{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

bjarne o
bjarne o
Tilmeldt:
17. feb 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 41

motorolie {{forumTopicSubject}}

hej. jeg skal ud og ha fat i noget nyt olie til dytten "mondeo mk3 1.8 2002" jeg er ved at være træt af at prøve at finde rundt i den jungel med specifikationer... jeg har fundet ud af at deoen skal ha noget med specifikation WSS-M2C913-B. kan jeg be om lidt hjælp til at finde noget billig olie et sted som opfylder de krav!?. "deoen har sgu snart rundet de 300.000 km vis det har noget at sige"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorolie
  • #1   12. nov 2013 køb du bare en billig 10/40 motorolie til dytten det kan den nemt køre på

  • bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 41
    #2   12. nov 2013 okay men hvad med det der WSS-M2C913-B skal det ikke stå på oliedunken??? eller skal det bare være sae. der skal stå. er virkelig på vildspor med det her

  • #3   12. nov 2013 har intet at sige det er sikkert et orginal nr... de fleste nyere biler kører enten på 0/30 eller 5/30 eller 5/40... så nu når din dyt har kørt lidt flere km så ville jeg vælge en 10/40 som er en lidt tykkere olie

  • bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 41
    #4   12. nov 2013 den er jeg helt med på for de tolerancer der nok en gang var er nok lidt støre nu! men min bog siger at jeg skal ha en olie der er SAE godkendt eller det der lange nr. eller har det virkelig ikke noget at skulle ha sagt? kan jeg gå i bilka og købe den her helix hx7 10w40 til 299kr. ville mine hydrauliske ventilløftere kunne tag den lidt tykkere olie uden at gå i selvsving og tigge helt vildt???? jeg spørg kun fordi jeg ikke ved noget om det her

  • #5   12. nov 2013 Dine løftere burde ikk tage skade af en 10/40 men mener af de foreskriver en 5/40 til din bil. Bruger din bil olie? Står den og drypper osv.. Hvis nej til begge så giver du den tynde og jeg ville bruge castrol eller mobil1

  • #6   12. nov 2013 SAE er tykkelsen på olien, hvis der er 1 tal så hedder den f.eks 40, hvis det er 2 tal 10w40, så er det tykkelse og hvilke temperaturer den virker bedst ved, ved henholdsvis kold og varm.
    API er efter hvilke standarder olien er godkendt til, den nyeste hedder SN hvilket Shell helix Ultra er, så den burde du ikke have problemer med. Tjek efter om det er til diesel eller benzin.
    Shell anbefaler 5w30 til din bil, så umiddelbart ville jeg tage 5w30 eller 5w40..


  • bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 41
    #7   12. nov 2013 den bruger olie. den drypper ikke.dens forbrug er meget efter om jeg har kørt pænt eller haft sparket til den. er bare lidt nederen over at skulle bruge så mange penge på noget tynd olie som den bare står og gumler i sig lige så stille " det er en benzin bil"

  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #8   12. nov 2013 Du skal have en olie der opfylder api sm eller højere hvis du vil have olie der opfylder den specifikation du skrev først.
    http://www.landberg.dk/shop/castrol-magnatec-5w-40-718p.html < billig olie til fine bil.


  • #9   12. nov 2013 så køb du en 10/40 castrol eller mobil1.....

  • T L
    T L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #10   13. nov 2013 Normen WSS-M2C913-B er Fords "egen" godkendelse af en olie. Det siger intet om viskositet eller ACEA norm som sådan.
    Du kan se en oversigt over nogle olier godkendt efter den norm her
    http://www.rundtombilen.dk/shop/wss-m2c913-b-128c1.html

    Tager man f.eks en VW norm 505.00 kan viskositeten være lige fra 15/40 til 0/30, men olien er stadig godkendt efter 505 00.

    Da bilen har kørt over 300t km har specifikationen sikkert ikke den store betydning, men at begynde og hælde en 10/40 olie på ville jeg nu ikke gøre. En god 5/30 eller 5/40 olie må være at foretrække.

    PS. De godkendelsesnumrene bilproducenterne selv har, har størst betydning under nyvognsgaranti, her skal man kunne dokumentere at den rigtige olie er anvendt hvis der måtte opstå reklamationer på motoren.


  • bjarne o
    bjarne o Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 41
    #11   13. nov 2013 takker for alle jeres svar!!!! tror jeg køber mig en 5w40 til dytten og går det helt galt smider jeg lige en kommentar her inde til at det virkede ikke... så andre kan bruge det osse

Kommentér på:
motorolie

Annonce