{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  touran dsg problem
  • #1   12. okt 2013 http://www.bilgalleri.dk/forum/Teknik/1011429-touran_dsg_problem her er en med samme problem smiley

  • #2   12. okt 2013 har en ven der har haft samme problem det var nyt svinghjul det kostede 25000 kr

  • #3   12. okt 2013 DSG smiley

    Direkte Skrammel Gear


  • #4   12. okt 2013 Gearkassen koster det dobbelte.. Krydser fingre for dig

  • #5   12. okt 2013 DSG = Det Skide Godt..

    Det kører altså som en drøm og dem der siger det er dyrt og bøvlet ved ærlig talt ikke hvad de snakker om.

    Selve gearkassen en jo en simple alm. Gearkasse. Nem og skille ad og skifte evt. Defekte dele..
    Men det er utrolig sjælden gearkassen fejler noget, det er typisk koblingen eller svinghjulet.
    Det kan også være styringen, men den kam repareres 9 ud af 10 gange. Og en ombytter styring koster ikke det vilde.
    En kobling kommer jo lidt an på hvilken model det er, men de koster jo ikk mere end hvad en hvilken som helst anden kobling koster til en nyere bil. Og svinghjulet ligeså..
    Jeg har selv en Touran med DSG og jeg kan ikke sige noget som helst skidt om det, og tror mig jeg bruger min bil, og bruger den hårdt. Jeg kører rigtig mange kilometer men autotrailer med tunge biler på. Og jeg holder altid på og ikke en eneste gang har jeg prøvet den har gjort noget forkert.
    Men igen jeg skifter så også tit olie og filter på gearkassen og bruger den rigtige olie..

    Men Jannik hvilken kobling sidder der i din..? Og vil den ikke rokker sig der mindste eller kører den bare dårligt eller hvordan..?


  • #6   12. okt 2013 Nååårrh ja, de fejler jo aldrig noget de dsg kasser, det glemte jeg

  • #7   12. okt 2013 Svinghjul koster kun 10000kr at få skiftet.

  • #8   12. okt 2013 De fejler da ikk mere end alle andre gearkasser.. Det er da kun når folk ikk får skifter filter i tide eller fordi der lokale traktor mekaniker fylder automatgear olie på..
    Og ja det koster 10000kr og få skiftet et svinghjul på er værksted. 2500kr for et svinghjul og så timeløn samt div. Små ting..
    Tror vist det er meget ens med hvad sådan noget ligger på i snit.. Men okay hvis man tror det er raket videnskab når man går igang, så er det jo bare opad bakke hele vejen igennem.


  • #9   12. okt 2013 Det godt du har den overbevisning og det er langt bedre at du har fået en DSG der fungere fejlfrit..

    Det er bare langt fra alle der har det, du kan jo bare prøve at søge alene i dette forum på dsg


  • #10   12. okt 2013 Jamen er da klar over at mange har problemer, men der er bare så mange der ser det som "uløselige" problemer, men det er i bund og grund meget simpelt. Det er en helt alm. Gearkasse og en helt alm. Kobling enten en våd kobling eller tør kobling. En ombytter gearkasse koster 8-10000kr altså det er jo ikk værre.
    Langt langt langt de fleste DSG kasse problemer vi får ind, er på grund at fejl servicering eller fordi en eller anden wannebe mekaniker har været igang. Og stortset hvergang, skifter vi olie og filter.. En gang grundjustering og kalibrering og så kører pisset som nyt igen.. Hvor kunden kommer med en besked fra deres lokale mekaniker at de nok skal have en ny gearkasse..
    Derfor VED jeg at mange simplethen ikk aner hvad de snakker om.
    En tør kobling med svinghjul kan vi skifte for 11000kr det syntes jeg ærlig talt ikke er slemt.
    Og vi har endnu kun haft 2 gearkasser der måtte skiftes komplet og det har været pga. Fejlagtig olie..

    Men ja ja... Jeg kan rigtig godt lide DSG for det er bare den mest velkørende gearkasse og jeg kan ikke se nogle mystiske hokus pokus fejl i dem som koster mere end alle andre gearkasser af den type.

    Andre kan ikke lide DSG fair nok..


  • #11   12. okt 2013 Hverken gearkasse eller kobling er helt "almindelig" da der er 2 gearkasser og 2 koblinger i samme gearkasse.
    Og hvis du finder en brugt gearkasse til under 10.000 kr, så er det absolut uden garanti. En ny koster ca 50.
    Det koster ca 10.000 at få skiftet svinghjul.


  • #12   12. okt 2013 Kan nu bedre lide toyota cvt kasse - men ikke det emnet handler om smiley men bevars en dsg køre godt når den køre, det skal jeg da ikke lægge skjul på

  • #13   13. okt 2013 Jesper ! : No shit Sherlock...

    Lad os komme tilbage til mandens enme, inden der går for meget BG i den..!

    Jannik: har du fundet fejlen..


  • #14   13. okt 2013 holder nu med Dennis l. hvis man holder dem vedlige fejler de ikke noget. vi har en del til at køre af dem og har kun haft 2 til rep og det kostede 14000kr for kobling og megatronic styrenhed udskiftet med timeløn smiley ved autogear nord. vi har så haft større problemer med psa auto/manuel gearkasse og det kostede penge 32000kr for at få den lavet og så skal den grundindstilles nogle gange for de, den skifter gear efter den person der mest køre i den ( køre måden han køre ) også når damen kommer i den køre den jo af H til fordi hun ikke køre på samme måde. men kontakt autogear nord de kan lave den til billige penge

Kommentér på:
touran dsg problem

Annonce