{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.335 visninger | Oprettet:

HJÆLP: skifte interiør paneler i vw passat B8 (skifte farve) {{forumTopicSubject}}

Hej. Har købt nogle plastik center konsol paneler fra aliexpress, de passer til min vw passat B8. Købt dem mhp. at skifte farven fra sølvgrå til piano sort.

Link: https://www.aliexpress.com/item/For-Volkswagen-VW-Passat-B8-CD-Plates-Air-Conditioning-Switch-Plates-Piano-Paint-Black/32836543355.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4b2c4c4dPh12dH

Jeg har formået at pille 2 af de 4 paneler af, men har virkelig svært ved at pille de 2 resterende af (se billeder). Jeg har brugt nogle dækjern fra cyklen til at pille panelerne ud (startede oppe fra med den grå liste lige under ventilationen)

Jeg ville høre om der er nogen der har nogle gode tips, til hvordan det nemmest kan gøres? Jeg synes det panel der sidder omkring gearet sidder rigtig hårdt fast, og jeg kan kun løsne den i det ene hjørne, og prøver jeg at hive til, føles det som om den vil knække. Det "cover" som man kan åbne og lukke i midten bag gearstang (hvor cigarettænder sidder), den kan jeg simpelthen ikke få fri på nogle måder. Har prøvet at pille hele aircon anlægget ud, men stadig uden held.

Har snakket med VW, og hvis jeg køber originale paneler fra dem, vil det koste mig over 2500 kr at skifte bar det ene som jeg har svært ved at skifte...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP: skifte interiør paneler i vw passat B8 (skifte farve)
  • PAW R
    PAW R Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 1
    #1   20. jul 2018 Har du fået dem monteret ?
    Og hvis ja hvordan ?


  • #2   20. jul 2018 JA!

    Det er godt nok blevet flot synes jeg.
    En mekaniker ven jeg har hjalp mig med det, men det var vist heller ikke så lige til som man havde håbet på. Men kan godt hjælpe dig på vej...

    1 problem er at rammen omkring gearet (ikke den i crom, men den som jeg har skiftet fra sølv til sort), den er faktisk svejset fast forneden, for at få den op, skal man løsne 4 skruer (under selve gear-stangen, se BILLEDER FORNEDEN), derefter kan man hive op og skære den fri eller lign. (Mekaniker ordnede det), her efter skal man også være obs, er lige det panel omkring gear har sådan nogle plastik hængsler, som er lidt for lange, så disse skal skæres til, man kan bae sammenligne med originalen efter du har fået denne op.

    Det panel der kan slides frem og tilbage, den løsnes efter du har fået de andre ting løse. Tricket er at presse ind mod midten fra siderne af, på en måde så den bliver bøjet ind mod midten fra midten af.

    Hvis du ikke har en til at hjælpe dig, så kan du aftale en tid hos min ven i Sverige (Malmø), så kan du tage en lille tur derhen smiley

    Jeg betalte mig bare til det, men det kan lade sig gøre. og hold da op hvor er jeg glad for det. VW tager røven på en med hvor meget det koster...




    profilbillede
  • #3   20. jul 2018 billede 1 (Løse rammen der sidder umiddelbart tættest på gear)

    profilbillede
  • #4   20. jul 2018 Billede 2 (Skru 4 skruer løs, 2 på begge sider, for at få det hele op på en eller anden måde, det kan ikke lade sig gøre uden dette trin som jeg kunne forstå det)

    profilbillede
  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #5   13. dec 2018 Jeg har lige lavet samme operation og har et par tilføjelser som jeg erfarede.
    1. Som Amir A siger, så er den tynde ramme nede omkring gearstangen lidt kringlet at få skiftet. Jeg fandt dog ud af at den ikke er limet på, men de lidt lange ben/"spader" der sidder på bagsiden af den nye ramme, de er smeltet ned, så de holder rammen fast.

    Hvis man piller de 4 skruer ud som Amir siger, samt piller den chrome kant af den plade der sidder fast med læderet omkring gearstangen (den som Amir har fingrene på, på billede 2) og til sidst piller ledningerne af til hele den del hvor start knappen sidder i (rimelig let), så kan man få hele den del pillet ud af bilen, hvilket gør det meget lettere at få skiftet rammen.

    Når man har hele delen med startknap, askebægre osv ude, så kan man på bagsiden se de smeltede ting, der kan en lille flad skruetrækker og evt en tang nemt fjerne det smeltede plastik og man kan derefter let tage rammen af, jeg brugte såden at lille flad stykke plastik værktøj til at lirke det fra hinanden.

    Den nye ramme sættes så på, og på det ene af mine billede kan man se at jeg har smeltet "spaden" ned med en gammel loddekolbe, jeg tror at hvis man ikke gør det, så kan den nye ramme komme til at sidde løst.

    2. Sørg for at tjek om det er 6,5" eller 8" radio jeg har. Jeg gættede forkert, og det er så træls at have ventet på en pakke fra Kina og skidtet så ikke passer smiley


    profilbillede
  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #6   13. dec 2018 Fronten mens den nye ramme bliver monteret

    profilbillede
  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   13. dec 2018 Og tak til Amir A for at lave første indlæg, der inspirerede mig til at få bestilt og gå i gang.

  • #8   13. dec 2018 Glad for at du fik det fixet, synes ikke det er så mange penge, for så stor en ændring... Synes den er blevet SÅ flot... Smid lige et billede op evt smiley

  • #9   19. maj 2019 Så fik jeg også skiftet fra sølv til sort. Tusind tak til Amir og Morten for jeres vejledning og billeder. Det hjalp rigtig meget.

    Som Morten skrev, var det en stor hjælp at tage hele rammen af. Kan slet ikke forstille mig hvordan jeg ellers skulle skifte den tynde ramme omkring gearet. Og “skydelåget” var nemt at få af.


  • #10   21. apr 2022 Jeg faldte lige over dette indlæg, da den ene af mine kopholder klips af blevet trykket for langt ind og faldet af, ved i om midterkonsollen er let at få af eller om man kan kommet til at sætte den er klips på plads, bare ved at tage de 2 skjold af hver side

    profilbillede
Kommentér på:
HJÆLP: skifte interiør paneler i vw passat B8 (skifte farve)

Annonce