{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.802 visninger | Oprettet:

DN
DN
Tilmeldt:
12. feb 2007
Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 109

Mislyd fra Golf 5 1.9 TDI 105 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en Golf 5 1.9 TDI med en mystisk fløjtelyd. Jeg har før prøvet at forhøre mig om denne fejl herinde, men uden held. Nu prøver jeg lige igen. Jeg har også været forbi VW i Åbenrå, men de kunne ikke fortælle mig hvad fejlen var.
Jeg har hørt mange forskellige forklaringer om mulig defekt EGR-ventil, turbolader eller utæt spindel i EGR-køleren...

Men er der nogen som virkelig har stødt på dette problem før, så skriv endelig. Jeg er ved at løbe tør for livliner...

Se videoen her:

http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/53625-mislyd_fra_golf_5_1_9_tdi_105


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd fra Golf 5 1.9 TDI 105
  • #1   21. nov 2013 Lyder lidt som død turbo, når den "fløjter" som din gør... Har du/I tjekket for slør i turboens aksel ved turbinehuset? smiley

  • #2   26. dec 2013 Har du fået løst problemet på din Golf.

    Jeg har set videoen og det er det samme min Passat 3c 1,9 gør, det er også kun i tomgang og de lave omdrejninger, høje omdrejninger så forsvinder det.
    Jeg mistænker enten EGR ventil eller EGR køler, men måske du har svaret hvis du er kommet af med mislyden? smiley


  • #3   26. dec 2013 Hejsa. Nej, jeg har ikke gjort så meget ved det endnu, da jeg stadig ikke er helt sikker på hvad det er. Jeg har snakket med flere der også har samme problem på Passat hvor det ofte er EGR kølerens aksel som er utæt.

  • #4   30. dec 2013 Jeg har lokaliseret fejlen på min Passat nu, det er spjældakslen på EGR køleren, så der er bestilt en ny nu. Det er ret tydeligt at se når man kommer under bilen, da den er meget sort ved akslen. Det er sikkert det samme der er galt med din, da min siger fuldstændigt ligesom din gør..

  • #5   30. dec 2013 Ok, kanon. Er det også ligesom at den ikke har så meget trækkraft i det at fløjtelyden er der, og først rigtig har den fulde trækkraft når lyden er væk?

  • #6   1. jan 2014 Ja det er som om at der mangler noget trækkraft i 1. Og 2. Gear i de lave omdrejninger, og det er også der lyden er mest tydelig, når jeg trykker mere på speederen, trækker den fint nok igen, og så bliver lyden også lavere.


  • #7   1. jan 2014 Det er simpelthen 100% som min. Må jeg lige høre fra dig når du har fået den skiftet om det løste problemet.

  • #8   12. jan 2014 Så har jeg fået skiftet EGR køleren, det var den der var problemet, og sikke en forskel, ingen mislyde mere og ingen tøven fra motoren heller, det er bare skønt. Spjældakslen sad helt løst på den gamle og den var helt sort rundt om, så den var helt færdig.

  • #9   12. jan 2014 Holdkæft hvor godt. Så fik jeg langt om længe svar på mit spørgsmål smiley
    Mange takker.


Kommentér på:
Mislyd fra Golf 5 1.9 TDI 105

Annonce