{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

airbaglampe peugeot 306 {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en peugeot 306 fra 99 hvor airbaglampen blinker...
Der har været tester på den og den skriver at der er fejl i førersiden så tænkte det nok var stikkene under sædet som det plejer men de er lavet før og lodningerne ser pæne ud... har prøvet og slette fejlen men den dukker op igen... er der nogen der ved hvad spænding/ohm skal være til side airbag og selestrammer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  airbaglampe peugeot 306
  • #1   19. jun 2014 Eller skal man bare måle om der er gennemgang i ledningerne?

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #2   20. jun 2014 Min 307 SW'er tænder af og til airbaglampen, men der ligger fejlen i kontakten til airbag pass. Det kan så løses ved, at jeg sætter nøglen i og slår passagerer airbag'en til og fra nogle gange. Så vidt jeg husker, var der i min 306'er også mulighed for at slå passagerer airbag'en fra, så prøv det inden du skiller det hele ad...

  • #3   20. jun 2014 Hej
    Du kan IKKE fejlfinde på airbagsystemet ved at måle spænding og modstand i systemet !!!!
    Testeren må skrive mere end det som du opgiver, men jeg kunne tænke mig at den skriver "for høj modstand i tændkreds airbag 1"
    Gør den det har du sikkert en fejl i "ringen" til airbag i rattet, men den er normalt sammenbygget med multikontakterne og kan desværre kun udskiftes ved at skifte det hele (temmelig dyr)
    Hilsen Polobjørn


  • #4   20. jun 2014 Det kan også være slæbe kontakten til rat airbag smiley

  • #5   20. jun 2014 Hej
    @ Morten
    Det findes IKKE på Peugeeot men det du mener er lige det som jeg skriver !!!!
    Hilsen Polobjørn


  • #6   20. jun 2014 der sidder en slæbe ring på min 306'er smiley nr 12 på billedet

    profilbillede
  • #7   21. jun 2014 Har lige haft en anden tester på den og den skrev selestrammer førerside afbrudt forbindelse så må gå ud fra den ikke virker...

  • #8   21. jun 2014 Hej
    "Selestrammer" betyder for dig udskiftning af komplet sikkerheds sele til førersiden hvis ledningsforbindelserne er OK - det må man formode hvis du kan se at selestrammeren IKKE sidder på dit førersædekonsol - hvis den sidder der kan fejlen skyldes dårlig forbindelse/ledning til selestrammer !
    Hilsen Polobjørn


  • #9   21. jun 2014 Jep.. bestiller en selestrammer mandag og så stopper den forbandede lampe vel også snart med og blinke.. smiley

  • #10   21. jun 2014 Hej
    Kontroller nu lige ledningerne inden du køber noget og husk at du kan "prøve" med den nye uden at montere den blot stikket er sat på , MEN du kan resikere at du skal have slettet fejl i styreenheden før lampen slukker !!
    Hilsen Polobjørn


  • #11   21. jun 2014 Stikkene er tidligere blevet klippet og ledningerne loddet sammen så kan ikke prøve den nye.. smiley har tjekket ledningerne og kan ikke se brud eller noget derpå..

Kommentér på:
airbaglampe peugeot 306

Annonce