{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Mads K
Mads K
Tilmeldt:
22. jan 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29

Turbo slør {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Min turbo har slør aksilat cirka 3 mm på sugesiden. Har prøvet at læse mig frem til at der intet må være aksialt, men nogle skriver at der gerne må være lidt, hvad er lidt? Det er så meget at man kan høre det klikker hver gang man hiver lidt i den.
Hvis jeg drejer i hjulet sætter det sig stramt nogle gange, hvilket jeg heller ikke mener skal være der?

Er den død?

Mvh Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo slør
  • #1   13. mar 2014 Jeps, den duer ikke mere.


  • #2   13. mar 2014 Yes, det var det.. desværre.

  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
    #3   13. mar 2014 Det eneste jeg bare ikke forstår er at den kan holde tryk? Den holder tryk men overfører slet ikke kræfterne til bilen, er det normalt ved slør? smiley

  • #4   13. mar 2014 Hvad for en bil snakke vi om

  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
    #5   13. mar 2014 Golf 4 1.8t
    En kommentar til det jeg skrev tidligere er det meget forskelligt hvordan den trækker. den trækker og så dør den ligesom og trækker igen smiley


  • #6   13. mar 2014 Benzin pumpe er et problem på dem hvad med service hvor når har den sidste fået lavet det

  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
    #7   13. mar 2014 Har lige skiftet benzin filter på den, hvilket ikke hjalp. Kan man teste om den er defekt? smiley

  • #8   3. apr 2014 Hej Jeg ved at dette er en lidt gammel tråd, men jeg mener at ud har lidt begrebs forvirring.

    Aksialt er på langs i akslen, her må du typisk ikke have noget mærkbart slør (nogle få 1/10 dele mm ) Radial slør er turboen normalt og her er turboen ikke så sart.

    Som du beskriver det, lyder det som om at har fået byttet rundt på det!
    Se evt. mere om radial og aksial på denne hjemmeside:
    http://www.fagteori.dk/maaling/geometriske-tolerancer/grundlaeggende-begreber.aspx

    Radial burde du ikke kunne trække akslen så langt at skovlhjulene går i mod kompressor eller udstødningshuset. Jeg har dog kørt med en turbo hvor havde så meget slør at det nettop kunne lade sig gør, men den kørte alligevel uden problemer. indtil jeg valgte at skifte den pga. udskiftning til en større turbo.

    Jeg syntes at det lyder meget mærkeligt at du har varierende trækkraft, har sådan en bil ikke elektroniks styrring af ladetryk? Få ville jeg "lige" prøve med en manuel boost ventil for at se om du kan opretholde trykket. For normalt vil turbone ikke sådan "variere", typisk vil du oplever røg, specielt ved gearskift og lang tids tomgang hvis din turbo er færdig. (Med mindre at den slet ikke vil køre rundt.)

    Håber ikke at "hjælpen" / input kommer for sent. Men lad os lige høre hvad du har fundet ud af.

    /Steffen


  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
    #9   3. apr 2014 tak for svaret Steffen!
    Kan godt være min forklaring var forvirende, men der er slør aksialt smiley Har endnu ikke fået skiftet den, venter kun på min udstødning kommer så bliver det hele skiftet. Det er stadig aktuelt af den trækker varierne, men er måske bange for det er catten?
    Havde også en masse utætheder i vacum systemet, men det har ikke rigtig gjort hverken bedre eller dårligere at de er blevet lappet.

    Jo det skulle jeg mene, men burde man ikke kunne høre den lufte ud, hvis den smider trykket? Har ladetryksur på, og den holder fint tryk gennem trækket, men har punkter hvor den mister enorm trækkraft. smiley


  • #10   3. apr 2014 Er den skruet/chippet så den kører med mere tryk end normalt?

    Hvilke benzin kører du på? Det kunne være fordi at ECU stiller tændingen pga. tændingsbanken hvis du ikke har oktan nok i dit benzin. Det mærkes tydeligt og ville kunne forklare at du stadig har fuld ladetryk, men føler at den mister trækkraft.

    Men jeg kender ikke så meget til VW styrringer, så det er mere generel hjælp jeg kan komme med!!! Arbejder mest med Megasquirt eller VOLVO styrringer.

    /Steffen


  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
    #11   3. apr 2014 Ja, den er chippet hos BSR, men den havde også lidt problemet før da den var chippet af ukendt smiley

    Den kører kun V-power smiley
    Det der undre mig er bare, at det kun er nogle gange gange, hvis jeg så slipper gassen hurtigt og træder igen, så er det enten væk eller få gange der stadig smiley


Kommentér på:
Turbo slør

Annonce