{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.385 visninger | Oprettet:

bjarne f
bjarne f
Tilmeldt:
20. feb 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46

aygo 1,0 lyd ved kold motor. {{forumTopicSubject}}

min aygo, og mange andres (har jeg læst om på nettet) har en klikkende lyd i motoren når den er kold. nogen her der kender til problemet?? det skal siges at min aygo har kørt 244000km, men andre har haft lyden fra omkring 2000km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aygo 1,0 lyd ved kold motor.
  • bjarne f
    bjarne f Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #3   20. nov 2013 C J : det er også hvad jeg har hørt andre steder, og ja den lyder fint når den er varm. gad vide hvor længe det bliver ved at gå godt. det lyder ikke sundt smiley

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #4   20. nov 2013 Min 107'er gør det også bjarne og de har samme motor. det er lige sket her for en lille uge siden hvor det er begyndt at være koldt. Den har kørt 125.000km

    Det gør ikke noget.. Det kan måske løses ved at få strammet ventilerne, da disse kan være en smule for løse. Løse ventiler giver hvert fald sådan en lyd, så jeg strammer mine her i weekenden, kan være det hjælper, men det skulle ikke være noget der skader!! Så længe ventilerne ikke er for stramme! smiley


  • #5   22. nov 2013 det som du beskriver om din motor betyder ikke noget der er mange biler der tikker når de er kolde, det der gør at de tikker når de er kolde er at olien er lidt tyk så den ikke holder ventil trykket, vilket er helt normalt da de har hydragtiske ventiller. det forsvinder når olien er varm, købte engang en spritny mazda 2,2i 626 og den tikkede også lidt når den var kold , nogle gange står det også i instruksionensbogen at den må tikke når den er kold

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #6   22. nov 2013 Så du tror ikke det ville hjælpe at indstille ventilerne på den ole? Jeg går selv og overvejer at åbne op og tage søgebladet op af kassen og gå igang med at indstille, men ikke hvis det ikke ville hjælpe ofc.

  • #7   23. nov 2013 nej det tror jeg ikke det gør men, du kan prøve og næste gang du skifter olie og komme en der er lidt tyndere når den er kold, det gør at ventilløfter får hurtgere olietryk.

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #8   23. nov 2013 Ok kører ellers med 5w30 vil da mene det er ret tyndt, men så længe det ikke skader min bil så er jeg glad smiley

  • bjarne f
    bjarne f Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #9   24. nov 2013 Ole O: jeg er ret sikker på at aygoen ikke har hydrauliske løftere, men derimod shims.

  • #10   25. nov 2013 den har overliggende knast og under knasten ligger der en kop under koppen er der et stempel og under stempel er ventilen så vil ikke mene de kan stilles eller det kan de men det er nogele tynde plader man ligger under koppen mellem stenpel og koppen, hvornår har du skiftet olie på den og er det den de foreskriver hos toyota, men det kan også være dine benzin dysser der snakker når den er kold det kan godt lyde som ventiler, jeg gør det at når jeg har en bil der tigger meget så tager jeg olien af den ikke varm motor, tager ledning af til tændspole (så den ikke starter) drejer tændingsnøglen et par sekunder venter et par minuter drejer igen og denne måde gør jeg en 10-12 gange, så man får tømt stenbler i ventilløfter for olie, fylder nyt olie på også filter lader ledning til tændspole være taget af drejer så tændingsnøgle så den får olie tryg igen. starter den så og lader den stå i tomgang , ved godt der er nogle der vil sige at det må man kke men der sker ikke noget man skal bare ikke overdrive brug af starter.

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #11   25. nov 2013 De tynde plader du snakker om er det som bjarne korrekt kalder shims. Den kan sagtens stille ventiler, 0,20mm frirum ved intake og 0,30mm ved exhaust, ved TDC mener jeg de skal være, skal selv tjekke mine efter med mit søgeblad her i næste uge.

  • #12   26. nov 2013 ja det er det jeg mener og det er ingen leg og gøre det skal have knasten af,

  • bjarne f
    bjarne f Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #13   26. nov 2013 den har fået skiftet olie til tiden hver gang, og senest for 3000km siden. Ole O: hvor ved du fra at den har hyd løftere? har du skilt sådan en motor ad? jeg kan ikke finde nogen på nettet der mener andet end at den er mekanisk, og udelukkende med shims.

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #14   26. nov 2013 http://www.citybugowners.dk/index.php?option=com_jfusion&Itemid=75

    Her ses det tydeligt det er en standard mekanisk motor med shims.


  • #15   26. nov 2013 ok nu har jeg søgt på toyota extreme forum og dine ventiler skal stilles for hver 9000km, dette er meget vigtigt for din motors levetid og benzinøkønomi,

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #16   26. nov 2013 lol??? du er en and.

Kommentér på:
aygo 1,0 lyd ved kold motor.

Annonce