{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.758 visninger | Oprettet:

Kim H
Kim H
Tilmeldt:
17. dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Batteriskifte på Mazda 6 fra 2004 {{forumTopicSubject}}

Da det ser ud til at mit batteri er døende, vil jeg høre om jeg selv kan skifte det?
Jeg kan jo købe et batteri til 1/2 delen af hvad mit værksted tager for det selv samme batteri.

Jeg er dog lidt i tvivl om jeg kommer til at stå med en bil der hverken vil det ene eller andet bagefter, fordi strømmen har været afbrudt i de 5 min. det tager fra kablerne på pålerne er afmonteret til de er monteret på det nye batteri.

Så vil jeg løbe ind i problemer med bilens elektronik, eller bilens radio/cd men manglende koder eller andet?

Håber nogen har prøvet det, og ved om det er muligt.

Mvh. Kim Hansen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteriskifte på Mazda 6 fra 2004
  • #1   18. dec 2013 Ingen problemer, du giver bare los..

  • #2   18. dec 2013 Ved ikk med mazdaen men min 207er som er fra 08 døde ikk (altså glemte ikk nøgler osv)
    Står det ikk i manualen hvordan du skal gøre?

    Du kan jo altid lade en dør stå på klem i tilfælde af den skulle fucke.. Men er ret sikker på den burde virke..


  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #3   18. dec 2013 Manualen fortæller bare at stort set alt skal man køre til sit autoriserede Mazda værksted med, og for 6 år siden kostede det mig 1600,- for at få skiftet batteri. Jeg kan så se at jeg på nettet kan få et Varta batteri helt magen til det de satte i dengang for under 750,- med porto, og så var det jo jeg tænkte at det var en nem måde at spare 850,- på her i den dyre juletid, hvis altså ikke jeg splitter elektronikken ad, ved at lade den stå uden strøm i de minutter der vil til det nye batteri er monteret.



  • #4   18. dec 2013 Du skifter det bare selv, det kan dog være du skal kode din auto funktion på dine el ruder, men det er hurtigt og lige til.. Det kan jeg fortælle dig hvis det skulle være tilfældet, kan ikke huske om de nulstiller eller om det kun er på mazda3

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #6   18. dec 2013 Jeg tror ikke elruderne bliver noget problem, for de er ikke "auto" noget. De kører kun når man trykker på knapperne. Det er kun førersiden der selv kører op/ned, hvis men trykker/trækker knappen helt op eller trykker den helt ned, det er vist det eneste "auto" der er ved ruderne i min gamle bil :). De kan ikke betjenes via fjernbetjeningen til centrallåsen. (går ud fra det er det du mener?)


  • #7   18. dec 2013 Nej, du kan ikke få batteriet op med kabler på, men man kan sætte en booster på klemmerne og så tag dem af smiley

    nej det jeg mener er at de ikke selv kan køre helt op eller helt ned ved et tryk ( det er det, der skal kodes, men husker ikke på en gammel GG/GY model før facelift om det skal kodes igen, men tror det ikke )


  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   18. dec 2013 Lass G det er et godt bud, jeg er bare i tvivl om den løsning holder når jeg afmonterer minus på det gamle batteri, da minus på det nye vel skal sættes på stel, for ikke at kortslutte batterierne. Og er der så reelt forbindelse på det tidspunkt hvor jeg alene har forbundet pluskablet fra bilen med plus på det nye batteri, og så stel fra bilen til minus på batteriet?

    Jeg har aldrig rodet med den slags før. Jeg kan sagtens lave det, men mit problem er, at jeg ikke rigtig ved noget om det, da jeg desværre aldrig har rodet med biler. (som det helt sikkert også fremgår når jeg skriver smiley )


  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #10   18. dec 2013 ok, hvis de skal kodes, så er det "kun" venstre fordør der vil gi' problemer, da de andre kun kører mens man trykker/vipper kontakten.

  • #11   18. dec 2013 ja, det er kun ruder med auto funktion, men der er møg nemt og tar max 7½ sek at fixe hvis problemer opstår.

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   18. dec 2013 Hvis det bliver mit største problem, at jeg skal holde knappen for at få min rude helt op/ned, så er det vist bare at komme i gang. Var mere bange for at motorstyringen skulle tabe data, og radioen skulle bruge en kode eller lignend, og jeg så ville ende med at skulle betale mit Mazda værksted flere tusind for at afhjælpe det, for at jeg lige troede jeg kunne spare 800,- smiley

  • #13   18. dec 2013 Der er kun radiokode hvis du selv har slået det til, og selv valgt en kode

  • Tony N
    Tony N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #14   19. okt 2015 Har skiftet batteri på min Mazda 6 2,0... Nu kører sideruden i førersiden kun halvt op og slår automatisk ned igen. Dette gør den flere gange indtil jeg kører højre siderude ned nogle gange, og så pludselig kan sideruden i førersiden lykke helt op. Der er autofunktion i førersiden..
    Er det en kodning eller en fejl i kontakten?


  • #15   19. okt 2015 Prøv at rulle lidt ned, og derefter rulle op igen og hold kontakten oppe i et par sekunder

    Når du slipper kontakten, afgiver døren et klik, dette gøres på alle døre.


  • Hans C
    Hans C Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   19. dec 2017 Lige haft det her problem med ruderne så prøvede at bruge instanshook's idé det virkede så mange tak

Kommentér på:
Batteriskifte på Mazda 6 fra 2004

Annonce