{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.705 visninger | Oprettet:

ABS/ESP + Servo lampe på Seat Altea {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået et problem med min Altea fra 12/04 lamperne til ABS, ESP og servostyring lyser.

Når jeg udlæser fejl får jeg fejlkode 00287 - ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44): Mechanical

Jeg har skiftet ABS sensor, og hjulnav. UDEN HELD!
jeg har også tjekket at dækkene er ens og med ens dæktryk

Hvad F...... kan der så være galt??

Jeg har oplevet fejlen før, hvor det altid plejer at være en sensor eller et nav den er gal med??

sidder der nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS/ESP + Servo lampe på Seat Altea
  • #1   9. jan 2014 Måler den omdreningerne i lejet? eller med tænder?

  • #2   9. jan 2014 Jeg er lidt usikker på hvad du mener? den måler vel omdrejningerne i forhold til den magnet-abs-ring der sidder på lejet?

  • #3   10. jan 2014 har en skoda på arbejdet lige nu med samme fejl smiley kunne være sjovt og vide hvad der er galt smiley

  • #4   10. jan 2014 Du må endelig lige give en melding hvis/når du finder fejlen?? smiley

  • #5   10. jan 2014 Det er vel den der er defekt?

  • #6   10. jan 2014 Det er det desværre ikke, både nav-inkl abs-ring og abs-sensor er skiftet

  • #7   10. jan 2014 Hvordan ser det ud når hjulet drejer? tænker måske lejet er slidt.

  • #8   12. jan 2014 Jeg har lige købt en Altea 2.0 TDi fra 2006 som også gør det.
    Der var ingenting da den blev prøvekørt, men i den tid den har stået, fra sælger satte den til salg, til jeg fik den klar til at køre (stod uden plader, og skulle nedvejes) har den været helt drænet for strøm 2-3 gange. 1 gang da den skulle prøvekøres. Måske 1 gang i de efterfølgene dage indtil den skulle køres hjem. Og 1 gang efter den havde fået plader på.

    Det var så her da jeg endelig skulle ud og køre i den at den viste disse fejl, hvortil jeg så har hørt fra en mekaniker jeg kender, at det sagtens kan være batteriet der skal skiftes. Han mener at når et batteri bliver afladet på den måde, flere gange, kan det være den ikke giver den helt korrekte spænding. Så det man ser af fejl kan blot være en spændings fejl.

    Ved ikke om der er andre her der kender til det, men det er ihvertfald noget jeg vil prøve først. Den kan alligevel ikke holde strøm mere end en uge, så det er nok på tide alligevel.


  • #9   12. jan 2014 Kan så os lige tilføje at jeg slet ikke kan mærke nogle problemer med servostyring når jeg drejer rettet. Kan dreje det ligeså nemt når jeg holder stille som jeg kan når jeg kører.

    Og her i går skulle jeg lave en lidt brat opbremsning i vådt føre, hvor jeg kunne mærke at ABS'en slog til. Så den tror jeg heller ikke fejler noget


  • #10   13. jan 2014 Hej

    Det er lidt sjovt det forløb du beskriver der, mit startede nemlig også med at min bil var begyndt at aflade, det viste sig at være en knækket canbus ledning i førerdøren. Men den var årsag til at bilen blev afladet et par gange, imens dette stod på skiftede jeg en ABS-sensor da den begyndte at melde fejl, det hold ca 14 dage og så meldte den fejl igen.
    Så skiftede jeg nav'et da det jo ikke kunne være sensoren. (Imellemtiden blev afladningsproblemet løst) den havde altså også afladet med den nye ABS sensor. Problemet var bare at lamperne stadig lyste som du beskriver. I ren fortvivelse forsøgte jeg igen at skifte ABS sensor. Og nu er problemerne væk. Det er som om at afladningen af batteriet hat kunne ødelægge de 2 ABS-sensorere. For jeg køre stadig med det gamle batteri nu, og det virker fint.

    Tak for dit indlæg


  • #11   4. feb 2014 tager lige tråden op igen, da jeg er rendt ind i samme problem, min bil har holdt stille et par dage og her til aften hvor jeg skulle ud og køre begyndte lamperne at lyse ABS/ESP.

    Fik du løst dit ABS problem eller er din lampe begyndt at lyse igen??


  • #12   26. mar 2021 Har i fundet ud af noget?? Jeg har samme problem på min A4 B7 ligenu.

  • #13   26. mar 2021 Og mit batteri er på 11.6 volt i øjeblikket, er det det måske?

  • #14   4. aug 2022 Har samme problem med min Skoda Octavia abs lyser esp og servo lampe Den ser at abs sensor er defekt i Højer sidde bag kun de vær på grønt de eller

Kommentér på:
ABS/ESP + Servo lampe på Seat Altea

Annonce