{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.904 visninger | Oprettet:

H H
H H
Tilmeldt:
6. feb 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

stop low oil pressure- Citroën xsara Picasso {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Har en CitrCitroën xsara Picasso eksklusiv fra sidst i 03 (eller var der 04) motor 1.8 benzin.

Den bipper og skriver i displayet "low oil pressure" .. problemet begyndte da aircondition skulle køle, så jeg satte den på eco. Men så her de sidste par dage har den skrevet og bippet selvom a/c er slået fra.

Hvad kan det være? ? Jeg har ikke bogen på den.

Håber i kan hjælpe mig:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stop low oil pressure- Citroën xsara Picasso
  • H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #1   28. jun 2014 Der står selvfølgelig " STOP low oil pressure"

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   28. jun 2014 lavt olietryk, lad være med at køre i bilen før den er lavet

  • H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #3   28. jun 2014 Også selvom den primært har bippet når man drejer lidt for hurtigt? Den har ikke sagt noget ud af lige landevej.. og ikke hver gang man kører. .. ved du hvad det er der så skal laves på den?

  • #4   28. jun 2014 Din olie pumpe kører ikke eller der mangler olie, tjek olieniveau er det fint så gør som der står. STOP MED AT KØRE.

    Så længe du tror olie har noget med a/c at gøre, så læg lige nøglerne til bilen


  • H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #5   28. jun 2014 Kristian, det tror jeg ikke, det var en mekaniker der sagde at det betød noget med væske halløj til a/c.. men nu den også siger det på eco tvivler jeg på at han har ret.. det var for et par mdr siden..

    Der er olie på


  • #6   28. jun 2014 Føler til olietryk måske. Få målt trykket for at sikre dig motoren ikke tager skade. Den besked har intet med a/c at gøre


  • mathias S
    mathias S Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 52
    #7   28. jun 2014 IKKE køre mere i bilen, før problemet er løst. Du skal være mere end normalt heldig, hvis bilen slet ikke har taget skade af, at køre rund med lavt olietryk... Få den bugseret hen på et godt værksted og få dem til at finde fejlen. smiley

  • #8   28. jun 2014 Det kan være svært at hjælpe dig , hvis du ikke forstår ordet STOP

    Som andre også skriver, det kan blive dyrt at fortsætte, få den undersøgt på et værksted inden det har kostet dig en motorreparation eller motorskift.


  • H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #9   28. jun 2014 Jeg vil rigtig gerne hjælpes og kan se at stop betyder stop udfra hvad i skriver .. desværre troede jeg bare på ham mekanikeren som sagde det med a/c og at man sagtens kunne kører med det. Men jeres svar giver jo en helt anden udmelding.

  • #10   28. jun 2014 STOP har nu altid betydet stop.. Det betyder ikke "kør bare videre nogle dage"....

    Har du prøvet at tjekke om der overhovedet er olie på motoren?


  • #11   28. jun 2014 Ja, så har du været noget uheldig med den mekaniker. De fleste gange jeg har oplevet , med olielamper og for lavt tryk, har været en defekt føler og så sker der ikke noget ved at fortsætte, MEN hvis der mangler olietryk for længe, tager motoren skade . Derfor skal det tages alvorligt smiley

Kommentér på:
stop low oil pressure- Citroën xsara Picasso

Annonce