942 visninger
|
Oprettet:
Turbo slør {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Min turbo har slør aksilat cirka 3 mm på sugesiden. Har prøvet at læse mig frem til at der intet må være aksialt, men nogle skriver at der gerne må være lidt, hvad er lidt? Det er så meget at man kan høre det klikker hver gang man hiver lidt i den.
Hvis jeg drejer i hjulet sætter det sig stramt nogle gange, hvilket jeg heller ikke mener skal være der?
Er den død?
Mvh Mads
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 322
jan 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 596
jan 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
En kommentar til det jeg skrev tidligere er det meget forskelligt hvordan den trækker. den trækker og så dør den ligesom og trækker igen
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 596
jan 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Aksialt er på langs i akslen, her må du typisk ikke have noget mærkbart slør (nogle få 1/10 dele mm ) Radial slør er turboen normalt og her er turboen ikke så sart.
Som du beskriver det, lyder det som om at har fået byttet rundt på det!
Se evt. mere om radial og aksial på denne hjemmeside:
http://www.fagteori.dk/maaling/geometriske-tolerancer/grundlaeggende-begreber.aspx
Radial burde du ikke kunne trække akslen så langt at skovlhjulene går i mod kompressor eller udstødningshuset. Jeg har dog kørt med en turbo hvor havde så meget slør at det nettop kunne lade sig gør, men den kørte alligevel uden problemer. indtil jeg valgte at skifte den pga. udskiftning til en større turbo.
Jeg syntes at det lyder meget mærkeligt at du har varierende trækkraft, har sådan en bil ikke elektroniks styrring af ladetryk? Få ville jeg "lige" prøve med en manuel boost ventil for at se om du kan opretholde trykket. For normalt vil turbone ikke sådan "variere", typisk vil du oplever røg, specielt ved gearskift og lang tids tomgang hvis din turbo er færdig. (Med mindre at den slet ikke vil køre rundt.)
Håber ikke at "hjælpen" / input kommer for sent. Men lad os lige høre hvad du har fundet ud af.
/Steffen
jan 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
Kan godt være min forklaring var forvirende, men der er slør aksialt Har endnu ikke fået skiftet den, venter kun på min udstødning kommer så bliver det hele skiftet. Det er stadig aktuelt af den trækker varierne, men er måske bange for det er catten?
Havde også en masse utætheder i vacum systemet, men det har ikke rigtig gjort hverken bedre eller dårligere at de er blevet lappet.
Jo det skulle jeg mene, men burde man ikke kunne høre den lufte ud, hvis den smider trykket? Har ladetryksur på, og den holder fint tryk gennem trækket, men har punkter hvor den mister enorm trækkraft.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Hvilke benzin kører du på? Det kunne være fordi at ECU stiller tændingen pga. tændingsbanken hvis du ikke har oktan nok i dit benzin. Det mærkes tydeligt og ville kunne forklare at du stadig har fuld ladetryk, men føler at den mister trækkraft.
Men jeg kender ikke så meget til VW styrringer, så det er mere generel hjælp jeg kan komme med!!! Arbejder mest med Megasquirt eller VOLVO styrringer.
/Steffen
jan 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 29
Den kører kun V-power
Det der undre mig er bare, at det kun er nogle gange gange, hvis jeg så slipper gassen hurtigt og træder igen, så er det enten væk eller få gange der stadig
Turbo slør