{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

T4 2,5 TDI ACV {{forumTopicSubject}}

Hej mine bedste venner.

Igår skete det frygtelige - Jeg kom kørende ud af lige vej, 35-40 km/t, og pludseligt genkender jeg lyden af at køre tør for diesel. Jeg kigger på måleren, der viser den er næsten fuld. Første problem er hermed udelukket.

Jeg får slæbt bilen hjem, og idag begynder jeg at fejlfinde på dyret.

Det letteste er, at jeg selv starter med at udelukke nogle problemer:

Der er diesel på maskinen.
Det klassiske relæ nr. 109 virker tilsyneladene som det skal.
Der er strøm til magnetventilen.

Jeg henter en fejludlæser: Ingen fejl.

Jeg tror nu, at der er en utæthed på fødeslangen, jeg piller fødeslangen af, holder en finger for hullet for at se om den suger vacuum - BUM, så starter den kortvarigt. (Oven i købet på 4 cylindere, da jeg havde skruet et rør af, for at se om den fik noget at leve af)

Nå, men det udelukkede ikke helt min teori om, at fødeslangen var utæt, og jeg forsynede den med en halv liter frisk diesel, i en colaflaske. Selvfølgeligt uden om filteret. Der er absolut ingen respons. Jeg leger lidt med at skrue dyserørene af og på, og pludseligt! BUM! Så starter den - den tager sagtens gas, lige som den plejer - MEN! Den drikker hele colaflasken på 10-15 Sekunder. (Dette udelukker min teori om indstilling af pumpen/at den skulle være smuttet i remmen)

Dette sker efter utallige forsøg atter en gang, men den drikker stadig hele flasken på rekordtid.

Bemærk, at når jeg skruer dyserørene af, kommer der absoult intet diesel ud af dem, dette skete kun den ene gang, jeg havde et skruet et dyserør af, hvor den pludseligt sprang igang.

En hurtig opsummering: Den skyder en masse diesel retur, den starter sjældent, og fuldstændig uopfordret. Der er spænding på magnetventilen (Oven i købet direkte fra batteriet), den får diesel direkte fra en flaske.

Jeg er lidt på bar bund i sagen. Jeg ved hvad en ny pumpe koster, så det er i sin helhed selvfølgeligt udelukket at det er hele pumpen der er død. Mit bedste bud er magnetventilen, men skyder den diesel i returslangen når/hvis magnetventilen ikke virker?

Jeg håber der er en klog og venlig sjæl, der kan redde mit knuste transporterhjerte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T4 2,5 TDI ACV
Kommentér på:
T4 2,5 TDI ACV

Annonce