{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Bell add sr4 - rensning af gasspjæld {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Micra k11 som har lidt start problemer af og til, og kan somme tider være til træls når man accelerer.

Jeg har fået lidt forskellige ting af vide, om hvad det kunne være.
Fik bl.a. af vide at det kunne være gasspjældet som er svanset eller skal skiftes.

Jeg har derfor læst lidt op på det her bell add sr4 rens, men kan ikke helt lure om det er noget med at spjældet skal indstilles bagefter? Er det nødvenligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bell add sr4 - rensning af gasspjæld
  • #1   18. jul 2015 Det var der så åbenbart heller ingen andre der vidste.. Fandt du nogensinde ud af det, eller?

  • #2   19. jul 2015 Hej
    Nope, det var vist ikke nogle her inde der havde de vise sten til løsningen smiley

    Det min gjorde var egentlig at den var træls at starte når den var varm og så acceslerede den af og til lidt træls.
    Det jeg selv fandt ud af var at, det er et alm. problem med Micra k11 at de har start vanskeligheder og at der kan være flere årsager:

    1. Fordeler dæksel og roter kan være irret
    2. Tændspole kan være defekt
    Når strømfordeleren bliver varm kan det give problemer, som det gjorde på min.
    Som jeg har læst mig frem til har det fungeret at skifte den for nogle.
    3. Dyser
    4. Dysebro
    5 Tændrør
    Det var vist de 5 mest normale årsager jeg kan huske.

    Jeg skiftede lidt filtre, tændrør og fordeler/roter, men desværre uden held.
    Da bilen trængte til nye støddæmpere på alle fire, gad jeg ikke bruge mere krudt på den og så købte jeg en anden bil smiley
    Men mit bedste bud, er at det kunne være tændspolen.


  • #3   19. jul 2015 Okay, super smiley Men du brugte aldrig SR4? Jeg var nemlig nysgerrig med det omkring spjældet når/hvis det er elektrisk styret. Men det er vel bare at sprøjte det i et normalt stille tempo direkte ned på og i spjældet mens bilen kører 2000-2500 omdr. tænker jeg. Har en Astra med snasket spjældhus i indsugningen.

  • #4   19. jul 2015 nah, mener ikke bilen må være tændt? Læs brugsanvisningen smiley hhehe
    Så går det vel ikke helt galt.


  • #5   19. jul 2015 "Brugsanvisning
    Må kun benyttes til benzinmotorer.
    Flasken rystes kraftigt inden brug.
    ServiceRens 4 sprøjtes direkte på gasspjældet og holdes lodret eller på hovedet. Motoren skal være driftsvarm.
    Stop motoren og fjern indsugningsslangen lige før gasspjæld. Afmonter evt. stik ved luftmassemåler.
    Sprøjt ca. halvdelen af indholdet i flasken omkring gasspjæld og gennem
    omløb til tomgangssystem. Vent et par minutter. Omryst flasken igen.
    Afrens evt. synligt smuds på og omkring gasspjældet med børste. Til 4
    og 6 cylindrede motorer bruges én flaske ServiceRens 4. Start motoren.
    I tomgang sprøjtes resten af flaskens indhold mod kanten af gasspjældet
    og gennem tomgangsomløb. Prøvekør bilen min. 10 minutter"


Kommentér på:
Bell add sr4 - rensning af gasspjæld

Annonce