{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.906 visninger | Oprettet:

Varmefast maling spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Har ledt og ledt efter varmefast maling på spray og der er der også en del, men syntes bare ikke der er så meget spark i farverne og så er det nærmest kun rød, gul og blå farve man kan finde.
Så kom jeg til at tænke på, hvor varme bliver en bremse kaliber egentlig under brug?
Hvor meget varme kan almindelig varmefast maling holde til?

Fandt nemlig et datablad på spraymaling fra Harald Nyborg, hvor der står at antændelses punkt er 330 grader, er det varmefast nok til at blive brugt på kaliber?
Når man nu tænker på at mange andre typer maling som er opgivet som varmefast kan holde til temperaturer på mellem 400-600 grader, så er der jo ikke så stor forskel på de 2 slags malinger?? smiley

Håber i forstår mit spørgsmål og mange tak på forhånd!
Venlig HIlsen
Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmefast maling spørgsmål
  • #1   31. jan 2018 Der findes jo maling specielt beregnet til bremsekalibre, skal du ikke bare have fat i sådan noget? smiley

  • #2   31. jan 2018 Simon, Ville jeg også gerne, men vil gerne have fat i en helt speciel Lilla/pink farve og har bare ikke kunne finde den her hjemme nogle steder.. smiley

  • #3   31. jan 2018 Nogen maler dem jo med autolak? Så tænker næsten alt maling kan holde? smiley

  • #4   31. jan 2018 Bremsevæske koger ved 230-260 grader, så kaliberen skulle helst ikke blive varmere end det smiley

  • #5   31. jan 2018 Foliatec har da masser af farver til kaliber?
    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_nkw=foliatec+bremssattellack&_sacat=0&LH_BIN=1


  • #6   31. jan 2018 Jeg har brugt ganske almindelig kvalitets autolak på fortynderbasis de gange jeg har malet kalibre og bremsetromler, og det har altid holdt ganske fint.

  • #7   31. jan 2018 Hvorfor er det så at der er så mange der mener man ikke kan male med almindelig maling og bla bla..
    Nu ved jeg godt at jeg har læst i databladet og ved hvad præcis den maling kan holde til.. Men er det ik de færreste malinger der holder til mindre end et par hundrede grader?


  • #8   31. jan 2018 det der foliatec er jo med pensel? smiley måske ik lige det jeg vil arbejde med

  • #9   31. jan 2018 Ja men jeg ved det er noget der holder smiley som jeg ved er det noget 2 komponent

  • #10   31. jan 2018 #7 Fordi der er penge i lortet....!!

  • #11   31. jan 2018 i_ipek er det foliatec let nok at arbejde med? hvordan med overfladen af det? Glider det fint nok ud og bliver blank nu når man maler med pensel?

  • #12   31. jan 2018 mine er malet med rød maskinmaling med pensel og rød på spray til en 20'er.
    og holder ganske fint..


  • #13   31. jan 2018 Der medfølger bremse rens og alle de ting du skal bruge i pakken smiley kaliberen skal være ordenlig ren. Men husk også der er lang tørretid på det maling, så jeg anbefaler slet ikke du skal ud og køre med det samme smiley men ja det bliver blank

  • #15   31. jan 2018 Mit gæt er at kalibre ikke bliver særligt varme med mindre du kører race eller har en campingvogn på slæb i Alperne.
    Med mindre malingen er på oliebasis så vil den flyde meget ringe hvis du maler med pensel.


  • #16   31. jan 2018 Har brugt det kaliber maling de har i Biltema, det har holdt 2 år på min escort. Har før brugt ganske alm autolak som også holder fint.
    Folietec og alle de andre fancy mærker er da rigtig fine, men det er noget overkill for at. sige det pænt, man betaler rogtig meget for et fint navn.


  • #17   1. feb 2018 Bare vær opmærksom på at bremsevæske æder lakken hvis man får spildt noget , uanset hvor på bilen

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.833
    #18   1. feb 2018 jeg plejer og rengøre kaliber
    grundmale dem med noget grundwr spray,
    også bruger jeg en normal spraydåse med den farve jeg vil have

    og det er fungeret fint,

    dog har jeg oplevet malingen er brændt af, på en trmmle bremser,
    fordi en hang i bremsen


  • #19   1. feb 2018 Af samme grund som at en 18årig tror at en bazooka udstødning fra Thansen med 4" afgang, giver 20hk på en Golf 1,6, fordi det lyder/føles "rigtigt" smiley
    For bremser har folk jo set videoer hvor der går ild i bremsen eller skiven bliver rødglødende ergo, så tror folk at det er "normalt" på alle biler, men det er videoer fra brændertræf eller en bremse der har hængt fast, eller en sindsyg banebil hvor bremserne er totalt på overarbejde med at holde 1000hk nede i fart, efter en 3km langside i løbet af få sekunder osv. smiley

    Som Dennis påpeger, så kan tromler være lidt udsatte, da friktionen foregår DIREKTE på det malede (tromlens indeside) og på min drifter, der bare har fået en gang matsort (som er nærmest det samme som varmefast maling) det er også langsomt forsvundet på tromlerne bagpå, eftersom jeg hovedsageligt brugte håndbremsen til at bremse bilen med og lavede stillestående burnout uden line lock = varme bagbremser.

    Ellers så maler jeg ALTID mine kalibre med autolak, på enten pensel eller malerne får lov at sprøjte dem, når jeg har slebet kalibrene glatte for støbegrater, med en flapskive på en vinkelsliber, så et sæt orginale støbejerns kalibre, kommer til at se ud som en brembo bremse, når de får en gang rød autolak smiley
    Umiddelbart er det et spørgsmål om forarbejde, for finishen på hhv. om det er penslet eller sprøjtet er ikke sååå stor, i forhold til arbejdet der skal ligges i det.
    Selvfølgelig er det en "show bil" der får 4 nye kalibre, så er det nemt at ha med at gøre, men er det nu bare en tilfældig hverdagsbil, så ser pensel rigeligt fint ud smiley

    Skiver lakerer jeg med enten zinkspray for sølvfarven og holdbarheden, eller blot en gang satinsort motip, da de ikke behøver være blanke, men heller ikke ligefrem matsorte.
    Igen er det et spørgsmål om forarbejdet og en ny skive er blot at tørre ren med silikonefjerne og så spraye tynde lag (evt. grunde først) med noget spraydåse, så skraber klodserne hurtigt malingen fri ved kontaktfladen efter de første par opbremsninger.

    Billedet er konens bil efter et par års brug, hvor de "bare" blev sprøjtet med autolak, efter at ha fået med en flapskive.


    profilbillede
  • #20   1. feb 2018 Tak for en meget fin gennemgang! Og de kaliber ser jo fine ud endnu
    Det lyder til at der ikke er andet for end bare gå igang med den maling man syntes passer bedst! smiley
    Tak for gode råd og tips!


Kommentér på:
Varmefast maling spørgsmål

Annonce