{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Skiftning af Airbag i passager side {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens,

Volvo vil have 55.000 for at gøre ovenstående, så håber i kan hjælpe mig lidt.

Bilen er en volvo S60 140 hk 2001.

Aribag'en er gået i passagser siden(selvom der ikke sad nogle i sædet) da jeg kørte ind i forankørende. Ifølge div. mekaniker skal hele instrument brættet af for at skifte skidtet.

Det skal siges at i denne bil er der ikke en lille lem hvor airbaggen popper ud af, det hele er spartlet/gemt. Derfor "springer" den noget af brættet i stykker.

Jeg tænker om man evt. kan lave et hul i instrumentbrættet, skiftet airbagen (hos en prof) og derefter sætte stumperne af instrumentbrættet sammen på en pæn måde, måske spartle og male det.

Alle fuske, kreiler ideer osv modtages med kys hånd.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiftning af Airbag i passager side
  • #1   1. sep 2014 man fusker ikke med airbag-systemet.
    mon ikke der kan findes en brugt et sted


  • #2   1. sep 2014 Fået en pris fra en Volvo forhandler i Sverige ?

  • #3   1. sep 2014 @tigger
    Jo det gør der.. Men er det muligt at sætte den i uden at skifte instrument brættet?

    @Rune N

    Nej men har fået materiale priserne alene for volvo.. Ca. 28.000 excl. moms.. Uden løn.

    Så det er lidt et no go


  • #4   1. sep 2014 Bilen er vel totalskadet. Den må jo også have noget skade i fronten, når airbagen er udløst. smiley

  • #5   1. sep 2014 @peter N

    Hvis vi kigger på værdi osv, så ja. Men har ingen kasko, så det er at smide ret mange penge væk.

    Ja, et "hul" på størrelse med en tennisbold... Har ramt anhægertrækket utroligt uheldigt.


  • #6   1. sep 2014 Hvis den skal overleve, er løsningen vel brugte dele fra et ophug..... Evt. fra Sverige. Brugt bord og airbag. Også skal du jo nok finde en kammerat eller en mekaniker et sted hvor timelønnen er lav. smiley

  • #8   1. sep 2014 Ville det ikke bedre kunne svare sig at hugge bilen op og sælge den i dele og så købe en ny istedet for at bruge en del penge og fuskerløsning på sådan noget som airbag som er livsvigtigt ? tænk også på den næste som skal ha bilen hvis de har børn eller andet og det går galt, eller nogen du har med ude og kører

  • #9   2. sep 2014 Nu misforstår i mig lidt når jeg siger "fuskeløsning" jeg ville ikke snyde nogen så de tror der er airbag i. Var bare ude efter en løsning hvor man undgår at skifte instrumentbrættet.

    @L.S Tænker du på at sælge den en hugger, eller selv stå for det? Nu er jeg ikke så meget inde i den slags.

    Kan få alle delene fra en hugger til 5300 ex moms. (airbag, styrebok, bræt og selestrammer) så skal jeg blot have en mekaniker til det. Det burde da ikke blive så dyrt igen tænker jeg.


  • #10   2. sep 2014 Hvis du kan få delene til de penge er det at gøre det synes jeg smiley
    var bare hvis delene var så dyre som du skrev så tror jeg det bedre havde kunne svare sig at hugge bilen op selv og sælge den i dele og så købe en ny brugt ved siden af
    Men rart at høre at det ikke er sådan at du vil fuske med den



Kommentér på:
Skiftning af Airbag i passager side

Annonce