{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Bekymret for tandrem Golf IV {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg står og skal til at købe en Golf Mk4 1,8 benzin årgang 1998. Motoren har gået 237kkm og tandremmen er skiftet ved 125kkm, og da skifteintervallerne på de motorer er 160.000km og ubegrænset år (utroligt nok, men ringede til min mekaniker og fik at vide at sådan var det).
Nu er det bare sådan at tandremmen som har gået cirka 110kkm og altså burde have 50kkm tilbage i sig, er skiftet i 2004, altså for 10 år siden!

Min første tanke var at den skulle skiftes med det samme, men jeg ville høre jer? er der nogen grund til at være bekymret?
Servicebogen på den er iøvrigt udfyldt fra VW og tandremmen skiftet hos dem også.

Og så lige et andet spørgsmål - jeg har ringet til VW og de skal have ~1700 for et tandremskit og omkring 700 for en vandpumpe. Så kiggede jeg og så var der ellers var af uorg. tandremme og så at de havde Goodyear hos refako og continental hos TinaHansen og ville høre om det var værd?
Begge er jo ret kendte og anerkendte mærker, i hvert fald inden for dækindustrien smiley

På forhånd tak for hjælpen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret for tandrem Golf IV
  • #1   2. apr 2014 Få den for guds skyld skiftet.. Derudover skal jeg aldrig eje en bil med tandrem smiley

  • #2   2. apr 2014 For 2400 kr, så er det da bare og få den skiftet, ingen grund til og tage chancer:)

  • #3   2. apr 2014 det er sku billigt nok, så skift den i en fart !

  • #4   2. apr 2014 Okay det gør jeg smiley
    Thansen har et continental tandremskit+vandpumpe til 1100, skal jeg bare glemme det og så give prisen hos VW? Udskiftningen klarer mig og min far selv smiley
    Det er mere fordi at der jo også skal betales forsikring og vægtafgift samtidig med bilen, så det lidt stramt med pengene smiley


  • #5   2. apr 2014 10 aar er ogsaa laenge for en tandrem, mange siger feks 70/100 K km eller 5 aar da den bliver gammel og moer

  • #6   2. apr 2014 Du kan roligt købe dem ved Thansen, jeg har aldrig selv brugt andet, og der har aldrig været fejl på dem,
    - har så kun skiftet på Peugeot, som åbenbart skal skiftes hver 4' år.så vidt jeg ved.


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #7   2. apr 2014 Få det skiftet hvis den er 10 år gammel!
    Det er meget fint hvis VW siger at den kan holde et ubegrænset antal år.. Er det mon dem der står med regningen hvis den springer eller er det dig? smiley


  • #8   2. apr 2014 Altså du skal ikke være bekymret som sådan. Jeg ret sikker på at når du åbner ind til remmen ser den faktisk tæt på ny ud. På min egen har den gået 75.000 km og er fra 06 men der kan man ikke engang se den er slidt andet end den er lidt blank på tænderne.

    Jeg ville hellere købe VW's rem end tante hansen. Ikke at den fejler noget, men så vitale dele gider jeg faktisk ikke spare. Jeg har et SKF sæt liggende med pumpe med metalhjul


  • #9   2. apr 2014 Jakob, lige præcis. Det er jo mig der kommer til at stå med lorten hvis min nyindkøbte bil, på vej hjem fra Aarhus står med en sprunget tandrem.
    Bilen er iøvrigt kørt af en dame omkring 40'erne så sandsynligheden for den har kørt ræs og fået tæsk med speederen er heldigvis ikke så stor smiley


Kommentér på:
Bekymret for tandrem Golf IV

Annonce