{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.994 visninger | Oprettet:

Gearkasse ødelagt dagen efter service hos mercedes {{forumTopicSubject}}

Hej folkens jeg vil gerne lige høre jeres input på nedenstående.

Jeg har en kammerat med en Mercedes S500 fra 2005 der dagen efter den har været til service på et autoriseret Mercedes værksted begynder at få mislyde fra automatgearkassen.

Bilen bliver så bugseret tilbage til værkstedet der efterfølgende konstaterer at lejerne på oliepumpen i gearkassen er stået af og dette har medført at momentomformer og gearkasse er totalskadet.

Tilbud på rep. hos Mercedes er på 50.000kr

Kan det være rigtigt at lejerne kan være slidt op på sådan en bil der kun lige har rundet 87.000km.

Jeg finder det meget mistænksomt at dette sker lige efter et service eftersyn på bilen.

Mercedes siger dog at de ikke har rørt ved gearkassen til service eftersyn men kan det være de har skiftet olie på den og evt. glemt at hælde nyt på eller evt. hældt forkert olie på den.


Imput omkring dette modtages og evt. gode råd til en alternativ og billigere løsning på rep. af bilen evt. i udlandet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearkasse ødelagt dagen efter service hos mercedes
  • #1   19. dec 2013 Hvis ikke der står gearolie på regningen, har de med garanti ikke skiftet det smiley

  • #2   19. dec 2013 Jeg har prøvet præcis det samme med min E220 211 fra 2004.
    På vej ud fra værkstedet hvor den lige havde fået skiftet olie på gearkassen samt justering smiley
    Resultat: en ødelagt pumpe, spåner i olien og ventilhuset i bunden af gearkassen. Første renovering kostede 28000.- og 2-3 uger efter var den gal igen, og denne gang kostede det 18000.-


  • #3   19. dec 2013 Jeg ville bede om et uvildigt sted undersøgte den.
    Men kan jo sagtens være at de kan se om det er fordi den har kørt uden smøremidler


  • #4   19. dec 2013 Ja det lyder mærkelig.. Ved du om det er en fabriks fejl? eller om det er "slidtage" efter de km? for normal hvad jeg har set, så går mercedes ind og hjælper med betalingen nogle gange, hvis det er en fabriks fejl.

    Hvad for et værksted er det?

    Og hvis de siger at der ikke er service i gearkassen, så må de have ret. Man hvis jeg var din kammerat, så vil jeg tag der hen, og få alle service papir på det, både service koder, så i kan se hvad der er lavet på dette service, og de andre.



  • #5   19. dec 2013 Jeg venter lige med at sætte navn på værkstedet for vi afventer stadig deres respons på vores email til dem og jeg vil ikke hænge dem ud her før jeg er sikker på at de fortjener det smiley

    Jeg har et supplerende spørgsmål.
    Bilens km. ved dette service var 87.000km er der nogen der ved om dette service eftersyn på en Mercedes foreskriver olieskift i gearkassen?

    Hvis service forskrifterne siger at gearolie skal skiftes ved dette interval er der jo stor sandsynlighed for at det er blevet skiftet og der her er sket en fejl.


  • #6   19. dec 2013 jeg skal ikke kunne svare på det lige her. Men det skulle gerne kunne lade sig gøre at få dat i den service kode der er brugt. Så få fat i den kode for dette service og det sidste. SÅ vil jeg tjekke op på dem

  • #7   19. dec 2013 Kan man ikke få FDM til at checke det igennem? Det lyder ret skummelt i hvert fald.

  • #8   19. dec 2013 Så vidt jeg kan læse, har du og/eller din kammerat allerede besluttet Jer for, at værkstedet har ødelagt den gearkasse, så hvad vil du så med vores argumenter?

  • #9   19. dec 2013 Hvis der ikke har været rørt ved kassen er det ikke værkstedets problem.

  • #10   19. dec 2013 René Ø Hvor læser du det henne?

    Hvis vi allerede havde besluttet at Mercedes var skyld i det ville tråden her jo ikke rigtig give mening vel og jeg havde nok ikke bedt om input til værksteder der kunne reparere bilen så lad være med at kommentere med mindre du har noget konstruktivt at komme med!

    Mercedes fastholder at de ikke har rørt ved gearkassen til sidste eftersyn så det er nok ikke dem der har ødelagt den.

    Vi må jo bare stole på at det de siger er korrekt og at de ikke kunne finde på at stikke en lille hvid for at slippe for en regning på 50.000kr

    Hvis der er nogen med ideer til hvordan vi bedst og billigst kan få repareret bilen så tager vi gerne imod input smiley

    50.000kr for at få den lavet hos Mercedes er mange penge


  • #11   19. dec 2013 Har en kollega der har undersøgt hvad det koster at få skiftet til en renoveret gearkasse. Han sagde at ved Mercedes herhjemme 50.000 (passer meget godt med din info). Tager man til Tyskland var det billigste han nævnte vist nok i Düsseldorf, hvilket kostede 16.000. Hvis man ikke vil så langt væk kan man køre ned over grænsen.. Mener han sagde at Mercedes dernede ville have omkring 30-35.000. Tager man Sand Jensen lige over grænsen mener jeg det var omkring 26.000.. Så der er en del at spare smiley

  • #12   19. dec 2013 Hans er forresten en w211 stationcar 320 CDI smiley

  • #13   19. dec 2013 Mercedes foreskriver, ligesom BMW, at olieskift ikke er nødvendigt.

