{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.292 visninger | Oprettet:

Opel Corsa B Start problem. {{forumTopicSubject}}

Har en Corsa B 1.0 12v fra 98. Den prøver at starte, men går ikke igang. Der er skiftet: Benzinpumpe, knast og krumtapsføler, bundstykke til tændingslås, hovedstrømsrelæ, og benzinpumpe relæ. Alle stel punkter er ok. Når man tager knast føler fra starter den??? Gode råd modtages, hvis du ikke ved hvad du snakker om så lad venligst være med at kommentere....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa B Start problem.
  • #1   25. feb 2014 er du sikker på at der ikke er et brud, på ledningerne fra ledningsnettet som går til knast-føleren, og selvom knast føleren er skiftet kan den godt være defekt, osse hvis den er ny, det er før set..


  • #2   25. feb 2014 Nej er jeg ikke sikker på, men prøver at måle lednings net igennem, synes jeg har prøvet alle de "normale" fejl på sådan en.. smiley Men et godt bud smiley dog forstår jeg ikke skidtet kan starte når knast føler er pillet fra?

  • #3   25. feb 2014 blinker motorværns lampen,
    så er startspæren aktiver og bilen vil ikke starte.

    ellers vil jeg få en tester på, for og se, hvad der er galt,

    det med bare og skifte dele ud,hjælper intet, og kan være en dyre fornøjelse,
    da man kan skifte mange dele, som intet fejler.

    kender du ikke nogen med en tester(computer)
    så gå ind på www. o p e l p o w e r.dk
    der er der en liste med dem der ahr tester og hvor i landet du bor.

    kan se i din profil, du er fra sønderjylland, men hvor.

    jeg kan låne en teste, hvis jeg lige få et par dage til at hente den


  • #4   25. feb 2014 Sønderjyden. Har selv Opel Com, men den viser ingen fejl, det meste er skiftet andet sted uden virkning smiley Har kun tilbudt min hjælp på grund af udfordringen i det smiley Har snakket med "gamle" opel folk som heller ikke lige kan komme med en løsning, så må nok ty til Nielsens om et brud på lednings net. Også derfor jeg måske er lidt skarp i oprettelsen, da jeg ikke gider dem som ikke læser alt smiley Ikke ment til dig og Nielsen... Er lidt til at der er spændings tab til styre boks, da den jo starter når knast føler er taget fra?

  • #5   25. feb 2014 Sønderjyden. Nej motorlampen blinker ikke, og benzinpumpen kører... Bor i Kolding, og har lavet opel i mange år, men den her giver sgu grå spidser i de sidste hår på hovedet smiley Har også prøvet med anden tændspole/bro...


  • #6   25. feb 2014 ja og det kan ligge ved en lille ting,

    håbe i få fundet løsningen på problemet


  • #7   25. feb 2014 Jeg ved at man kan måle noget på de der følere, men jeg kan ikk lige helt huske hvor mange ohm der skal være..Mener det er 500 ohm, er så ikk helt sikker det, eller prøv evt. opelpower.. Men de skal ikke mangle ret meget spænding for at de ikke virker.. ellers prøv at se om du kan finde onkel per, her inde han burde vide det..

  • #8   25. feb 2014 Giver en melding når fejlen er fundet... Er sikkert en lille ubetydelig ting som koster næsten gratis:-) Skal bare findes... Og tak for jeres indput ( første gang jeg har fået noget respons med værdi her) Bliver sikkert smidt på filter smiley Sønderjyden.. Send lige dit mobil nummer på pb hvis du har tid til jeg ringer..

  • #9   25. feb 2014 Nielsen. Har Autocom, og den siger ca 940 ohm på krumtap føler og 0 på knast, men hjælper jo ikke hvis man ikke kan se impuls.

  • #10   25. feb 2014 Nej det er jo rigtigt nok, håber du finder fejlen.. men det er rigtigt, der kommer rigtig mange ubruglige møg svar, når man virkelig har brug hjælp.. har du kigget i stikkene om benene for kontakt med hinanden, hvis man rykket dem fra nogle gange, kan man godt komme til, at skubbe dem ud af stikket...

  • #11   25. feb 2014 jeg havde problemer med min kadett e gsi, 1.8

    hvor der er lagt en 2.0 motor i, den kørte med standart 1.8 motorstyringen,
    men ledningerne, var godt møre,

    så jeg skiftede til et fra en vectra a 2.0 fra 93.

    den startede fint men satte ud i al motor elektronik et ½ sek med forskellig mellemrum.

    ingen fejlkode laget,
    men da jeg fik testeren med ud på en køre tur fandt jeg fejlen.

    der er dårlig forbindelse til den lille lorte magnet ventil, der åbner for tank ud luftningen.

    så når den drille nu, skal man lige rykke lidt med ledningen til den.

    skal have kigget på det i morgen,



  • #12   25. feb 2014 Nielsen: Ja stik er tjekket, så hælder stadig til spændings fald... Har ekstra stel til både chassis og motor, så synes jeg har gjort alt, følere og relæer jeg har brugt er fra identisk bil/motor som kører. Er sgu lidt sjovt at bøvle med, giver et kick når man endelig finder fejlen smiley Problemet er jo at alle kan finde en fejl der lagres, men det sjove er at profferne ikke kan komme på mere. Som Sønderjyden skriver kan det ligge i en lille banal ting som æder spændingen ved start.. Kæmper sgu til de sidste hår er faldet af, og så lidt til...

  • #13   25. feb 2014 kører den 100% som den skal når knast føler er pillet fra...

  • #14   26. feb 2014 Ja den kører uden... Lyser kun i motor lampen når den er taget fra..

  • #15   27. feb 2014 har du fundet fejlen..

  • #16   10. mar 2014 Ja smiley

  • #17   10. mar 2014 Dårlig stel mellem styreboks og monterings flade.. Boksen var irret på bagsiden og det er der den får stel...

  • #18   12. mar 2014 Hmmm.. Der kan se...

  • #19   18. feb 2016 Har samme problem med samme bil. dog ka min starte og så køre men efter den har været slukket vil den ikke starte det som om der ikke er tænding på selvom jeg prøver at starte flere gange og der er masser af strøm..det er nu sket flere gange men lader bilen stå ca en time og derefter springer den igang og kører fint..gir bare ingen mening.. Haft tester på der skriver det er pga startspærre..har skiftet bundstykke.. Hjalp ikke..så må det vel være knastføler eller tændspoler..men hvorfor ka den starte efter en time..

  • #20   18. feb 2016 Må ha tjekket boksen for IR

  • #21   27. feb 2016 Har du haft tester på når fejlen er der? Hvad med knast føler....

Kommentér på:
Opel Corsa B Start problem.

Annonce