{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.818 visninger | Oprettet:

Nicklas P
Nicklas P
Tilmeldt:
12. feb 2009
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151

Vinyl spray til maling a fælger - god ide? {{forumTopicSubject}}


Godaften BG

Jeg faldt over en artikel fra ekstrabladet :" http://ekstrabladet.dk/Haandvaerkeren/article1740943.ece " denne indeholder en vinyl spray fra firmaet Foliatec, hvor man i princippet skulle kunne spraye malingen direkte på et par alufælge (efter rensning af dem dog) og herefter skulle det danne et vinyl lag som skulle være til at fjerne igen.
I stedet for at slibe dem ned, grunde dem og herefter male dem, som nok er eneste anden løsning.

Jeg er godt klar over at den sidst nævnte mulighed selvfølgelig holder bedst, men hvis man ikke gider at have sorte fælge (i mit tilfælde) resten af tiden, virker det som et smart trick.

Hvad mener i, er det en holdbar løsning til sommerfælgene?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinyl spray til maling a fælger - god ide?
  • #1   25. apr 2012 Der er massere af videoer af det inde på youtube - et andet mærke, som er mere kendt er plasti dip. Som også det er de fleste bruger inde på youtube smiley

  • #2   25. apr 2012 så det godt inde på eb den anden dag. og tænkte osse i første omgang..hmmm det sku da smart...og da i sær hvis man ikke er sikker på om sorte eller feks røde fælge virkelig noget man vil blive glad for. så det sku da en smart og billig måde at afprøve det på

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #3   25. apr 2012 Christoffer K: Takker for info, den spray som du omtaler har du nogen erfaringer med den? og evt et link til et sted hvor den kan købes?

    Thomas P: Netop min tanke, men før jeg bruger ca 200 kr pr flaske + fragt ville jeg lige høre omkring folks erfaring.

    Mvh


  • #5   25. apr 2012 Her kan du købe plasti dip http://mmc.dk/

  • #6   25. apr 2012 Fuld af løgn... Plasti dip har lavet dette produkt i mange år...

    Det er meget brugt imod stenslag og får generelt at beskytte fælge om vinteren. Bare husk at rense fælgene godt af inden du går i krig


  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #7   25. apr 2012 Mikkel F: Du mener ikke plasti dip kan klare jobbet?

    Nicklas L: Takker for link, vil du mene at dette produkt vil kunne bruges på alufælge uden problemer?


  • #8   25. apr 2012 Har afprøvet netop dette produkt fra foliatec, det er ganske fint til afprøvning, men går man op i finish, skal der rigtig folie eller lak til.

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #9   25. apr 2012 Jubidition: Takker for svar, lyder som om det kan være lige så godt som produktet fra Foliate, ser hvetilfald nemt og smart ud på youtube.

    Men så er det bare at vaske fælgerne, og herefter rense dem og lade dem tørre, og så spraye?

    Til 4 x 16t alufælg, hvor mange dåser plasti dip vil du mene skal bruges?

    Mvh


  • #10   25. apr 2012 2 dåser er nok.

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #11   25. apr 2012 Chris H: Takker for svar. hvad med holdbar og etc? samt hvor valgte du at købe du produktet henne?

    Mvh


  • #12   25. apr 2012 p.s det er billigere at købe i UK smiley koster ca 120kr dåsen med fragt

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #13   25. apr 2012 Kan ikke rigtig se om mmc.dk (som Nicklas L) linkede til har produktet heller. Men hvis det skal købe et sted i DK helst fysisk et sted på sjælland, nogen ideer hvor.

    Google kommer ikke lige med nogle bruge bare svar i denne omgang.


  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #14   25. apr 2012 Men jeg vil prøve at give dem et kald, skal også bruge malingen i mat-sort såå man ved jo ikke om det eksistere smiley

  • #15   25. apr 2012 mat sort er den mest brugte plasti dip så den findes smiley mener du kan gå ind på den amerikanske side og se ham male en hel S4 med plasti dip og han maler en hel del fælge med spray i den mat sorte og forklarer hvordan man gør www.dipmycar.com


  • #16   25. apr 2012 hov... www.dipyourcar.com

  • #17   26. apr 2012 Købte hos foliatec i tyskland, jeg vil tro man kan få et langt bedre resultat med en rigtig spraypistol, dyssehoedet på den sprayflaske jeg malede med, var ikke særlig imponerene.

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #18   26. apr 2012 Vælger at købe hos mmc.dk beliggende på sydsjælland

    Chris H: Det tror jeg gerne på, men var bare for lige at prøve en anden farve uden de store forberedelser. Hvor man spraydåser vil "I" mene at jeg bør bruge til min 4 x 16 t dæk, er nemlig kommet lidt i tvivl igen


  • #19   27. apr 2012 Foliatec skriver 2 dåser, men jeg ville nok købe 3 for en sikkerheds skyld

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #20   7. maj 2012 TIL ALLE, Som overvejer at bruge produktet til sine fælger:

    --------------------------------------

    Har nu malet mine fælge, samt monteret dem på bilen.

    Mine fælge kom til at rigtig flotte ud, med et ret godt finish må jeg sige. Er bestemt overrasket over resultatet og alle de mindre ridser blev pænt skjult bag lagene af malingen.
    Huske at rens fælgene grunddigt, først vask og herefter noget rense benzin, og lade det tørre.

    Jeg brugte 3 hele! dåser til 4 stk. 15t fælge, hvor jeg sprøjtede hver fælge med 4 lag (4 gange) (Men køb 4, især hvis de skal repareres senere).
    Nu er de så monteret på bilen, efter en del strabadser og det er her at man skal være ekstra forsigtig efter min erfaring!

    Når hjulboltene skal spændes skal man være MEGET forsigtig med at ramme siderne i hullerne hvor boltene skal sidde, med sin hjulnøgle / luftpistol. Jeg vil anbefale at LADE VÆRE med at bruge pistolen, da friktionen ved berøring når man drejer hiver malingen nemt af.
    Tricket er at tage sig rigtig god tid og langsomt og forsigtigt spænde alle boltene, og lader være med at sprøjte mere end 1 lag maling ned i hullerne.

    Jeg kan ikke sige noget om holdbarheden generelt, da jeg kun har kørt 1 tur, i tør vejr.
    Jeg vil vende tilbage senere med flere erfaringer.

    Mvh




  • #21   8. maj 2012 Hvilket mærke købte du? Godt at høre du er tilfreds med resultatet.

  • #22   1. jul 2012 Nicklas - Tror du det er muligt med dette produkt, "bare" at male en pinstribe på ca 1-1,5cm på fælgekanten?
    Har nogle 19" LM fælge i sort med rød kant, hvor jeg gerne vil have skiftet farve på den røde kant bare.


  • #23   1. jun 2013 Liquid wrapping kan købes hos
    www.spraywrap.dk


  • #24   2. jun 2013 2 dåser kan lige præcis gå an til 19" fælge kan jeg så hilse og sige.

Kommentér på:
Vinyl spray til maling a fælger - god ide?

Annonce