{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Galant V6 2,5 24V Larm og bilen trækker til højre når rettet står neutralt {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Min Galant Larmer lidt når jeg køre over 40 km/t, en form for dæk støj lige kommet. så jeg tog begge forhjul af og tjekket det hele.

Da jeg nåede til bærearmen i venstre side kan jeg faktisk ikke bevæge den nogen veje ikke op eller ned eller til siderne.

Så nåede jeg til højre side og den kan jeg bevæge over dobbelt så meget er det normalt?

Når jeg er ude og køre så hvis jeg drejer til venstre så stopper larmen inden i bilen men den forsætter hvis jeg drejer til højre?

Hvad kan der være galt?

Har lavet en Video

Link: http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/54204-galant_v6_2_5_24v_larm_og_bilen_traekker_til_hoejre_?status=1

Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galant V6 2,5 24V Larm og bilen trækker til højre når rettet står neutralt
  • #1   10. feb 2014 Den bærearm skal skiftes. Men larmen stammer fra et defekt forhjulsleje.

  • #2   10. feb 2014 Så Højre Bærearm er død???? og skal skiftes?
    Skal bilen så spores?

    Det bare underligt fordi det er ikke særligt lang tid siden de er blevet skiftet for under et halvt år og originale dele autoriseret værksted.

    Men det er en meget svag lyd og syntes ikke rigtigt jeg kan høre hvor det kommer fra i bilen? og syntes bare man tydeligt kan høre hvilket hjul et leje er gået på??


  • #3   10. feb 2014 Man kan se, at den venstre er blevet skiftet, for der stadig sidder klistermærke på den. Den i højre side, ligner en gammel bærearm uden klistermærker og så meget, som du bevæger den, burde slet ikke kunne lade sig gøre.
    Du behøver ikke at spore bilen efter bærearmskift, hvis det er originale arme du bruger.

    Hvis lyder forsvinder, når du drejer til den ene side, er det hjulleje. 100%


  • #4   10. feb 2014 så hvis jeg drejer til venstre og larmen forsvinder så er det HØJRE forhjuls leje der skal skiftes ??

    Og hvis jeg drejer til højre så og larmen forsvinder så er det VENSTRE forhjuls leje der skal skiftes??

    Er det forsået rigtigt?

    Og mange tak fordi du gider og hjælpe!! smiley

    Men er det ikke en sporing der skal til når bilen trækker til højre når rettet er i neutral stilling?? eller bliver det ordnet når bærearmen bliver skiftet??


  • #6   10. feb 2014 Kan ikke huske, hvad side er gået i forhold til hvad side man drejer mod...

    Den kan trække til side, selvom sporingen er 100% i vinkel, hvis den bærearm er færdig. Men hvis du er i tvivl om sporingen, så er det en god idé at få det gjort efter bærearmen er skiftet.


  • #7   10. feb 2014 Jeg takker mange gange og så lige for at være ekstra Noob så ville jeg lige skrive det som i mener der skal skiftes:
    Bærearm Højre Side..
    Forhjuls leje højre side
    Er det rigtigt

    Og tak igen.


  • #8   10. feb 2014 Og så en sporing hvis den ikke stopper med at trækket til højre smiley

  • #10   10. feb 2014 Takker igen smiley

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #11   10. feb 2014 jep hvad siger dine styrekugler ? smiley

  • #12   10. feb 2014 da jeg tjekke dem kunne de ikke rygge sig eller noget sad godt fast virkede ikke som om der var slør i men de er også lige blevet skiftet smiley er der andre smarte metoder at tjekke dem på ??

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #13   10. feb 2014 du løfter bilen med alle hjul på, som er korrekt fastspændt, du går ovre i din højre side som du siger du har problemet, hiver i hjulet ved at holde fast kl.6 og 12 hvis det giver sig er det din bærekugle/bærearm den er gal med, efter holder du kl.3 og kl.9 og hiver hvis det giver sig, er den gal med din styrekugle. hvis hjulet giver sig hele vejen rundt er det typisk galt med dit forhjulsleje, specielt hvis det laver mislyde når du drejer hjulet rundt. og ja det er rigtigt at du også kan mærke slør med dækjern og på de måder du allerede har gjort.... og det i har konkluderet lyder skam også rigtigt nok......

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #14   10. feb 2014 ps. sporingen ændre sig kun hvis du ændrer på sporearmen/styrekuglen da det kun er den del der sidder til dit tandstangsstyr, som dit lille rataksel sidder på til med et lille tandhjul... smiley

  • #15   10. feb 2014 Fedt Det ville jeg også lige prøve at løbe de ting igennem smiley Takker for de gode metoder smiley

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #16   10. feb 2014 men et defekt tårnleje eller defekt støddæmper ville med garanti påvirke din caster. retningsstabilitet.. prøv at trykke bilen ned i hvert hjørne også læg mærke til om bilen med det samme holder op med at hoppe.. hvis den ikke gør det defekt støddæmper

  • #17   10. feb 2014 Du behøver hverken tjekke styrekugler, støddæmpere, eller tårnlejer. Den buede højre bærearm holder ophænget på plads og forhindrer det i at bevæge sig i bilens længderetning (frem og tilbage). Den inderste gummibøsning (den, der sider fast på karrosseriet) er gået. Det bevirker i, at når du begynder at køre, så bliver ophænget på højre side af bilen presset tilbage, i retning af baghjulet, og derved selve forhjulet begynder at pege mere mod højre. Og derfor begynder bilen at trække mod højre. Skift bærearmen.

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #18   10. feb 2014 alletiders forklaring.. når det er så sagt. skader det ikke at gennemgå de metoder jeg har beskrevet efterfølgende. så du sikker på de andre dele også er i orden...

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #19   10. feb 2014 også specielt fordi de er lynhurtige at lave.

Kommentér på:
Galant V6 2,5 24V Larm og bilen trækker til højre når rettet står neutralt

Annonce