{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

Marco  M
Marco M
Tilmeldt:
6. okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Modstand til LED forlygter {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...
Er der nogen på fyn , Odense der har kendskab til montering af modstand på led forlygter?
(Selvfølgelig mod betaling)
Det drejer sig om en eftermonteret org. Forlygte fra 2016 model på en 2011 model.
Det hele fungere , men computeren fejlmelder , især når kørelys tændes... jeg har været forbi citroen, men de kan ikke om kode den!
Jeg har stadig de gamle originale lygter, det er noget med at de skaL måles i volt, og det samme med de ny led lygter det efter findes forhåbentlig løsningen ...
Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modstand til LED forlygter
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   7. aug 2018 DRL kørelyset skal ikke køre over positions lyset, der skal et relæ til fx det her med dimmer , da led lyset skal gå ned på halv styrke når du tænder nærlys https://www.ebay.com/itm/DRL-Daytime-Running-Light-Dimmer-Dimming-Relay-Control-Switch-Harness-12V-On-Off-/142219270953
    nærlyset kan kodes til at tænde selv når det bliver mørkt (regnsensor) så det kun er led lyset der lyser om dagen.

    der kan monteres en modstand på positionslyset så de ikke giver fejl, men led lyset vil ikke være lovlig at køre med når det er mørkt


  • Marco  M
    Marco M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   7. aug 2018 Tak for svaret Daniel.
    Lysene virker som de skal. Om dagen er positions lys der er tændt, når det bliver mørkt tændes kører lysene, og det er først der det hele går galt (kombinationen af led og alm pære)


  • #3   8. aug 2018 Ja, men dit LED kørelys vil stadigvæk lyse med samme styrke når du ikke har monteret et relæ som der bliver skrevet. Det er ulovligt at køre med hvis det ikke går ned på 50% i lysstyrke når nærlyset tændes.

  • Marco  M
    Marco M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   8. aug 2018 Ok, så tror jeg at jeg er på den rette spore. Jeg har nemlig prøvet mange værksteder samt el auto værksteder, hvor de ikke tør at få fingrene i det.
    Det eneste jeg er i tvivl er det markerede... skal der sidde pære i?? Kablerne klikkes med stik i forvejen!


    profilbillede
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   8. aug 2018 Ja de markerede stik skal monteres på led kørelyset

  • Marco  M
    Marco M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   8. aug 2018 Tak Daniel. Kan jeg sikre mig at 12V er det rigtig valg??

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #7   8. aug 2018 ja det er 12V

Kommentér på:
Modstand til LED forlygter

Annonce