    Men ligesom alle andre med denne mening, da er olien det første de skifter hvis gearkassen driller.

    Om ikke andet, så skulle ATT24 være at anbefale. Og 87.000 lyder absurt, det har jeg endnu ikke hørt om på en MB.


  • #14   19. dec 2013 Ja jeg har også forespurgt hos ATT24 men der er bare hammerlangt ned til dem med autotransporter.

    Jeg har fået et foreløbigt tilbud på 1500eur hos et firma lidt udenfor hamburg så det prøver jeg at følge lidt mere op på.

    Syns også at det er helt uhørt at dette sker efter kun 87.000km bilen er jo kun lige kørt til.

    Bestemt ikke noget man forventer af en bil med en nypris på 3.6 millioner


  • #15   19. dec 2013 Kan man købe en bil til 3.6 mill, har man også råd til at rep den... Men nej, 86000km er ikke lange på en auto kasse det vi enige om

  • dennis n
    dennis n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #16   19. dec 2013 Hvis alle service er overholdt til tiden hos Mercedes. Burde det være muligt at få noget kulance. Jeg har lige fået lavet en Sprinter for 110.000 og betalte 15.000,- Men hvis den en gang har været på et ikke Mercedes værksted, så glem det!

  • #17   20. dec 2013 Hej Anders
    Jeg har været inde hos Mercedes Idag og se gearkassen
    Det kan meget nemt være pga af at bilen ikke har kørt flere km end den har
    Ergo den må ha stået meget stille og når en automat gearkasse står i længere tid
    Løber olie væk fra lejet ved converteten
    Og det kan være derfor den nu er brændt helt af
    Men det er kun et gæt......
    Der er så mange små jern spåner i gearkassen og derfor kan den ikke renoveres
    Så i de 55 sætter de osse en ny gearkasse og ny converter på stumper 40 + m


  • #18   20. dec 2013 ? who cares.. aNONYMOUS

    Nu købte han jo ikke bilen fra ny men bare fordi at man har råd betyder det jo ikke at man vil klatte pengene væk og betale overpris for at få bilen repareret.

    Vi har lige fået et tilbud fra Storek GMBH tæt ved hamburg på 1785eur for at for skiftet til en ombytningskasse og converter.

    Jesper jeg sidder med tilbudet fra Mercedes og du har helt ret i at det er valget af helt ny converter og gearkasse der trækker prisen op hos Mercedes.

    Din forklaring omkring bilens lave km. som medskyldig i at lejerne står af giver meget god mening.


  • #19   20. dec 2013 En S500 koster ikke 3.6 - heller ikke i lang med ALT i udstyr.

    Men om ikke andet.. Er det enlig en W220 eller W211? De skiller i 2005. 7g-tronic gearkassen er vidst ikke helt jo god som en gamle 5-trins 722.6.


  • #20   20. dec 2013 W211 er en E-Klasse

    Den her er en W221 så den er med den nye 7G

    Mht. nypris så var det også mig der var gal på den.

    Første ejer gav 3.2 for den men stadig en dyr bil der ikke burde smide en gearkasse allerede ved 87k



  • #21   20. dec 2013 Ved godt at W211 er en E-Klasse, det skulle have stået W221.

    Okay, så må første ejer virkelig have været om sig med at krydse af angående udstyr!

    Det er selvfølgelig dårligt at gearkassen kun holder 87.000 km - men fordi at bilen kostede 3.2 milioner fra ny, er gearkassen ikke anderledes end til C og E-Klassen..

    Vil Mercedes dække noget af det? Det er jo en S-Klasse, så kunne forestille mig at de var noget mere medgørlige, end hvis det blot var en Citan. Om ikke andet ville jeg kontakte Mercedes Danmark og høre dem af.


  • #22   20. dec 2013 Jo heldigvis har vi været i forhandlinger med Ejner Hessel i Herning og de har valgt at nedsætte regningen fra 50.000kr til omkring 30.000kr pga. bilens lave km. stand så nu er beslutningen taget og bilen får en helt ny gearkasse hos Hessel.

    Bare lakeringen kostede næsten 100k ekstra fordi den blev bestilt med en speciel lak hvor bilen er sprøjtet 12 gange.

    Takker for input alle sammen smiley

    Mht. udstyr så er der sat kryds i alle kasser.
    Bilen kostede 1.9 i standart trim resten er udstyr og afgift af udstyr.

    Det hele er fabriks monteret og så skal man jo betale fuld afgift af det i modsætning til hvis man fik det monteret efter bilen kom til DK


  • #23   21. dec 2013 Godt valg

Kommentér på:
Gearkasse ødelagt dagen efter service hos mercedes

Annonce