{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Hjælp til bestilling af bremser online {{forumTopicSubject}}

Hej

Min bil skurer helt vildt fra bagbremsen. Uden at have den store forstand på det kan jeg se at den højre bremseklods er slidt HELT i bund - der er absolut intet belægning tilbage på den.

Det er underligt - for skurer lyden kom fra den ene dag til den anden. Det er som om at hele belægningen bare er faldet af. Kan det lade sig gøre?

Jeg kan se på fælgen at den er fyldt med metalspåner eller rustspåner eller noget Den er helt gul - rustfarvet.

Jeg kan med andre ord konkludere at belægningen er helt væk og at den bremser på selve klodsens metal (kan det passe)

Jeg skal derfor have ny klods på asap.

De øvrige 3 hjul har masser af belægning på klodserne - hvilket også styrker min mistanke for at hele belægningen bare er faldet af fra den ene dag til den anden?

Jeg sdder inde på autodeleshop.dk men jeg synes ikke bestillingsprocessen er særligt godt for sådanne nogle som mig der ikke har den store forstand på bremser.

Derfor har jeg nogle spørgsmål:

1. Når jeg bestiller klodser (til bagakslen) bestiller man 1 af gangen ser det ud til? Er det 1 klods eller et sæt med 2 klodser? Bruges der 1 klods på hvert hjul? Jeg ved ikke hvorfor men jeg har en ide om der skal 2 kloder til hvert hjul? Der står 1 sæt indeholder 4 belægninger? Betyder det man får 2 X 2 klodser = 4 belægninger? Og kan de passe man får 4 klodser for kun 190 kr (bosh til en mito 1,4 TB 155)

2. Bør jeg også skifte bremseskiven i dette tildfælde? Har kørt måske 150 KM med denne skureren. Når man bestiller skiver bestiller den automatisk 2. Bruger man 2 til et hjul eller kommer de bare kun i 2 så man har til begge hjul?

Link til bremseklodser:

http://www.autodeleshop.dk/bosch-1167678.html

Link til bremseskive:

http://www.autodeleshop.dk/bosch-1166277.html

Jeg skal i mit tilfælde jo kun skifte på det ene hjul. Alle de andre ser rigtigt finde ud.

Undskyld mine uvidende spørgsmål.

Håber nogle vil gøre mig klogere :0)

TAK TAK

Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bestilling af bremser online
  • #2   10. maj 2014 Det er så nu jeg som fagmand siger til dig:

    Skil det ad og se hvad der er galt. Rens der hvor klodserne glider og smør med kobberfedt. Så slipper du for de hænger igen.

    Og til det andet spørgsmål. Ja du skal skifte din skive(r) også. Klodsen har hængt og er derfor slidt unødig hurtigt hvilket vil sige den har kørt din skive varm (blå).


  • #3   10. maj 2014 der skulle gerne komme et sæt med 4 bremseklodser. 2 til hvert hjul. man skifter på begge aksels bremser. Når du har kørt jern mod jern så vil jeg råde dig til at købe 2 bremse skiver også.

  • #4   10. maj 2014 et sæt er 4 bremseklodser = 2 til hvert hjul.. når det kun er det ene hjul der er slidt er der noget der hænger og det problem skal også løses... når noget har hængt og slidt klodserne så kraftigt skal skiverne også skiftes ellers ødelægges de nye klodser bare og hun at bremser ALTID laves på begge hjul på akslen.... men jeg vil på det KRAFTIGSTE råde dig til at køre din bil på værksted, da det på ingen måde lyder til du ved hvad du har med at gøre... fair nok du slår dig selv ihjel hvis bilen ikke bremser men det er bestemt ikke fair for den familie på 4 du tager med i faldet.. et af de steder den danske lovgivning er helt gal, man må ikke sætte en stikkontakt op i ens eget hus, men en person der intet ved om mekanik må gerne lave bremser på en lastbil med 30 eller 40 tons på krogen...

  • #5   10. maj 2014 Tak for svar.

    Jeg skifter både klodser og skiver. Skal man bestille noget tilbehør? Eller er det nok at bestille skiver og klodser?

    Som i nok kan høre er det ikke mig der skal skifte dem:0) Jeg bestiller dem hjem og kører ned til en "fusker" :0) Jeg vil bare være sikker på jeg har de rigtige dele med.



  • #6   10. maj 2014 Lars R -> Tak for moralprædiken. Du kan i øvrigt være helt rolig - jeg kører i en anden bil disse dage.

  • #7   10. maj 2014 måske et monteringssæt er en god ide. Normalt kan det genbruges dog.

  • #8   10. maj 2014 det var nu ikke ment som en moralprædiken men mere som et godt råd... der er mange der syns det er sjovt at rode med biler men de glemmer tit konsekvenserne hvis det ikke bliver lavet ordentligt... både for helbredet og pengepungen...

  • #9   10. maj 2014 Tag også og tjek om stemplet i kaliberen går ordentligt, ellers kan du hurtigt ha det samme problem igen, hvis den er gal med den.

    mvh
    Ktj


Kommentér på:
Hjælp til bestilling af bremser online

Annonce