt selv monterer hvis man ønsker.


Kommentér på:
ryster efter sænkning

Annonce