{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
347 visninger | Oprettet:

S40 T5 uden accelarations evne {{forumTopicSubject}}

Volvo S40 2,5 T5 årgang 2004

min volvo er holdt op med at trække ordentlig, det som om der slet ikke sker noget når man trykker på speederen.
den kører som sådan fint nok, men accelerationen er væk, motoren lyder fint nok udover at når den får nogle omdrejninger lyder det lidt a la en dumpventil der åbner nogen gange( ikke noget jeg har lagt mærke til før).

og nogen gange når man fx er på nedkørselen til motorvejen og accelererer sker det at den nærmest dør mit i accelerationen..

nogen gode forslag til hvad det kan være?
har lige renset luftfilteret med en støvsuger, så det burde være nogenlunde rent. ( fritsiddende BSR kit)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  S40 T5 uden accelarations evne
  • #1   22. aug 2014 Det er nok din turbo der har sat sig fast.

  • #2   22. aug 2014 æv det lyder dyrt eller i hvert fald besværligt !

  • #3   23. aug 2014 kan dårlig vaccum pumpe lave balladen med mistet effekt fra motoren?

    vacuum pumpen står og tikker når jeg stopper bilen eller når har låst den op og skal ud og køre


  • #4   24. aug 2014 Er du sikker på at en T5 har en vakuum pumpe!!!

    Jeg syntes din beskrivelse lyder til en af to fejl.
    1. Den ventil de styrer ladetrykket er defekt, det er en typisk fejl ved mange biler, dvs. at bilen kun kører med meget lidt ladetryk, og den bliver meget tam at kører i, hvis den har automatgear, begynder det også at skifte mærkeligt hånd i forhold til normal.

    2. Du har fået et utæt trykrør, IC eller et andet sted hvor der kan komme luft ud. når bilen begynder at kører ladetryk på, men det skaber normalt en hel del larm.

    Det kan også være en defekt turbo som #1 skriver, men syntes nu at det er sjælden at de "bare" sætter sig fast på benzin biler, men det er let checket: Skru røret der går fra luft mængde måleren til turbo i turbo enden og mærk med fingerne om du kan dreje turbo akslen rundt, kan du det sidder din turbo ikke fast.

    /Steffen

    PS Husk lige at fortælle os hvad fejlen var når du har fundet ud af det.


  • #5   24. aug 2014 den tikkende lyd kommer fra en UP28 pumpe, eneste grund til at jeg kan tror det er en vacuum pumpe at jeg gogglede den pumpe smiley

    tror den med ventilen er et godt bud, hvis jeg accelerer lidt hurtigt kommer der et hvæs ved 27-3000 omdrejninger og bilens acceleration dør fuldstændingt,

    skal nok komme med en update når problemet er løst. alt andet ville være uhøfligt!

    kan høre turbo køre op i omdrejninger så tvivler på den er sat!


  • #6   13. sep 2014 indtil videre viste det sig at forrøret var tæret igennem flere steder udover de par huller vi havde nødlappet, plus en bolt oppe ved turboen var knækket.
    Forrør er nu skiftet og det har givet en hel del effekt tilbage, dog hvæser den stadig nu og da, og har ikke helt den saft og kraft den havde tidligere, så næste skridt må blive blow-off/EGR ventiler.
    Turboen er i hvert fald fin.


  • #7   21. dec 2014 så lykkedes det endelig...

    en ny TCV ventil gjorde tricket smiley


Kommentér på:
S40 T5 uden accelarations evne

Annonce