{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! Tårn højt brændstofsforbrug {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, håber der er en af jer det måske kan hjælpe mig. Jeg har en golf 4 1.8 20V. og har som sådan ikke haft de store problemer med den ud over den kunne gå lidt urent i tomgang. Men så skulle jeg en tur til esbjerg, en køretur på 300km. bilen bliver fyldt op med brændstof men da jeg kommer til esbjerg er bilen tørlagt. Har tjekket om der er hul nogle steder ( der drypper ikke noget ud nogle steder ) Er der en eller anden der kan have bekendtskab med hvad problemet kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!! Tårn højt brændstofsforbrug
  • #2   15. mar 2014 temperatur føler eller lambda sonde.. eller en utæthed i vakum et eller andet sted? smiley men en co måler i udstødningen så kan du bedre se om der er noget galt..

  • #3   15. mar 2014 min gammel passat 3b gjorde det samme det var luftmængdemåler som gjore det.

  • #4   15. mar 2014 Tak for hjælpen drenge.
    Haha Steffen, har dog gennerelt en tung højrefod, men den kom ikke over 130 så det er desværre ikke det smiley Lambdasonden ville der så ikke være advarsellampe i kabinen, og kan en lambdasonde/luftmængdemåler godt øge brændstof til det dobbelte? Den drypper ikke noget når jeg bare holder i tomgang, så tænker ikke der er hul i slanger eller lign? Kan en


  • #5   15. mar 2014 min den gammel 3b 1.6 kørte ca 8kml da den gik. og efter skift kom jeg op på 12-13kml igen. min var nede på 6-700rpm i tomgang og hoppet lidt op og ned men virket rimlig når man kørte.
    efter skift spillet det hele 100% igen smiley


  • #6   15. mar 2014 Okay, jamen det kan sku godt være det måske. bilen (motoren) hopper lidt i tomgang, men kan ikke se det på nålen. Hvis stikket ikke virker, burde det så ikke også give en eller anden form for advarselslampe?

  • #7   15. mar 2014 havde ikke nogen advarselslampe som lyste i min men det var også kun måler i min som var gået og ikke stikket smiley

  • #8   15. mar 2014 Okay, tak for svaret Johni. Har du nogle erfaringer med dyserne kunne være stået af? Det taler min svigerfar nemlig om, og har derfor frarådet mig at køre hjem fra Esbjerg, så skal med fejebladet i morgen smiley

  • #9   15. mar 2014 burde ikke være dyserne når den bruger meget, men ja luftmængde måler er da også en mulighed, men få en tester på bilen og se, det er noget billigere end bare at skifte alt smiley

  • #10   15. mar 2014 Der kommer også en tester på når jeg kommet hjem. Men det er ikke alt sådan en tester kan opfange vel? Jørgen kan en lambdasonde eller temperaturføler godt øge brændstoffet med 100%

  • #11   15. mar 2014 temperatur føleren kan godt, har jeg set før.. hvis ikke den melder fejl kan man mange gange kigge på hvad de forskellige følere viser når man har testeren igang alligevel smiley så kan man altid se om der er noget helt galt og måle efter når man har fundet noget der ser forkert ud ..

  • #13   15. mar 2014 Okay tusind tak for svarene smiley Må hjem og få den tester på og så har jeg noget at gå ud fra, då tak for det smiley

  • #14   15. mar 2014 tror helder ikke helt på dyserne men igen svært når man ikke har finger i den smiley men når du finder ud af det så lad høre fra dig vil da gerne høre hvad i kommer fram til smiley

  • #15   15. mar 2014 Ja det er svært, og har ikke selv den store videnskab på det område, men nu har jeg bestemt noget at gå efter når jeg engang kommer hjem fra Esbjerg smiley Skal nok gi lyd fra mig når fejlen bliver fundet. Endnu engang tak for info.

  • #16   17. mar 2014 Så kom der tester på bilen igår, og umiddelbart tror vi det kan være en lambdasonde. Fik godt nok både fejl 16518, 00561 og 01247 men da vi prøvede at slette dem og så søge igen ko der ingen fejl, så tester den igen om et par dage, undgår bare alt unødvendig kørsel smiley

  • #18   13. apr 2014 Bedste du har fuldstændig ret, lambdasonden er skiftet og den ruller fantastisk.

Kommentér på:
HJÆLP!!! Tårn højt brændstofsforbrug

Annonce