{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.102 visninger | Oprettet:

Audi A4 1,8 95' - problemer med startspærrer , nøgle ikon , bundstykke?? {{forumTopicSubject}}

hejsa, har anskaffet mig sådan en Sur audi.. den driller lidt med at starte, altså : Når jeg sætter nøglen i og sætter tænding på, så kommer der et nøgle ikon, (jeg går ud fra det er startspærre?) så blinker den 1 gang, og hvis den kun blinker denne ene gang, så kan man starte bilen.. men hvis den blinker mere end den ene gang, så kan jeg ikke holde den igang ??? En mekaniker snakkede noget om en kendt svaghed på dem ? og mente han sagde et bundstykke i tændingslåsen ??? Nogen der ved noget om dette.. det er ret irriterende at man skal prøve i over 20 min når man holder ude ved Bilka f.eks... Hmm smiley

hjææælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 1,8 95' - problemer med startspærrer , nøgle ikon , bundstykke??
  • #2   4. feb 2014 Hej. Jeg har selv en A4 1.6 1995, som driller med startspærre. Dvs at jeg starter bilen og den går så ud efter 1-2 sek. Det er ledningen til læsespolen der har dårlig forbindelse. Jeg læste at jeg skulle sætte ny ledning med stik på, men jeg motionerede bare stikket og det har så virket de sidste 6 mdr, men nu kommer fejl periodisk igen. Man kan evt. lodde ledning fast til læsespole med elektronik loddekolbe. Mvh. Gert

  • #3   4. feb 2014 Hejsa gert, tak for det gode svar ! Men det der læsekode, hvad og hvor sidder det ?

  • #4   4. feb 2014 Det hedder læsespole og er den metalring der sidder rundt om din tændingslås. Den opfanger signalet fra din nøgle. Desværre sidder ledning til læsespole godt gemt under diverse plastskjolde omkring ratstamme, så der skal afmonteres lidt, før man kan komme til den.
    Det er i øvrigt en kendt fejl på de Audier og jeg fik hjælp fra Audiklubben til at spore mig ind på denne fejl. Mvh. Gert


  • René  T
    René T Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   1. jan 2018 Hej Gert
    Jeg ved godt at det er et gammelt opslag jeg skriver på men det nøgle symbol i snakker om er det en gul nøgle med et rødt kryds over for jeg kan ikke læse mig frem til hvad det symboliserer i min audi A4 2009
    Venlig hilsen René


  • #6   1. jan 2018 Hej Renè.
    Det er en gul nøgle, jeg kan ikke lige huske det med rødt kryds. Nøgle forsvinder når bilen er startet. Jeg har erfaringer fra 1995-1997, men ingen fra så ny som din bil.
    Gad vide om trådstarter fik fixet sin bil. Det er fint hvis man vender tilbage med løsning så andre kan få glæde af det(det er vel også almindelig høflighed).
    Mvh. Gert


  • René  T
    René T Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   2. jan 2018 Tak for svar Gert og fortsat godt nytår

Kommentér på:
Audi A4 1,8 95' - problemer med startspærrer , nøgle ikon , bundstykke??

Annonce