Golf 2 toppakning {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg er igang med at klargøre min gamle golf 2 til syn, og jeg er nu nået til lidt olie på blokken der skulle fjernes og løses grunden til det var der. Der er tale om en 1989 1,3i.
Jeg kunne så se, at den svedte oppe fra ventildækslet ned over venstre side af topstykket(op af tandremmen) videre ned over generator og endte op ved bundkar. Derfor tænkte jeg, at det var ventildækselspakningen, da det så ud som om det startede deroppe. Jeg skiftede den, rensede olien af så jeg kunne følge lidt med i udviklingen og lod den stå i tomgang. Det ser dog ud som om, at der kommer olie ud lige over generatoren der hvor toppakningen sidder. Kan det være toppakningen der er deffekt?
Jeg har skiftet olie og filter da det var noget gammelt opslidt lort, men det så slet ikke ud som om vandet havde blandet sig med olien som jeg har hørt om det kan gøre når en toppakning er deffekt. Hvad er jeres bud? kom gerne med erfaringer og lign.
Hvis det så er toppakningen og jeg skal skifte den, kan jeg så lade manifolder sidde på toppen når jeg tager den af? og hvad erfaringer har i der?
På forhånd tak for jeres svar og tid i bruger på at hjælpe.
Mvh David
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Hvis det er en oliekanal som du nævner, vil det så blive løst af at skifte toppakningen?
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
I slibesættet bør der være nye kobbermøtrikker med, som du skal bruge til udstødningsmanifolden. Slib de gamle møtrikker af, uden at beskadige støtternes gevind.
Husk at skifte strækbolte, da de ikke kan genbruges! Husk at løsne alt i modsatte orden, af tilspændingsdiagrammet!
Om du skal have planet toppen, kan man først sige efter demontagen......
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Er det noget i retning af det her?
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Nr. 3 tror jeg heller ikke for så ville den ved lyde meget underlig i motoren hvis der kommer olie i cylinderen og olien i bundkaret ville vel være lidt som det kunne være i senarie 1(?)
Så du har da vist ret i nr. 2 er det der er sket.
Kan grunden til at det er sket være simpel slidtage over lang tid og så bare blevet sltille og roligt værre ?
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
I tilfældet på min jetta 1.3i, var pakningen gået mellem et kølervæskehul og cyl 3 - hvilket gjorde at den tømte alt kølervæsken over i cylinderen og bundkaret....... da cylinderen var fyldt op, kunne den af gode grunde ikke fylde gasblanding i forbrændingskammeret mere og motoren stoppede!
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Golf 2 toppakning