4.716 visninger
|
Oprettet:
Bmw 545i el. 550i {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg går og vakler lidt imellem en bmw E60 545i og en 550i, er der nogen her på sitet der har dårlige erfaringer med en af disse modeller???
Jeg er kun interesseret i de dårlige erfaringer, da det er min erfaring, at jo flere forskellige dårlige erfaringer jo bedre passer det på en model...
Jeg har prøvet dem begge og begge var med automatgear, dog er det et plus i min bog at 545i kan fås med manuel gear!!
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
Typiske fejl:
utæt "tagrende" i soltag, så der kommer vand i bunden af bilen , foran.
mange fejlmeldinger på elektronik m.m. når batteri er ved at være dødt, skift batteri og fejlene stopper.
Automatgearkasse begynder at hakke lidt i det og være i tvivl om hvilket gear, den skal være i: skift bundkar med filtre samt olie på gearkasse.
Utæt toppakning, hvis den sveder mellem blok og top , så køb en anden bil.
Undervognsdele bliver slidt og er lidt dyre, da de er lavet i alu.
Bremserør, 2003-05 model er tit tæret på nuværende tidspunkt og kan ikke gå gennem syn, det tager en hel dag at skifte hvis det skal laves ordendtlig, og med BMWs timeløn kan det løbe op,
Ellers en fed bil, jeg har haft en 545i, og der findes i min verden ikke noget der kører meget bedre, Har også haft 3 x 540i E39, har idag en 530d som er sat til salg, da jeg hellere vil have V8 benzin igen (og ikke kører så meget i det nye job )
God fornøjelse
545 er iøvrigt rigeligt hurtig og noget billigere, jeg har ikke prøvet en 550i, men prøv begge og døm selv
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.969
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 845
https://www.youtube.com/watch?v=ECoLa7PBUJs
https://www.youtube.com/watch?v=FHeizw6Jbn0
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 21
Jeg elsker manuelt gear og har selv haft min andel af bmw både med og uden manuelt og deres automatgear er ikke verdens fedeste når der skal køres ræs...
Det lyder interresant med alle de mulige fejl, når den rette findes i Tyskland så tror jeg det kan svare sig at få den på en lift og evt betale en time eller 2 til et bmw værksted dernede. .. men når du skriver at det er generelle fejl, så tror jeg min søgen kan indsnævres til 550i... Det er trods alt en 4,8 ltr imod en 4,4 og deres forbrugstal er næsten ens....
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 21
Thumps up for en utraditionel tilbagemelding
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 845
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
ValveTronic kan gå i stykker, men en værre fejl på den motortype er næsten at der er et kølerør imellem blokkene der bliver utæt - det koster ca 60k at skifte med mindre man laver en nødløsning.
https://www.youtube.com/watch?v=sBY74gLpHiQ
Derudover Valvetronic, olietryksproblemer og andre MEGET dyre ting.
Nogle få har brugt op imod 100k på 545ere, men en del af problemerne skulle være løst på 550eren.
Jeg er ikke helt sikker på hvad der blev ændret, men jeg mener det var noget med nogle retur-olie ventiler i topstykkerne.
Skulle jeg vælge gik jeg efter 550eren.
Jeg endte selv med en E91 335i, turde ikke forfølge V8 drømmen desværre.
Bmw 545i el. 550i