{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

gik pludselig ud under kørsel {{forumTopicSubject}}

Jeg vil starte med som det første at undskylde for at jeg ikke kan fagsproget, men jeg har brug for hjælp.
Jeg har en WW Polo fra 1999 1,0 50 hk, som har været lidt på tværs idag, den valgte pludselig at gå i stå ude på hovedvejen. batterilampen lyser på indstrumentbrættet og det skal siges at jeg havde problemer med at starte dyret i morges. Jeg har også haft lidt problemer med starteren så det er nogle gange kun hver anden eller tredje gang den vil starte.
Tror i bare at det er et nyt batteri der skal til og kan den godt kollapse sådan uden videre?

Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gik pludselig ud under kørsel
  • #1   11. feb 2014 batteri-generator

  • #2   11. feb 2014 Ja, batteri eller generator

  • #3   11. feb 2014 batteriet "gemmer" strømmen genereret af generatoren. Når bilen kører, levere generatoren alt det strøm bilen har brug for (ville være skidt hvis man skulle ud og skifte batteri på en tur til Malaga). Så derfor:

    Er bilen gået ud og har været umulig at starte igen = død generator = generatoren har ikke kunne levere nok strøm og bilen har derfor ædt af batteriet til det var fladt = ingen strøm til at starte bilen igen.

    Kunne bilen startes igen er det IKKE generatoren, da bilen ellers ville have drænet batteriet for strøm.

    Er sidstnævnte tilfældet, ville jeg udforske tændingssystemet fra bundstykket i tændingslåsen og udad.

    Her skal du fokusere på:

    * bundstykket i tændingslåsen (kendt svaghed på nogle vw'er)
    * Tændspolen (kendt problem på vw hvis det er en oliebaseret tændspole)
    * evt rotor og rotorhus
    * Tændkabler
    * Tændrør (dog ikke så sandsynligt)


Kommentér på:
gik pludselig ud under kørsel

Annonce