{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Olieforbrug A6 årg. 2009 {{forumTopicSubject}}

Godaften,

Vi købte i påsken en A6'er fra 2009, 2.0 tfsi med 70k km på klokken. I dag, efter knapt 8000 km, begynder olielampen at lyse. Jeg ved at VAG "tillader" et forholdsvist stort olieforbrug, men hvad er jeres mening - er det alarmerende ? Bilen fik før levering et long life service, men hvad nytter det hvis det skal toppes op allerede efter 8000 km ?

/ Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieforbrug A6 årg. 2009
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   2. sep 2014 Har du ikke tjekket olien siden påske ?????
    Re: Audi A6 C5 2,4 godt køb?
    "ulemper" er olieforbrug - det kan dog fikses med en lidt tykkere olie end den tynde longlife Audi fylder på.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   2. sep 2014 hvor meget har du så efterfyldt ?

  • #3   2. sep 2014 De tfsi'er bruger en del olie.
    Men dit forbrug er slet ikke alarmerende for de motorer, så du har intet at frygte sådan er de desværre konstrueret smiley


  • #4   2. sep 2014 At toppe op efter 8.000 km er helt i orden, men du bør nok tjekke manuelt lidt oftere end du gør.



  • #5   2. sep 2014 Finn - Nej, jeg går ikke og tjekker olie fra den ene dag til den anden, da slet ikke på så ny en bil. Mit næste spørgsmål er hvor meget der skal toppes op så snart olielampen begynder med at lyse ?

    Skinklernet - Tak, min tidligere Leon Cupra brugte også en del olie, men dog fortsat inden for hvad man tillod fra Seat. Jeg synes umiddelbart at der tillades for højt forbrug fra VAG koncernen.


  • #6   2. sep 2014 Man skal kontrollere sit olieniveau noget oftere!

  • #7   2. sep 2014 Ebbe - Det vil jeg gøre mig til en vane når jeg vasker bil.

  • #8   2. sep 2014 Nikolaj,
    Jeg er helt enig med dig, syntes også det er for dårligt af så ny en vogn


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   2. sep 2014 du skal ikke vente på at olielampen lyser, men tjekke det regelmæssigt f eks når du har kørt 2000 km og så se hvad forbrug den har, så kan du jo regne ud hvor "tit" du behøver at tjekke, vil tro at du kan "nøjes" tjek hver 4000 km/ hver 6 uge, medmindre den får en tur på autostradaen ..... olielampen er ikke en indikator for mængden af olie men for olietryk... derfor er der oliepind i bilen.. smiley men vær efter den så kører den fint, du kan godt bruge en lidt "tykkere" olie og så få mindre forbrug ..... f eks 5/40 castrol magnatec

  • #10   2. sep 2014 Der er oliestandsmåler i sådan en, så mon ikke det er den han mener.

    Vi har et par kunder med den motor der bruger ca 1L på 1500 km.


  • #11   2. sep 2014 Endnu en af VW motorerne med alt for dårlige stempelringe.

  • #12   2. sep 2014 Min gamle Audi A6 har også et olieforbrug i den højere ende. Der kommer cirka 1 liter på hver 8000 km.
    Og jeg er ret sikker på den olielampe der bliver snakket om, netop er en oliestandsmåler. Lyser den 'normale' røde olielampe, så er der nok noget galt.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #13   2. sep 2014 jep fyld olie på regelmæssigt og tjek benzin (ironi kan forekomme) en god motor men bruger lidt olie....

  • Poul M
    Poul M Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 2
    #14   11. sep 2018 Har en A6 2,4 benzin. Den bruger 1 liter for hver 2000km. Jeg synes især det er når vi kører længere ture den bruger olie. Alle jeg har talt med siger det er normalt og ikke indikerer slid.

Kommentér på:
Olieforbrug A6 årg. 2009

Annonce