{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Instrumentlys -dioder eller glassokkel {{forumTopicSubject}}

Hey yall!

Jeg står og overvejer hvorvidt man skal skifte nogle pærer i instrumenterne, dels fordi nogle er sprungede, og dels fordi jeg gerne vil have dem farvede.

Så kommer spørgsmålet: Kan man bare frit anvende dioder eller 1,2W instrumentpærer (som jeg har forstået er alternativet), og hvad giver det klareste lys, når det er et instrumentbord med gennemlyste tal og indikatorer?

Min umiddelbare tanke er at dioder vil være ujævnt så nogle tal vil være klarere end andre?

og er der nogen forskel i hvor svært det er at montere det?

Jeg kan se denne carina har det med dioder, men kan nogle evt fortælle om det er svært at montere, skal man til at lodde, osv.?
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=26693

På forhånd tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Instrumentlys -dioder eller glassokkel
  • #1   30. mar 2006 dioder.dk

    og dioder spreder stadig lyset som en pære. du kan ikke få samme effekt med en alm glassokkel pære.

    på toyota er det nemt at skille ad ihvertfald.. og det er bare plug n play. skal dog vende rigdigt så tjek lyset inden du samler igen..


  • #2   30. mar 2006 "Instrumentering i biler er en hel videnskab og det kræver både fingersnilde og tålmodighed at ændre farve i dem. Farvede pærer giver ikke altid den ventede effekt, så vi har lavet en slags diodepærer som passer i de fleste biler. Vores diodepærer består af en eller to dioder som er indbygget i en fatning. Du kan derfor udskifte den originale fatning og pære med vores diodepærer i de fleste tilfælde. For at få et ordentlig resultat skal dit instrumentering opfylde et af disse krav før at du vil få et optimalt resultat. 1. Lyset i instrumenteringen skal komme igennem skiverne/tallene eller 2. Lyset skal komme oven fra instrumenteringen og lyse ned på viser og skiver.
    Hvis dit instrumentering ikke er bygget som ovenstående vil du ikke få et ordentlig resultat. Vi anbefaler så farvede pærer eller en ombygning i stil med denne :
    Kommer lyset oven fra og lyser ned på skiven lige som i VW og Ford, anbefaler vi at vælge fatningerne med 2 dioder og så skal de bukkes og drejes lige som vist på denne skitse På den måde vil du få et mere jævnt lys i instrumenteringen. "

    Taget fra www.dioder.dk
    Håber det kan hjælpe.


  • #3   30. mar 2006 Nice, takker for det.

    Jeg tænkte nok dioder også ville give et klarere lys end de glassokkelpærer. -jeg var bare nervøs for de pegede en tydelig retning, så lyset ville være skarpere nogle steder end andre.

    Jeg tror da jeg vil investigere om ikke man kan få skiftet dem med nogle dioder i stedet!

    Hvad så med knapper og så videre, er det også bare dioder i dem?


  • #4   30. mar 2006 ja men der skal de købe små løse dioder og selv lodde i det lidt mere besværligt

  • #5   30. mar 2006 I midterkonsollen skal der på langt de fleste modeller anvendes diodepære nr 111 / 111-2(blå) eller nr 121 / 121-2(Rød). De passer i hvor der sidder pærer med 4x2mm glassokkel, så der behøver man ikke til at lodde eller lign.
    Andre steder hvor disse pærer ikke sidder, kan man blive nød til at udskifte dem med vores specielle Løse 12V R-LED's. Det er dioder med integreret modstand, det betyder at du kan tilslutte 12V direkte på dioden uden formodstand. De er perfekte til kontakter mm. hvor der er småt med pladsen.


  • #6   30. mar 2006 Marcus. Kan du fortælle mig om de kits i har derinde passer i instrumenteringen på min bil?

    Jeg kan se en række numre det skulle passe til, men jeg har ingen ide om hvad nummer min har....


  • #7   30. mar 2006 det står på din instrumentering.. imellem speedo og omdr.tæller så ud og kik...

  • #8   30. mar 2006 Jeg vil umiddelbart mene du skal have et Toyota Kit 2 (4x316)

  • #9   30. mar 2006 Heyy... DET er sku smart. Tænk at de skriver det på instrumenteringen smiley haha...

    Jeg kan således erfare at det er T12, og dermed kit nr. 1 jeg skal bruge

    Tusind tak for hjælpen!

    Så vil jeg da give mig i kast med lidt interiør-styling her en af dagene! smiley

    Lige nu jeg har jer, er der nogen der ved om man kan installere et instrumentbord med omdrejningstæller på en bil som ikke har det standard? eller vil den komme til at mangel informationen om omdrejningerne?


Kommentér på:
Instrumentlys -dioder eller glassokkel

Annonce